אתם קולטים ששוב אנחנו כאן? הדיו עוד לא יבש מטורי הביקורת של העונה שהסתיימה רק במרץ האחרון, עוד לא חלפה יממה מבלי שנשמע משהו על גל ותום, טרם חלפו לחלוטין העצבים מיהודה יצחקוב והופ, עונה חדשה, 15 במספר (ורביעית מבין עונות ה-VIP) החלה ממש עכשיו. 

טוב, לא בדיוק עכשיו. בזמן שהפרומואים הכריזו על אמש כערב פתיחת העונה, ההפקה בחרה להטריל את הדיירים החדשים, ובעיקר אותנו, והכניסה את מרביתם מספר ימים לפני.

למה, אתם שואלים? איזו תמימות. אין באמת סיבה. כלומר, יש, כדי שגיא זוארץ יפתח עיניים ויצעק בקול גדול: "דבר כזה עוד לא היה כאן". אז זהו, שמיטיבי הלכת יודעים שבכל פעם שנאמר משפט כזה בבית האח הגדול – אנחנו מקבלים הונאת פונזי כדוגמת כרטיסי זהב שמבטלים הדחות ומשימות מטופשות להחריד. 

בית האח הגדול (צילום: צילום מסך ערוץ 13)
בית האח הגדול (צילום: צילום מסך ערוץ 13)

אז כן, דבר כזה עוד לא היה. אבל אולי טוב שכך. בזמן שבערוץ 12 כמעט חיתנו את אסי ורותם רק כדי להילחם על רסיסי הצופים שלא יצפו בפתיחת העונה, אנחנו קיבלנו פרק פתיחה שונה מזה שהכרנו מהעונות הקודמות. בלי שמלות מפוארות, תעודות זהות מושקעות ומעידה במדרגות המובילות לבית. 

בין פליטי ריאליטי ש-15 דקות התהילה שלהם חלפו לפני שנועה קירל נולדה לבין אושיות אינסטגרם שמוכרות בעיקר למעריצים המושבעים של "ישראל בידור", הצלחתי לאתר בהרכב כמה פנינים עם פוטנציאל, שלא תהיה זו הגזמה להמר עליהם כבר מעכשיו לפיינליסטים. טוב, אולי קצת הגזמה, אבל לא כמו לקרוא לרשימת האנשים הבאים VIP:

אורן חזן, דנה רון (צילום: צילום מסך ערוץ 13)
אורן חזן, דנה רון (צילום: צילום מסך ערוץ 13)

את הפרק פתחו שני אנשים שהאינסטינקט הראשוני שלי כשאני רואה אותם הוא קודם כל ללחוץ על Mute. הראשון הוא אורן חזן. לא באמת צריך להציג, נכון? הבחור שמחזיק בתכונות מעולות כדי להיכנס לבית, כמו פיוז קצר והשקפה ימנית, אך כנראה שלא יצלח את המשחק החברתי ממש כפי שאירע לו כשנכנס לביקור קצר בעונה הקודמת. איך לא התגעגעתי. השנייה, היא דנה רון, מי שהייתה אחת מהדמויות המשמעותיות והרועשות ביותר בעונה השלישית של האח הגדול ואף חזרה למסך בעונה האחרונה של הישרדות, רק שפרשה עוד לפני שגיא אמר בפעם הראשונה "צאו לדרך". 

אורן חזן (צילום: צילום מסך ערוץ 13)
אורן חזן (צילום: צילום מסך ערוץ 13)

השניים קיבלו הזדמנות לצפות מרחוק על 13 הדיירים שנכנסו לפניהם אל הבית ולבסוף בחרו ארבעה שייכנסו לרשימת ההדחה כבר מההתחלה (ועל הדרך, גורשו מהבית אל ביתן קטן ומעופף שעושה לי דפיקות לב רק מלצפות בו). אז בין מי למי הם התלבטו? בואו נתחיל.

את קטגוריית פליטי הריאליטי מהעשור הקודם מאכלסים כמה שמות שכנראה יהיו זרים לכם אם אתם מתחת לגיל 25. מתוכם, אין ספק שג'קי מנחם (זוכה עונה 3) ותמיר ורדי (פיינליסט עונה 4) הולכים להיות בין הפרצופים הבולטים בבית.

את שניהם אפשר לתאר כגוש תמימות ומתיקות שבאו בעיקר לעשות פאן, והלוואי שהם באמת יצליחו לעשות זאת. רק האח, בחייאת, בוא לא נבהיל את תמיר כל 3 דקות, בסוף הוא עוד יחטוף התקף לב אמיתי אז זה באמת יהיה משהו שעוד לא ראינו בפורמט. 

תמיר ורדי (צילום: מיכה לובטון)
תמיר ורדי (צילום: מיכה לובטון)

אבל לא רק "האח הגדול" סיפקה את פליטיה: מ"המירוץ למיליון" קיבלנו את עומר ברזני, מהאחים ברזני, שלקח על עצמו את התקן שמילא גדי בעונה הקודמת, מעין סטלן-עצלן-מצחיקן שספק נאהב-ספק נשנא לאורך העונה.

"כוכב נולד", מצידה, סיפקה את אחד השמות שעוררו שערורייה עוד כשהמילה שערורייה הייתה במודה (וגם המילה מודה), ג'קו אייזנברג (זוכה עונה 4), אשר ההפקה אירגנה לו התקף חרדה כבר בכניסה לבית, ויש לי תחושה שהוא יהיה אחת ההפתעות בבית.

ג'קו אייזנברג (צילום: צילום מסך ערוץ 13)
ג'קו אייזנברג (צילום: צילום מסך ערוץ 13)

"הישרדות" דאגה למנת השי-חי השנתית שלה, בדמותו של רועי לולו, ספר שכבר הצליח לספק אמירה בעייתית עוד לפני שחלץ נעליים וגם את אייל ברקובר, דוגמן, שגם פותח לנו את הרשימה המכובדת של אושיות האינסטגרם שזכו להתברג גם הם כ-VIP מן המניין.

על אלין כהן ייתכן ושמעתם מדי פעם, צעירה מוכשרת וכוכבת רשת שהספיקה להקים מותג איפור מצליח בגיל 20, אבל לא, לא היא נכנסת לבית האח – אלא דווקא אמה, מירי כהן, שהפכה אושייה בזכות הבת והודות לשלל מתכונים שהיא מפרסמת ברשת. רגע, כבר ציינתי שעוקבים אחריה יותר מרבע מיליון איש? 

כוכבת רשת נוספת שנמצאת הרבה במטבח היא כמובן אור שפיץ, קונדיטורית (משתתפת "בייק אוף" בעברה) בעלת עסק בתל אביב שיכולה להתגאות גם היא בלמעלה מ-300 אלף איש שעוקבים אחריה ברשתות.

לצידן, תוכלו למצוא גם את רומי גיאור, פליטת "2025" ועיתונאית רכילות המקושרת ללא מעט סלבס בעצמה ושרית פולק, מפיקת אירועים שכנראה תכירו יותר בתור אשתו של סטטיק, שבאה לשנות את הטייטל.

את הרשימה סוגרות שלוש נשים שנכנסו לבית ועם פוטנציאל להניע את העניינים ולעשות הרבה רעש הן מאיה בצלאל-עסיס, אשת התקשורת ומגישת הרדיו, טיטי איינאו, מלכת היופי במיל' וציפי רומנו, היח"צנית ואשת העסקים שרק התארסה לאחרונה לזוגתה.

ועוד שתי נקודות רגע לפני שנפרדים: אם יש עוד דבר חריג שקרה העונה הזו, היא כמות הספויילרים שקיבלנו טרום ערב הפתיחה.

ייתכן שהיה זה מהלך מכוון של ההפקה, אך בפועל, העובדה שכמעט כל רשימת הדיירים הודלפה והתנוססה בגאון ברשתות נראית בעיקר כמו מחדל ולמעשה, די פוגעת בחוויית הצפייה של פרק הפתיחה. אפילו הדיירים עצמם לא התאמצו להיראות מופתעים כשגילו איש את רעהו בסלון הבית.

מבחינת הליהוק עצמו, מדובר בעונה הראשונה אותה מלהק מורן מרציאנו, מבחירי המלהקים בארץ, ומהתרשמות ראשונית נראה כי נעשה מאמץ לספק נבחרת המורכבת בעיקר מנשים דומיננטיות, גברים שהגיעו לעשות בלאגן או פאן (חזן&ברזני בע"מ) וכן ייצוג לקהילת הלהט"ב (תמיר ורדי וציפי רומנו, כשלרוב מסתפקים בדייר בודד, אם בכלל).

עם זאת, חבל שמבחינת מגוון הגילאים, הדיירת המבוגרת ביותר היא מירי כהן, בת ה-50 ועדיין, כמו בעונות רבות וטובות, אין ייצוג למגזר הערבי. עוד אפשר לתקן (כניסה שנייה מישהו?).

מירי כהן, מאיה בצלאל עסיס (צילום: צילום מסך ערוץ 13)
מירי כהן, מאיה בצלאל עסיס (צילום: צילום מסך ערוץ 13)

ככלל, זה אכן היה פרק פתיחה שלא ראינו כמוהו ונראה כי היה רצון עז להעמיד תוצר שייצר סקרנות. הבשורה הטובה להפקה – "האח הגדול" כנראה לנצח תהיה אחת מהתוכניות האהובות והמדוברות בישראל.

הבשורה הרעה עבורנו – עוד שבועות ארוכים של עצבים, תסכול והתמכרות לפנינו. מי זוכר שפעם היינו מודאגים מקורונה, אה.