רמי ורד חצה את גבול הטעם הטוב, יש שיגידו שעשה זאת מזמן, כאשר החל את הקשר האבהי עם לינור ושלח ידיים כאילו הוא וודי אלן. אך כעת נחצה גבול חמור יותר, מערכת היחסים הלא תמימה הפכה ללא סבירה. השהות בבית האח הוציאה מרמי את הצדדים הרעים ביותר, קנאה, אלימות, רכושנות, ערימה של נורות אדומות כאילו הוא עץ חג המולד. רמי מזמן שכח מהמצלמות, הוא באגו טריפ ושמישהו ינסה לעצור אותו. באמת, שמישהו יעצור אותו. אבא תרחם.

לינור מתעצבנת מהאלימות של רמי, אך להבדיל מבעבר, היא לא מצליחה להעמיד אותו על מקומו. נדמה שהיא דואגת יותר לתדמיתה וכיצד כל זה מצטלם. רק שרמי לא יקרא לה בוגדת, למרות שלפי פרסומים, לינור התגרשה לאחר שבעלה גילה שבגדה. מאוחר יותר רמי יחזור אליה, מפויס, אוהב, מתנצל, זה דפוס התנהגות מוכר ומסוכן, אין כאן שום דבר מצחיק בדברי הקומיקאי, אך לינור בת למופת, הסיפור ביניהם מתחיל להזכיר את היפה והחיה, והיא כרגע כלואה בטירתה של החיה.

"אתה מפקפק באהבה שלנו? בנאמנות שלי?", היא שואלת את השאלות הלא נכונות. רמי שוב מתבצר בעמדתו הכוחנית, לדעתו היא טועה, הוא משתגע כיצד היא לא רואה, כלומר, פשוט תסכימי ותצייתי. מתי האח יתערב ויקרא ללינור לשיחה? לשמוע את הצד שלה ולהסביר לה שהיא צודקת, שהיא רשאית לעמוד על שלה, להיות חופשיה. כנראה שיש דברים חשובים יותר על הפרק, כמו לשגע את ג'וזי המסכן.

רמי ולינור, מתוך ''האח הגדול'' (צילום: צילום מסך רשת 13)
רמי ולינור, מתוך ''האח הגדול'' (צילום: צילום מסך רשת 13)

הגמר שלא היה, אחסוך מכם את הקיטורים הרגילים, כמו שאפשר היה לסיים את העונה אמש ולא היינו מפסידים דבר. גם לא אציין שככל שהעונה מתקדמת ולמרות שמניין הדיירים לא פוחת, אנו רואים פחות דיירים, רוב הפרקים מוקדשים ליהודה, ג'וזי ורמי. נדמה שחלק מהדיירים שם רק על מנת לעזור ליהודה לשטוף כלים, כי באופרת הסבון הזאת, הסבון עושה לו קילופים בידיים.

בבוקרו של הגמר המזוייף, הדיירים אורזים, ג'וזי מנסה לדחוף אינספור זוגות נעליים למזוודה, נדמה שיש לו זוג נעליים על כל קעקוע, בהצלחה פאפי. הוא נקרא לחדר האח ומנצל את קולו המונוטוני של האח לקצת שינה. בלילה האחרון שלו בבית האח ג'וזי לא ישן, כנראה בזז בפעם האחרונה את המטבח. אך אל חשש, בגמר הוא יראה עירני, הסוד הוא האייליינר.

רוב הפרק מוקדש לתקריבים על הפרצוף של ג'וזי, איך הוא מגיב כשהדיירים מודחים, איך הוא מגיב כשלירון אומרת "אתם בשידור חי", מה הוא אומר בהפסקת פרסומות ("בוא נשרוף את הבית"). בקיצור, גרנד פר'ה (אח גדול בצרפתית). בשאר הזמן נותנים לקארין זמן מסך עם הדרמה הלא ברורה שיצרה, עדיף לראות את השלג יורד בחצר מאשר את מלכת היופי שמעניינת כשלג דאשתקד.

ג'וזי זירה האח הגדול (צילום: צילום מסך רשת 13)
ג'וזי זירה האח הגדול (צילום: צילום מסך רשת 13)

עם זאת, קארין-אמנון-לוי מתעוררת ומגלה את פרצופם האמיתי של הדיירים. פתאום יש לה נמסיס, אלמוג אגודל רטובה, פתאום קארין עומדת על שלה מול דרור, מי שהיה חברה הטוב עד לא מזמן, פתאום מקבלת זמן מסך וחיזוקים מרמי, עזוב אותה אבאל'ה. בכל מקרה, אני מצטער, אך זה מעט מדי, מאוחר מדי. קארין היא השחקן החלש בהישרדות שלוקחים אותו עד לגמר, בידיעה שאף אחד לא יצביע לו. 

חוזרים לחמישיית הגמר, יהודה מודח וזהבה בהלם, מפגינה כישרון משחק שלא נראה מאז ששיחקה ב"טיפת מזל". לבסוף מכריזים שג'וזי מודח, הוא יוצא לעבר אולפן ריק, יושב על כיסא בודד, מובך, מתרגש, על סף דמעות, ליבי יוצא אליו ואל האייליינר שהולך להימרח. מגלים לו שזו הייתה משימה סודית. "אני לא מאמין, זה לא נגמר", פולט ג'וזי, ברגע של כנות כואבת. כן ג'וזי, אף אחד לא יודע מתי העונה הזאת תיגמר.

"עבדו עלי", הוא זועק לחלל הריק, יש משהו לא נעים בגילוי של ג'וזי, האח עושה שימוש ציני בתכונה הכי כובשת של ג'וזי, התמימות הילדותית שלו. אך ג'וזי לא רק תמים, הוא גם חשוף, לובש את הלב על השרוול, ולא, זו אינה בדיחה נוספת על הקעקועים שלו. כשהוא נפגע הוא מדמם, זה אמיתי לחלוטין אצלו, טיפוס קיצוני, לטוב ולרע. וברגע זה הוא על סף התמוטטות, זה לא מצחיק אותו בכלל, איפה מרגי, שמישהו יקרא לאמבולנס.

גיא ולירון מנחים את פרק הגמר המזויף בג'ינס וחולצה, יושבים עם תרמוסים על מדרגות בית האח, נדמה שאת כל התקציב לפרק הגמר בזבזו על נועה קירל ומרגי. אגב, כל הפרק תהיתי אם לירון וגיא נאלצו לישון בבית האח הגדול עקב השלג. בנוסף, חבל שרק כעת הם לבושים קליל, האם באמת יש צורך בשמלות צמודות וחליפות תואמות? הרי אין קהל, הכל בשבילנו הצופים והאמת שלא מפריע שהמנחים בחולצה ובג'ינס, אם יש משהו שלמדתי מהעונה הנוכחית של האח ושל העולם, הוא שאפשר לעשות הכל בפיג'מה.

רשימת ההדחה, קארין ברשימה כי ראש הבית אורן השף העמיד אותה, שאר הדיירים בוחרים פה אחד את אופיר ודניאל, ולקינוח מצרפים את נועה יונני ולינור. הדחה שקופה כמו השמלה של לינור,להתראות אופיר, הופעת מעט על המסך אך דאגת שכל רגע יהיה מביך. נאמר שבשבת תהיה הדחה כפולה, כרגע נמצאים 14 דיירים בבית, זה יותר מדי, אפשר גם שתהיה הדחה משולשת.