רגע לפני עליית העונה הרביעית של "חתונה ממבט ראשון", התארחו אמש (שישי) צמד הפסיכולוגים של התוכנית באולפן של אופירה אסייג ואייל וברקוביץ. השניים הוזמנו לקדם את העונה החדשה ולבחון, פעם נוספת, בעין מקצועית את היחסים בין צמד המנחים אופירה וברקוביץ.

עבור התוכנית, מדובר בטקטיקה שחוזרת על עצמה שוב ושוב במספר וריאציות עם מומחים ויועצים שונים ומשונים, אשר מנתחים את מערכת היחסים הפוטוגנית בין המנחים, ניתוח שפת הגוף שלהם,  ניתוח אופיים והיחסים הבין אישיים שלהם. הקשר בין צמד המנחים הופך מיום ליום להיות יותר ויותר תמוה, מצד אחד הם מציגים את עצמם כחברים לעבודה מזה שנים ארוכות ומצד שני מפגינים מין התנהגות המאפיינת זוגות נשואים. זה בא לידי ביטוי בעקיצות, בעיקר מצידו של ברקו כלפי אופירה שמכילה וסבלנית יותר כלפי ההתגרויות של הפרטנר המקצועי שלה. אתמול ברוב כנותו ואדיבותו ברקוביץ' אפילו העז להטיף לה מוסר על תמונת האינסטגרם שלה בביקיני, כאשר נפשה בחו"ל. מסתמן שברקו הוא שמרן לא קטן בדעותיו אבל למה לעזאזל אכפת לך מה לובשת החברה שלך, שהיא רק הקולגה שלך ולא אשתך?

"אני חוגגת את החיים" הודיעה לו אופירה והוסיפה כי "אני אעשה מה שבא לי". תגידו לי אתם, אם זה לא נשמע כמו עוד ריב ילדותי בין זוג נשוי. ברקו מצידו הסביר שמה שהיא עושה משפיע גם עליו כי הוא והיא נתפסים בציבור כמקשה אחת ומכיוון שהם זוג מראיינים מאוד פופולרי, רציני וחזק (יש כמובן כאלה שיחלקו על המחמאות שברקו חילק לעצמם ויגידו שהם אולי חזקים רק בצעקות), אז מוטב לה לאופירה לשמור על כבודה וכבוד בן זוגה ולהימנע מלהופיע בביקיני ברשתות החברתיות.

אופירה אסייג (צילום: אור גפן)
אופירה אסייג (צילום: אור גפן)

יושבים אופירה וברקוביץ ומאפשרים לצמד הפסיכולוגים דני ויעל לנתח את השוני והדמיון ביניהם,  אך כל דעה מקצועית שנזרקת לאוויר, שוללים המנחים על הסף ומביישים את האורחים המקצועיים. יש המון דמיון ביניכם, קבעו הפסיכולוגים, "ממש לא" זעק ברקוביץ, "אנחנו לא דומים בכלום, אני והיא זה עולמות הפוכים".

"שניכם זקוקים לאהבה", ניסה דני להציל את המצב ,"כל אחד זקוק לאהבה", אמר וצדק ברקו. "את אופירה אדם מאד רגיש, וברקוביץ יותר מחביא את הרגש", ניתח דני את המובן מאליו.  "כל אדם הוא רגיש בדרכו", השיב ברקו ושוב צדק.  "השאלה מה אתה עושה עם הרגש שלך בתור גבר?", שאל דני. "מה אני צריך לעשות עם זה לא הבנתי", השיב ברקו בפשטות האופיינית לו.

האם אופירה וברקוביץ מקנאים אחד בשנייה?, נשאלה שאלת המיליון, ברקו ואופירה קבעו נחרצות: "ברור שלא, אין קנאה". דני, בניסיון אחרון להציל את כבודם שנרמס, שינה את הניתוח, "יכול להיות שברקו הוא הרך ואת אופירה הקשוחה?", בעוד יעל השוותה את קשרי העבודה שלה עם דני לאופי היחסים המקצועיים בין אופירה וברקו. "ממש לא", שללה אופירה עם טון שהבהיר בדיוק מה היא חושבת על הניתוח הכושל של האורחים באולפן.

כל מה שנאמר עליהם נשלל על הסף על ידי המראיינים, ברקו אף הפך תפקידים והחליט לנתח בעצמו את צמד הפסיכולוגים שכל כך זלזל בדעתם המקצועית. הוא קבע כי דני יותר אמוציונלי ורגיש ואילו יעל יותר מרוחקת .

בשלב זה, השיבה לו יעל תשובה לא עניינית: "אתה מפחד ממני"? אופירה הגנה על שותפה ושאלה: "את משתמשת הרבה במילה מפחד למה? אנחנו לא מפחדים מכלום".

נראה כי מי שקובע שאינו מפחד מכלום בכזאת גאווה, הוא אדם שחי את הפחד על בסיס יומי. השחצנות בה נאמרו הדברים של אופירה הותירה טעם רע. אולי כדאי שמישהו יזכיר לה נפילות גדולות של גיבורים וחזקים ממנה. רק נזכיר שאופירה חשפה לא פעם עד כמה היא חוששת מהקורונה, עד כמה היא חוששת לעתיד ילדיה בלכתה, ועוד שלל פחדים וחרדות שלה כך שדבריה לא נשמעו אמינים.

במקום להתרכז במערכת היחסים של צמד המנחים, החליט ברקו להסית את הנושא ולשאול את צמד הפסיכולוגים על הזוגיות האמיתית והחשובה בחייו, הזוגיות שלו עם שרון ניר כהן. מזה כארבע שנים שברקו מנהל מערכת יחסים עם שרון, מערכת יחסים שראתה עליות ומורדות פרידות וקאמבקים. ברקו הודה באומץ רב כי הבעיות של הקשר בין השניים, נעוצות בקנאה בלתי פוסקת שלו לזוגתו, מקנא לה ולא בה, יחי ההבדל הקטן. "יש לי בת זוג ארבע שנים, אחלה זוגיות, אני בן זוג מושלם אבל יש לי חסרון אחד, אני קנאי וזה גורם לכל הבעיות, אבל אני סומך עליה במיליארד אחוז".

אייל ברקוביץ', שרון כהן (צילום: לנס הפקות)
אייל ברקוביץ', שרון כהן (צילום: לנס הפקות)

קנאה נובעת מחוסר ביטחון קבעו יעל ודני והציעו לו טיפול ממושך ורציני, הם רק שכחו להזכיר את האפשרות כי על ראש הגנב בוער הכובע ובהרבה מקרים, אדם שמקנא בזוגתו או להיפך, זה אדם שבוגד בעצמו, וכמי שמודע לכל מה שניתן לעשות מאחורי גבו של בן הזוג , אין פלא שיש לו חששות ממעשיו עצמו.

לא הייתי אומרת שהעזרה הפסיכולוגית שהגישו בחינם צמד המלומדים יעל ודני, הועילה כהוא זה או פתרה בעיות של השניים, והזמנתם לאולפן הייתה מיותרת ומביכה למרואיינים, למראיינים והן לצופים.