אצלי הלהבה כבתה, הסקרנות דעכה, עוד מסכה ירדה בזמן שלי ירד מהמסכה. אך אין משמעות לדעה שלי, או לשלל התגובות השליליות במרשתת, התוכנית שולטת ברייטינג באופן קבוע מאז עלייתה. לא מן הנמנע לומר שיש אמת בתלונות, לא ראוי לשדר פרקים ללא חשיפה, במיוחד כאשר בתחילת העונה כך היה. אך זו המציאות הטלוויזיונית ומי שלא טוב לו, נטפליקס טוב לו. התוכנית מצליחה כפי שהיא, מבחינת קשת לא קיימת הצדקה לשנות דבר, יש להם תרנגולת שמטילה ביצי זהב, טבעונים יכולים להתלונן עד מחר, אבל זה כאן להישאר, כמו שזה.

מתוך 'זמר במסכה' (באדיבות קשת 12)

אם בתרנגולת עסקינן, בואו נמשיך עם הביצועים. באנו ליהנות, להתנתק, לצלול אל מי הביצה הישראלית, תוכנית לכל המשפחה, למרות שהילדים לא מכירים את הידוענים מהניחושים או מהחשיפות. התרנגול ברמז חדש, משחק פוקר עם מאבטחים. אורנה בנאי שומרת על פרצוף פוקר, לא מחייכת, לא מתעניינת וגם לא מנחשת. שאר הפאנל זורק מלא מילים באנגלית תוך כדי דיבור, זה הכי אובייס, ריד מיי מקור, הצ'יקן איז אקי אבני.

שיפי השפירית, צועדת בביטחון אל הבמה, ברמז היא במטבח וכלום לא הולך לה, מתחילה לשיר "תמיד אהיה לצידך", אוף, אפשר להחליף את השירים בכישרון אחר? הטלת כדור ברזל? ריקוד על עמוד? סידור כוסות במגדל? בכל מקרה, זה הפורמט, והשפירית היא רוני דלומי, בעצם, זו מיכל הקטנה, אופירה טוענת, בגלל ה"בודי", לבסוף מכריזה, רינת גבאי. אורנה שומרת על ליין של חוסר ניחושים, זו רינת גבאי גברת בנאי.

החסידה, רבות דובר עליה, היא לא עפה בשבת כי בעלה חסיד, שומרת נגיעה ומסדרת את החצאית מתחת לברך. סטטיק מנחש שזו נועה ירון, מפצח כל רמז כמו שרלוק והולמס-אל, אורנה בנאי ממשיכה בתירוץ של "תרמתי בעבודה, אין לי עוד מה לתרום". אופירה נזכרת במכנסונים מהפרק הקודם, מצדיקה שזו עדן הראל, צדי מתנגד נחרצות, זו קורין גדעון או אתי אנקרי, או דליה איציק או אורנה בנאי. אנחנו נמשיך להתעקש על לוסי אהריש.

לבסוף, חשיפה נוספת, מלפפון חמוץ, מאיה ורטהיימר או עינת שרוף (כפי שכולם כבר ניחשו לפני ארבעה פרקים). מי זאת? מי זאת? מי זאת?! פרסומת זהב וחוזרים, תוכנית שלמה בשביל פרסומת אחת, מקווה שאתם יושבים, יש לי רעיון מהפכני, החשיפה תתבצע בפרסומת זהב, בפרסומת עצמה, השילוב האולטימטיבי. בכל מקרה, המלפפון השרוף הוא עינת חמוץ. כהרגלו, הפאנל על הרגליים, מרימים את הסנטרים מהרצפה, צדי הרוס, טוטאל לוס, אפילו הזמרת האמריקאית, ליזי, קרי, ליזו, יושבת באמריקה ולא מאמינה.

כעת החלק שבשבילו צריך לקנות מגן מסך לטלוויזיה, כי בא לך לזרוק עליה את השלט, מסבירים את הרמזים. בשנת 77 היה מהפך גדול בישראל, אותה שנה שאביה של שרוף נפטר, עצוב, עצוב שמישהו חושב שזה רמז לגיטימי. המלכה? על שם אמא, מלכה. יד 2, הרמז שגרם לכולם לחשוב על ורטהיימר, נצר לשושלת עשירה כקורח, במציאות, היא קשורה ליד-2, כמו שהרמזים קשורים לזמר במסכה.

מתקרבים לחצי גמר, אני אדלג על הפרק הבא, נתראה בחשיפה. אישית, אני מחכה לראות את ליאון רוזנברג יוצא מהפלאפל, חבל שלא הביאו לו ולפאולה תחפושת כפולה לשני אנשים, אולי בעונה הבאה.