תסלחו לי מעיין אשכנזי ואביחי אוחנה, גם אתם דנית גרינברג ואליאב אוזן, גם את יאנה יוסף וקותי סבג, או ליהיא גרינר ועתי שולברג, כי יש זוג מנצח חדש בבית שמצליח להתעלות על כל הרומנים שנרקמו אי פעם מול המצלמות בבית האח הגדול.

כי בזמן שתום חיימוב וגל גברעם הפכו לעוד זוג שלא מריח ולא מסריח, לא מרגש ולא מתפתח, שהגיע לפואנטה עוד לפני שהתחלנו נרקמת לה לאיטה מערכת יחסים סופר מסקרנת ומרתקת בין רמי ורד ללינור סיביניק. למרות פער הגילאים המופרך והחריג לכל הדעות, ורד בן 57 וסיבינק בת 25, ודווקא בגלל שהם מגיעים משני קצוות שונים של תרבויות, ורד וסיבינק זה הדבר הכי חם שנראה על המסך.

הרומן לא רומן, ספק ידידות, בטוח חברות טובה, עם משיכה אותה מנסים השניים להדחיק מתוך הבנה שזה יתפרש בחוץ כחריג, לאור גילם, הצליחה לשבור את הרשת. סרטון הנשיקה בלחי הפך לויראלי בין רגע, פליטת הפה החרמנית של סיביניק שרואה את הדיירים כאברי מין ורודים שברה שיאים, וכל מה שנאמר בהומור ציני מפיו מפיק המרגליות של ורד בשיחות אינטימיות עם סיביניק, בטוח אמת ספק בידור, הופך בין רגע לקאלט. כי חוץ מהשניים, וכמה הבלחות מצחיקות וראויות של ליאור כלפון, וטוב הלב של זהבה בן, אף דייר בבית לא באמת ראוי שנבזבז עליו את זמננו היקר.



הרומן הקסום שנרקם בין השניים נשמע תלוש, כזה שלא יכול להתרחש בעולם שבחוץ, ואני שמה גם את מבטחי שהוא לא ימשיך אחרי שיכבו המצלמות. הוא אומנם לא הכוס תה שלה, אבל רגע לפני שנכנסה לבית האח הגדול להזכירכם, יצאה סיביניק עם גרוש פלוס שניים, כך שנראה כי יש לה משיכה לדמויות אבהיות שמבוגרות ממנה, ורמי ורד, תסלחו לי אבל הוא גבר סופר שווה וגם לה כאישה מתפתחת שמודעת לעצמה ולאישיוז שלה עם המראה והאקנה לא חסר יופי גם פנימי וגם חיצוני. ואמש היא בלטה ברגע אמיץ וכן שחשף את חולשותיה ואת יופיה האמיתי. הקסם שנרקם בין השניים דווקא בגלל השוני, הקושי שלהם להודות בצורה גלויה שהם רוצים אחד את השנייה, זה תסריט נהדר לסדרה בריטית טובה.

בעוד הזוג הכי חם שהיה באח הגדול מתקדם בצעדים קטנים לעבר הנשיקה הנכספת וההודאה באשמה כי הם רוצים להיות זוג בכדי לשרוף את הזמן בין כותלי הבית, בולטת לה התופעה הבזויה שחוזרת על עצמה שוב ושוב מדי עונה, אותה דמות חסרת רסן ומעצורים, מעוררת אנטגוניזם, שמציגה את הפנים של הישראלי המכוער ביותר. ולא טעיתם אני מתכוונת ליהודה יצחקוב שמעתיק את הטרנד האלים והוולגרי, שמלוהק מדי עונה בכדי להבעיר את הבית ולעלות את הרייטינג.

יצחקוב בטקטיקה שקופה, עושה הכל על מנת לבדל את עצמו מבני הבית ולהפוך לשנוא, בכדי להפוך לאהוב על ידי הצופים כי הוא רמי מוחרמי ומסכנציק, ורק חסר שהאח הגדול ישים לו עכשיו ברקע מוזיקה שקטה ויצלם אותו יושב לו גלמוד במיטה. די כבר, אכלנו את השיט הזה בכל עונה, פליז אני מתחננת, אל תפלו לפח הלא מתוחכם הזה.

יהודה יצחקוב (צילום: צילום מסך רשת 13)
יהודה יצחקוב (צילום: צילום מסך רשת 13)


אני לא מופתעת מהליהוק של יצחקוב בכלל, גם בריאלטי אמזונס נראו סממני האלימות וההתפרצויות חסרות הרסן שלו, אתם אולי תקראו לזה אקשן כי בכל עונה נדרש פרובוקטור שילהיט את הבית אבל אני קוראת לזה ביזיון, כי אדם שכמוהו לא ראוי ולא יכול לקבל זמן מסך בפריים טיים בתוכנית שצופים בה בני נוער שמעצבים את דרכם, ומקומו בבית סגור אחר לבריאות הנפש , ולא ממקום מבקר , באמת, ממקום שדואג לבריאותו. 

וכל מה שנותר לי זה לתהות איך יהודה שורד את ההדחות? כי מי יצביע במיוחד בימים קשים אלו בעד אלימות מילולית, התפרצויות זעם מנותקות מציאות וחוסר כבוד לזולת ולצופים בעיקר? האם ייתכן שיש בקרבנו אנשים שמעריצים תופעה בזויה זו או שאולי ההפקה היא שדואגת להשאירו לטובת נתוני הרייטינג. 

ומילה טובה על ג'וזי זירה, חמוד אמיתי, כזה שרק בא לך לחבק, הבחירה שלו להשתייך לקבוצה הלא נכונה בבית (ביניהם ליהודה יצחקוב), וההבנה וההפנמה  כי טעה בדרך ובבחירות שלו, היא הקלף המנצח שלו בעונה.