גם אם לא צפיתם בהצגה עטורת הפרסים (שעלתה לראשונה ב-2007!) או בעיבוד הטלוויזיוני שלה, שלימים הפך לעונה הראשונה בסדרה, כנראה שבכל זאת שמעתם מתישהו על "מייקל". במרכז היצירה,  סיפור מופרע על משפחה שאובדן בנם הבכור, מייקל, מסיבות לא ידועות, משפיע על חייהם באופן טוטאלי ואירוע כמו טקס הזיכרון השנתי, בעונה הראשונה, או הצבא שקורא לגיוסו של הילד המת, בעונה השניה, הופך לאישיו שמסעיר ומטלטל את בני המשפחה, אנשים לא פשוטים ולא ממש סטנדרטיים, בלשון המעטה.

למעשה, "לא סטנדרטיים" זה לא ממש מדויק – שכן חמשת בני המשפחה, אותם מגלמים בכישרון על חברי אנסמבל "מייקל" שגם יצרו אותה (אבי דנגור, הילה גולדנברג, מיטל רז, נטליה פאוסט ונדב הולנדר), הם אנושיים לחלוטין, רק קצת מוקצנים, כמו בכל קומדיה טובה.

בתוך כך, קשה שלא להתאהב בשלישייה הבולטת שסביבה מתרחשת רוב העלילה: דובי (דנגור המצוין) הדוד הטרחן והקמצן, רבקה, האם טובת הלב והנרגנת ויסמיניש, גוש התמימות הכובש והכוכבת הראשית, בעיניי, הנמצאת בגיל ההתבגרות ונאלצת לגור עם השניים האלה. בכל אחד מהם תכונות המוכרות לכם וודאי מהאנשים הנמצאים סביבכם, ובאופן טבעי, גם הסוגיות איתם מתמודדת המשפחה לא ממש פוסחות על אף אחד מאיתנו:

סודות מסתוריים שהולכים רחוק מדי, הורים שתופסים את הילדים שלהם דווקא ברגעים הכי מביכים, בירוקרטיה צה"לית קלאסית, יחסי אם ובת מתבגרת שחוצים לעתים את הקווים, הדודה המבוגרת שלא עושה חיים קלים וכמובן, כל מה שמתרחש סביב שכול במשפחה, שנע על הסקלה שבין עצב, געגוע, קרינג'יות וגם רגעים קטנים של צחוק, מה לעשות.

מייקל 2 (צילום: יניב לובטון)
מייקל 2 (צילום: יניב לובטון)

באופן די אירוני, הדבר הכי בולט ב"מייקל" זה דווקא היעדרם של שני דברים שאנחנו רגילים לראות בסדרות אחרות: מאמץ ויופי. מאמץ – על שום אפס הניסיון שמושקע כדי להצחיק או לרגש בכוח. מי שיצחק – יצחק, מי שיתרגש – יתרגש, וחוסר המאמץ הזה כאילו משרת בדיוק את רצון היוצרים (אנסמבל "מייקל", הבמאי איתי ויזר והתסריטאי מויש גולדברג) – להנגיש את הטרגדיה גם לאלה שחווים את השכול במלוא עוצמתו וגם למי שרואה ומוצא את הצחוק בכל דבר, אפילו במוות; ויופי – הודות לחמשת הדמויות המובילות את הסיפור המטורלל הזה שנקרא "מייקל", שכל אחת מהן מצליחה להיות מכוערת כל כך, ועם זאת, מכמירת לב וכובשת, עד שהכיעור הזה הופך להיות יפהפה בדרכו. 

הילה גולדנברג ויניב ביטון (צילום: באדיבות yes)
הילה גולדנברג ויניב ביטון (צילום: באדיבות yes)

ככל הנראה לא תזהו את חמשת השחקנים והיוצרים המוכשרים של "מייקל" אם יחלפו על פניכם ברחוב, אך אל תראו בכך סיבה לא לצפות בסדרה המופלאה שיצרו. מדובר ביצירה מקורית ומרגשת שממש לא כדאי להחמיץ, ועתה, כשסוללת קומיקאים קורעים מצחוק וביניהם עלמה זק, מוני מושונוב ויניב ביטון קפצו לביקור, בכלל יהיה זה הפסד. אה, ושכחתי לציין את הדבר הכי חשוב, כל הפרקים עלו יחד לצפיית בינג' פרועה, כייפית ונוגעת ללב. נו, אתם עוד פה?

כל פרקי העונה כבר נמצאים בערוץ yes TV Comedy וב yes VOD