ענת נחושתאי, אחת המעריצות הוותיקות של הסדרה האמריקאית המיתולוגית "סקס והעיר הגדולה", התרגשה לשמוע את הבשורה על חזרתה למסך לעונת ספיישל בת עשרה פרקים, שתעלה בשירות הסטרימינג HBO MAX. "אני בעננים", היא מספרת. "אני מעריצה כל מה שקשור לסדרה: התכנים, הבגדים. בדיוק שלשום סיימתי לראות עוד פעם את כל הסדרה מההתחלה. זו כבר הפעם החמישית שאני רואה אותה מאז ששודרה לראשונה".

מה גרם לך להתמכר לסדרה?
"כשהתחלתי לצפות בה, זה היה בדיוק בימי הרווקות שלי, כשהייתי בת 30 בערך. היה שם את כל עולם הדייטינג. כשראיתי שוב את הסדרה, הופתעתי לראות עד כמה התכנים המיניים שהראו בה היו מתקדמים לאותן שנים שבהן הסדרה שודרה, ואפילו יחסית להיום. הנשים שם היו חזקות, והדיאלוגים היו מאוד שנונים, זורמים".

ענת נחושתאי (צילום: מיה חסון)
ענת נחושתאי (צילום: מיה חסון)

בתור סטייליסטית ומאפרת, נחושתאי, 53, מזכרון יעקב, התחברה כמובן גם לסטייל של הסדרה. "הסטייל בסדרה היה מאוד מעז, חדשני. באופן אישי, יותר התחברתי לסטייל של שרלוט, מעין סגנון של 'נסיכה יהודייה' - יותר מחויט, קלאסי. עד עכשיו אני מושפעת מהלבוש שלהן. אפילו עכשיו אני יכולה להוציא משם אאוטפיטים ורעיונות שאפשר ללבוש בתקופה הנוכחית ולהיראות הכי עדכנית בעולם. כל הסטיילינג שם אלמותי".

נחושתאי גם עוקבת באינסטגרם אחרי הדפים הקשורים לסקס והעיר הגדולה. "לפני כמה שנים הן אומנם חזרו בשני סרטים שראיתי כמה פעמים, אבל אין כמו סדרה", היא אומרת. "אני מחכה לזה בכיליון עיניים ורק מקווה שלא יאכזבו".

עונת הספיישל, שתיקרא And Just Like That, תעקוב אחר שלוש הגיבורות המקוריות של הסדרה - שרה ג'סיקה פרקר (שגילמה את קארי בראדשו), סינתיה ניקסון (שגילמה את מירנדה הובס) וקריסטין דיוויס (שגילמה את שרלוט יורק) - בשנות ה־50 לחייהן. קים קטרל, שגילמה את סמנתה ג'ונס, לא תיקח חלק באיחוד.

נראה לך שזה יכול לעבוד בלי סמנתה?
"קצת מבאס שסמנתה לא תהיה, כי היא הביאה המון חוצפה ועסיסיות לסדרה. אני בטוחה שלפחות הסטייל לא יאכזב. כל הסדרה תהיה נוטפת סטייל גם אם התכנים ישתנו. חוץ מזה, גם אני שיניתי סטטוס וגם אני כבר לא רווקה. אני מקווה שהתכנים החדשים ידברו את השפה העכשווית שלי".

בן זוגך יצפה יחד איתך?
"לאחרונה, כשצפיתי שוב בסדרה, הוא לא הסכים לצפות איתי. אבל אני בטוחה שתהיה היענות מהחברות שלי לערבי צפייה משותפים".

"תברחי משם"

כזכור, "סקס והעיר הגדולה", שמתבססת על ספר בעל שם זהה, שנכתב על ידי קנדיס בושנל, שודרה ברשת הכבלים HBO משנת 1998 עד 2004. "כשהסדרה עלתה לראשונה, הייתי ילדה בת 14", משחזרת מאיה פז, 36, רווקה מתל אביב, אשת תוכן בחברת הייטק וגם סטנדאפיסטית. "צפיתי בה בזמנו כמו שהיו צופים בסדרות: יצא לך לראות פרק - ראית; לא יצא - לא ראית. כשחזרתי לסדרה לפני שנתיים־שלוש, פתאום נפל לי האסימון שלמרות שעבר המון זמן ולמרות שאני נמצאת בישראל ולא במנהטן - הרי שהרבה מהסצינות, העלילות והשאלות שעולות עדיין מאוד רלוונטיות".

סקס והעיר הגדולה (צילום: gettyimages)
סקס והעיר הגדולה (צילום: gettyimages)

ואז התמכרת?
"החלטתי לצפות, ועשיתי מרתון על כל הסדרה. ראיתי כאמור שהרבה דברים עדיין רלוונטיים, ומצד שני הרבה דברים לא מחזיקים יותר. רציתי לחשוב את כל המחשבות האלה עם מישהו, ואז גיליתי שהחברה הכי טובה שלי, הדר פריאנטה, שהיא גם אשת תוכן וסטנדאפיסטית, לא ראתה בחיים את הסדרה. ואז הגיעה הקורונה, ואמרנו שיש הזדמנות לראות את הסדרה ביחד. אני צפיתי בסדרה בפעם השלישית, הדר - בפעם הראשונה, ויצא מזה פודקאסט. אנחנו צופות בכל פרק, ואז מקליטות פודקאסט ומדברות גם על עלילת הפרק ובעיקר על הנושאים שלו - איך הם פוגשים אותנו בחיים בתקופה הנוכחית. בגלל הסגרים, אנחנו רואות בימים אלה את הפרקים בנפרד ומקליטות את הפודקאסט דרך הזום".
לפודקאסט הן קראו "סקס והעיר והעיר", והוא משודר במגוון פלטפורמות. "אנחנו משלבות גם חוויות שלנו, ומדברות על מה שקורה בסדרה בראי של היום", אומרת פז. "הייתה למשל

סיטואציה שבה שרלוט יצאה עם איזה גבר, והוא דחף לה את הראש למטה כדי שתבצע בו מין אוראלי. דיברנו על כך שאם חברה הייתה מספרת לנו שדבר כזה קרה לה בדייט, הייתי אומרת לה: 'תברחי משם'".

מאיה פז (צילום: צילום פרטי)
מאיה פז (צילום: צילום פרטי)

מה גורם לך באופן אישי כל כך להתחבר לסדרה?
"השאלות של רווקות בגיל יחסית מאוחר, דייטים, יציאות, היכרות עם גברים, חברויות נשיות - זה היומיום שלי עכשיו, למרות שבקורונה זה כמעט לא קיים. בעקבות הסדרה עולות תובנות, מחשבות, אבל לא הייתי ממליצה לאף אחת לקחת טיפים לזוגיות מאף אחת מבנות הסדרה. מצד שני, הרבה מהסיטואציות רלוונטיות גם להיום: גברים שפתאום נעלמים, בקשות מוזרות, דייטים הזויים. כמו כן, הדיבור על סקס ודייטינג עלה מדרגה בזכות הסדרה, והיום מדברים על הנושאים האלה יותר בחופשיות. זה בסופו של דבר גם מאפשר דיבור על נושאים פחות נעימים של פגיעה מינית וכד'. היום, אגב, אפשר להגיד על הרבה דברים שרואים בסדרה שהם מטרידים, אבל אז ראו זאת רק כסיטואציה מוזרה בדייט. היום השיח כבר השתנה".

עד כמה הפודקאסט פופולרי?
"יש לנו מאות מאזינים, עדיין אין אלפים, אבל אולי עכשיו, עם חידוש הסדרה, יהיו לנו. התגובות שאנחנו מקבלות הן: 'מתי יהיה עוד פרק?', ולפעמים גם מתפתחים דיונים בעמוד שלנו על דברים שאמרנו. יש מאזינים ומאזינות שלא מסכימים איתנו, יש כאלה שכן. אני מחכה לפרקים החדשים בחששות גדולים, כי סמנתה מאוד תחסר לי. בלעדיה זה בטוח לא יהיה אותו הדבר, אבל זה לא בהכרח אומר שזה יהיה לא טוב. השמועות על חידוש הסדרה כבר רצו בחודש האחרון, אז כשהודיעו על כך רשמית - זה לא היה לגמרי מפתיע. גם על כך קיבלתי הרבה הודעות: 'מה את אומרת? מה דעתך?'. יהיה מעניין לראות את הסדרה במציאות של MeToo#".

איך הסדרה השפיעה עלייך?
"אולי היא גרמה לי להרגיש יותר בנוח לדבר על דברים שנחשבים קצת יותר פרטיים, כמו למשל סקס, מיניות, מערכות יחסים. זה גרם לי לפעמים להוציא את הסמנתה שלי".

סקס והעיר הגדולה - הפודקאסט (צילום: יחצ)
סקס והעיר הגדולה - הפודקאסט (צילום: יחצ)

"תמיד ידעתי שקיימת הסדרה הזאת, פשוט לא יצא לי באמת לשבת ולצפות", מספרת פריאנטה, 31, מרמת גן, עורכת משנה של התוכנית "שי בשידור". "לפני כמה חודשים מאיה שאלה אותי על איזה פרק, ולא ידעתי על מה מדובר. ואז היא אמרה: 'איך זה יכול להיות?'. התחלתי לצפות בסדרה והחלטנו לעשות את הפודקאסט הזה. אני באמת נהנית מהפודקאסט, מהסדרה, למרות שיש הרבה דברים שלא רלוונטיים כיום".

כמו מה למשל?
"יש למשל פרק על דוגמניות שכולו נוטף שנאה של נשים, משהו שלא היה עובר היום. יש גם איזה פרק שבו ממש רואים הטרדה מינית. כשבן זוג של חברה של קארי מחכה לה בלי מכנסיים כשהיא יוצאת מהשירותים - בסדרה זה מוצג כדבר קומי ונחמד, אבל היום זה היה נתפס אחרת. היום זה לא עובר".

מה מושך אותך בסדרה הזאת?
"זה מאוד כיף לראות חבורה של נשים שהן חברות על המסך. לרוב אנחנו רגילים לראות בטלוויזיה נשים כאויבות אחת של השנייה. פה זה מרגיש לי מהפכני שהן אחת בעד השנייה. בא לי גם להיות חברה של קארי, היא מקסימה. בא לי להיות מצליחה כמוהן. לכל אחת מהן יש את ההתמחות שלה, והן גם נשים מעניינות. אני בטוחה שהחידוש לא יהיה כמו המקור. מה שמעניין אותי זה שכוכבות הסדרה הולכות להיות עכשיו בגיל של מיסטר ביג. מעניין אותי אם הן יהיו בסטטוס ובמעמד שבהם ביג היה בעונה הראשונה".

"נעים לחזור"

סופי רוזנבאום, 50, ממושב מבוא ביתר, סטייליסטית אישית, התמכרה לסדרה בעבר, ועכשיו, בימי הסגר, היא צפתה בה שוב. "הסדרה הזאת גרמה לי לחייך ולצחוק", היא אומרת. "בכל אישה יש קצת מארבע כוכבות הסדרה. נורא קל לקחת מכל אחת מהן את מה שנכון לך. כל אחת יכולה למצוא בכל אחת מהן משהו שהיא מזדהה איתו. זו אחת הסיבות להצלחה של הסדרה. היא מדברת ונוגעת בכל אישה. בנוסף, כסטייליסטית, אני רואה את הסדרה מהפן האופנתי. למרות שזה לא הולך להיקרא שוב 'סקס והעיר הגדולה', למרות שסמנתה לא תהיה בפנים ולמרות שהפעם זו תהיה מיני־סדרה - עדיין יהיה מאוד נעים לחזור לזה".

סופי רוזנבאום (צילום: צילום פרטי)
סופי רוזנבאום (צילום: צילום פרטי)