"ארץ נהדרת" עוררה סערה, כאשר הציגה בפרק ששודר אמש את דמותו של הרב קנייבסקי, מה שעורר את זעמם של הפוליטיקאים החרדים, בהם ח"כ משה גפני (יהדות התורה) שאמר על יוצרי התוכנית "שיישרפו בגיהנום". הבוקר (חמישי) התייחס לראשונה עורך התוכנית, מולי שגב, לנושא בראיון לאילנה דיין בגל"צ.

"אני לגמרי מקבל את הביקורת. מצד שני, האיש נמצא בצומת כל כך משמעותית שקובעת את גורלנו בתקופה האחרונה. אחרי השבוע האחרון אפשר לא לעשות מערכון על קנייבסקי?", אמר שגב.

כשנשאל האן עלה בדעתו שציבור רחב ייפגע מהמערכון, השיב: "עלה בדעתי ואני חושב שרובם גם התקשרו אליי ב-24 השעות האחרונות והשאירו לי הודעות".

מוקדם יותר הבוקר שוחח הפעיל הפוליטי אלדד יניב עם גיא פלג וניסים משעל ב-103FM בנושא.

מה דעתך על החיקוי של הרב קנייבסקי בארץ נהדרת אתמול?
"מי שאשם בסיטואציה ששר התורה הפך לשחקן פוליטי זה בית הרב. אם הרב קנייבסקי גדול הדור רוצה להישאר דמות רוחנית, הבית שלו צריך לשמור עליו, בעיקר הנכד שלו שמתקשר אותו לעולם, והפוליטיקאים שמייצגים אותו בכנסת - אסור היה להם להפוך אותו לשחקן פוליטי".

האם תוכנית סאטירה צריכה לא לגחך ולא להתבדח על מנהיגים רוחניים?
"אני בטוח שבמערכת ארץ נהדרת שוקלים את השאלה ברצינות, להתעסק עם מנהיג רוחני זה דבר אחד, אבל בית הרב הפך את הרב לפוליטיקאי. רה"מ צריך להתקשר אליו כי גפני פחדן".

לנכד.
"אותו דבר, כי גפני הפחדן, במקום להגיד לרה"מ 'אל תפנה למנהיגים הרוחניים שלנו, תפנה אליי', והנכד הפחדן, במקום להגיד לרה"מ 'הגעת למקום הלא נכון, תתקשר לגפני', הפכו אותו לשחקן פוליטי, וארץ נהדרת נותנת בראש לשחקנים פוליטיים, ואם הוא ימשיך להיות שחקן פוליטי הוא יחטוף בראש עוד פעם. זה נכון שמנהיגים רוחניים לאורך השנים הכניסו את הידיים שלהם לתוך העולם הפוליטי, אבל ברגע שעושים את זה יש לזה מחיר, כותבים נגדך מאמרים. ברגע שהוא שחקן פוליטי, אתה מותח עליו ביקורת, לעיתים מאוד קשה, לעיתים אתה מגחך עליו, לעיתים נהפך לדמות סאטירית, זה המחיר להיות שחקן פוליטי". 

כתבת מאמר שמשתמע להיפרד מהחרדים. אתה באמת מתכוון לזה?
"כן, אני חושב שזה מעשי אני חושב שהמאבק האינסופי בחרדים חייב להיפסק. זו קהילה שיש לה אוטונומיה, התעלמנו מזה הרבה שנים והוקורונה חשפה את זה. סדרת הכתבות המהממת של שרקי השבוע בחדשות 12 הראתה לנו הצצה אל תוך העולם הזה. מדינת ישראל צריכה להתחיל לייצר הפרדה אוטונומית בין ליברלים לבין חרדים שמרניים. לתת לכל קבוצה את החיים שלה: אנחנו נתחתן איך שאנחנו רוצים, נאכל מה שאנחנו רוצים, ונציין את המועדים איך שאנחנו רוצים, חינוך ליברלי. האוטונומיה שלהם תישמר והמדינה מלמעלה תצטרך לנהל. אם אתה רוצה להמשיך לשלוח שוטרים וצבא נגד הרב קנייבסקי והחרדים, זה מתכון לכישלון ולשנאה אינסופית".

מחר תפריד עם המזרחים.
"לא צריך להפריד את המזרחים, הם ליברלים".

הקורונה לא עושה את ההפרדה.
"הקורונה מפרידה כי יש אוטונומיה לחרדים, הם מתנהלים באוטונומיה, המדינה לא אוכפת נגדם את הכללים ואני בספק אם גדעון סער שייבחר יאכוף נגדם את הכללים".