לארי קינג, שדרן הטלוויזיה והרדיו האמריקאי ממוצא יהודי הלך היום (שבת) לעולמו, בביתו שבלוס אנג'לס כשהוא בן 87. זאת, לאחר שחלה בנגיף הקורונה. קינג הוא זוכה פרס האמי, והנחה את תכנית האירוח המרכזית ברשת CNN, "לארי קינג לייב", בין השנים 1985 ועד 2010.

"בעצב עמוק, אורה מדיה מכריזה על המוות של מייסדה, לארי קינג, שהלך לעולמו הבוקר בגיל 87 בבית החולים בלוס אנג'לס", נכתב בחשבון הטוויטר שלו. "במשך 63 שנים, דרך פלטפורמות הרדיו, הטלוויזיה והדיגיטל, אלפי הראיונות שערך, הפרסים והשבחים העולמיים שקטף, מהווים עודת לכשרונות הייחודי שהיה לו כשדר".

הוא נולד כלורנס הארווי זיגר בברוקלין, ניו יורק. כשהפך שדרן רדיו בשנת 1957, בעצת מנהלו, שהציע לו לבחור שם קליט יותר, שינה את שמו ללארי קינג. בשנת 1978 החל להנחות תכנית אירוח, מה שהפך עם השנים לסימן ההיכר של קינג, בתחנת רדיו ארצית.

בשנת 1971 נעצר באשמת גניבה, ולאחר משפט, בוטל הסעיף בעקבות התיישנות. הוא הורשע ב-14 מקרים של תשלום בהמחאות ללא כיסוי.

לאור הצלחתה הרבה של תכנית האירוח בתחנת הרדיו הארצית, החל גם להנחות את תכנית האירוח המרכזית ברשת הטלוויזיה CNN. סגנונו הראיון שלו נחשב לעתים ישיר, אך נמנע מעימותים. ברבות השנים, ערך למעלה מ-40 אלף ראיונות אישיים. הוא זכה בפרס פיבודי היוקרתי, על הצטיינות בתחום שידורי רדיו וטלוויזיה, פעמיים.

קינג אירח לראיונות עומק את מגוון רחב של אנשים, בהם גם מנהיגי העולם משני צדי המתרס, גם אם היו שנויים במלוקת. כך, ראיין את ראש ממשלת ישראל לשעבר, יצחק רבין, ומנגד את יאסר ערפאת, יו"ר הרשות הפלסטינית לשעבר. הוא שוחח עם נשיאי ארה"ב השונים, עם מנהיג ברית המועצות לשעבר מיכאיל גורבצ'וב, נשיא רוסיה הנוכחי, ולדימיר פוטין וגם עם מועמר קדאפי, שליטה הדיקטטורי לשעבר של לוב.

מבקריו של קינג האשימו אותו לא אחת בכך שהוא אינו מבצע תחקיר מעמיק על המרואיינים שלו טרם הגעתם לתכנית. הוא עצמו אישר את הדברים, ואמר כי הוא רוצה ללמוד על המרואיינ/ת שלו יחד עם הצופים, וגם כי הוא מעולם לא רצה להיתפס כעיתונאי.

"חובתי היא, כפי שאני רואה אותה, היא להיות צינור", התייחס לכך בראיון בשנת 2007. "אני שואל את השאלות הטובות ביותר שאני יכול לשאול ואני מקשיב לתשובות. אני מנסה לעקוב, ומקווה שהקהל מסיק את מסקנותיו. אני לא שם כדי לעשות משהו אחר, אני מנסה להציג את מי שמולי באור הטוב ביותר".

בנוסף לעיסוקו המרכזי, קינג עסק גם בדיבוב סרטי ילדים ובפילנתרופיה. הוא הקים קרן תרומות לרפואת לב, לאחר שהוא בעצמו עבר מספר התקפי לב, ותרם לקרן המלגות של אונ' ג'ורג' וושינגטון. הוא דיבב את אחת הדמויות בסרט שרק 2 ודבורה בסרט כוורת. בנוסף, התארח בסדרות הילדים גרוויטי פולס ובפיניאס ופרב.

אמן החושים ליאור סושרד כתב לאחר מותו של קינג פוסט בחשבון הפייסבוק שלו, בו סיפר על הופעתו בתוכניתו והספיד אותו: "היה לי העונג להכיר אותך ולהתראיין בתכנית האגדית שלך. ראיתי אותך בבית קפה בלוס אנגלס , קפצתי עליך והצגתי את עצמי. חיזרתי אחרייך תקופה ואמרתי לך שיום אחד אני יופיע אצלך בתוכנית- ואכן זה קרה. הענקת לי את אחת הביקורות המשמעותיות שקיבלתי מימי : ״עשיתי 55 שנים של תוכניות אבל אף פעם לא ראיתי דבר כזה״ ( לדבריך). העולם איבד את אחד האנשים החשובים שהיו ואני איבדתי דמות שהייתי מסתכל מלמטה ומעריץ, תנוח על משכבך איש יקר".