כ-60 שנה לאחר משפטו של אדולף אייכמן, תאגיד השידור הציבורי "כאן", ענקית הטלוויזיה האמריקאית MGM וחברת ''תדמור אנטרטיימנט", יפיקו סדרה דוקומנטרית חדשה שתעסוק במשפט ההיסטורי. בסדרה יוצגו לראשונה גילויים חדשים וחומרי ארכיון שטרם נחשפו עד היום, וכן תעסוק בדמותו של אייכמן, בדגש על הצגת אופן המחשבה שלו בעת ששימש כאדריכל הפתרון הסופי להשמדת יהדות אירופה.

בסדרה יוצג ראיון נדיר שנערך עם אייכמן מספר שנים לפני שנחטף מארגנטינה לישראל, בו הוא פורש את משנתו האידיאולוגית ואף מצדיק את תפקידו המשמעותי בביצוע הפתרון הסופי

משפט אייכמן (צילום: רויטרס)
משפט אייכמן (צילום: רויטרס)

את הסדרה ייצרו יריב מזור, אשר בין עבודותיו נמצא גם הסרט "בן גוריון אפילוג", אשר זיכה אותו בפרס אופיר, יחד עם המפיג קובי סיט. הסדרה צפויה לעלות לשידור במהלך שנת 2021 והיא תהיה ההפקה הישראלית הראשונה בה חברת MGM משקיעה בישראל. יוצרי הסדרה אמרו בעקבות הפרסום על ההפקה החדשה כי " "עבור ניצולי השואה שום דבר לא היה בנאלי במשפט אייכמן. זו הייתה הפעם הראשונה שהקורבן שפט את הפושע. אייכמן היה רוצח מאחורי שולחן. הבחירות שהוא עשה הגדירו מחדש את הרוע האנושי . 'לעולם לא עוד' היא המחויבות שלנו לאנושות ולדורות הבאים".

טל פרייפלד, מנהלת חטיבת הטלוויזיה של תאגיד השידור מסרה כי "כגוף שידור ישראלי ציבורי אחד מתפקידנו הוא תיעוד ושימור זיכרון השואה והבנה והפנמה של לקחי הזוועה. סיפורו של אדולף אייכמן כשהוא מובא ומעובד באמצעים טלוויזיוניים איכותיים ורגישים , הוא כר פורה ומרתק ללימוד וניתוח האספקטים האנושים, החברתיים והפוליטיים אשר עמדו בזמנו מאחורי מכונת ההשמדה הנאצית. שיתוף הפעולה עם MGM מבטיח לא רק הפקה עשירה יותר,  אלא גם שאותם לקחים ותובנות לא יישארו תחומים בגבולות הארץ אלא יופצו באופן נרחב ליתר אומות העולם".

"אנחנו מתרגשים ונלהבים להתחיל לעבוד על ההפקה המשותפת הראשונה שלנו ושל אולפני MGM", אמרו מנכ''ל ויו''ר חברת ''תדמור אנטרטיימנט", אמיליו שנקר וגדעון תדמור, אשר הוסיפו: "זהו פרויקט אמיץ וחשוב, שמבטיח לחשוף עדויות חדשות הקשורות למשפטו של אייכמן, שרבים מחשיבים אותו למשפט המשמעותי ביותר שנערך במאה ה-20".