אחרי שהפיקה בעשור האחרון סדרות עבור גופי תוכן בינלאומיים כמו HBO, אפל ו-BBC - קשת אינטרנשיונל יוצאת בשיתוף פעולה ראשון בהפקת סדרה עם נטפליקס. דרמת פשע בשם "יהלומים" - "Diamonds", שפותחה על ידי קשת אינטרנשיונל ונוצרה על ידי רותם שמיר ויובל יפת (יוצרי "השוטרים") נמכרה על ידי קשת אינטרנשיונל לנטפליקס העולמית.

הפרויקט יופק בקו-פרודוקציה של קשת אינטרנשיונל ו"דה מנסן" - חברת ההפקה המובילה בבלגיה, עבור נטפליקס ותאגיד השידור הציבורי הבלגי - VRT. יפת ישמש תסריטאי ראשי ושמיר יביים את הסדרה יחד עם הבמאית הבלגית ססיליה ורהיידן.

העלילה, דוברת שלוש שפות - פלמית, אנגלית ויידיש -  תתרחש ברובה ברובע היהלומים של אנטוורפן שבבלגיה ותעקוב אחר סיפורה של משפחת ווגנר החרדית שעוסקת בסחר ביהלומים. כאשר בן הזקונים במשפחה מתאבד, אחיו נח, שיצא בשאלה, חוזר מארה"ב בעודו אפוף כוונות מסתוריות. הוא מבין במהרה כי משפחתו המוצלחת לכאורה נמצאת על סף התמוטטות ומעורבת בעסקה מפוקפקת. נח מחליט לקחת אחריות ולתקן את המצב בדרכו שלו. כך, הוא נאלץ להגיע לעומקה של בטן הפשיעה האפלה והרכה של עולם סחר היהלומים.

הצילומים צפויים להתחיל בקיץ והסדרה צפויה לעלות במהלך 2022 בנטפליקס וב-VRT.

''השוטרים'' (צילום: רן מנדלסון)
''השוטרים'' (צילום: רן מנדלסון)

עתר דקל, VP Global Drama בקשת אינטרנשיונל: "בעקבות ההצלחה של סדרות כמו "חטופים", "כפולים" ו"להיות איתה" בארה"ב ובבריטניה, אנחנו ממש נרגשים לראות את ה-IP והכישרון היצירתי הישראלי כעת גם בטריטוריות חדשות כמו בלגיה. יובל ורותם פיתחו את Diamonds עם הצוות המבריק של דה-מנסן מזה זמן מה וחיכינו שהשותפים המושלמים יעלו על הסיפון. אנחנו שמחים לעבוד יחד עם VRT ונטפליקס בכדי להביא את הסדרה המרגשת הזו לקהל הבלגי והבינלאומי כאחד."

אבי ניר, מנכ״ל קבוצת קשת: תודה רבה לעתר על הנחישות והאמונה ועל היכולת לחבר את כל המרכיבים הנכונים וכל השותפים המתאימים לדרמה בין לאומית ראשונה מסוגה.  אנחנו נרגשים לצאת לפרויקט מאתגר נוסף עם רותם שמיר ויובל יפת אחרי העבודה המשותפת והמוצלחת על השוטרים.

עד לעסקה זו, קשת מכרה לנטפליקס העולמית שורת סדרות כקלטת, בהן "בשבילה גיבורים עפים" ו"מסודרים" בגרסתה הבריטית, לצד נטפליקס ישראל, שבקטלוג שלה מוצעות לצפיית בינג' סדרות נוספות של קשת כמו "להיות איתה", "סברי מרנן" ועוד.