הבטיחו סוד גדול, אז הבטיחו: מזמן כל ההפתעות האלה הפסיקו להרשים ולהשאיר אותי פעורת פה. אז הביאו אותם ישר לבית האח הגדול במקום למלון. ביג דיל. כולם עשו "וואו" גדול כמו פיהוק, ונקסט לדייר הבא, שלא תאמינו, אף הוא עשה "וואו". מלבד מאיה בצלאל המקסימה שממש כעסה שהאח עשה לה תרגיל מסריח ועבד עליה, ודיירת אחרת שגערה באח שדפק לה ברז ובגללו היא לא הספיקה להתגנדר ולעשות פריזורה לקראת הכניסה החגיגית לבית.

העונה יותר מכל העונות בלט ליהוק רדוד של דיירים פליטי ריאלטי (ופליטי האח) מתוכניות כמו הישרדות והמירוץ למיליון. לא זכינו לקבל ליהוק אחד של אומן אמיתי, יוצר, זמר, מנחה, איש תקשורת, שחקן תיאטרון, בדרן או מישהו שראוי לבזבז עליו את זמננו היקר. גם כוכבי הריאלטי שלוהקו היו מהסוג הנמוך ביותר, ולא כי חס ושלום אני מוזילה אותם כבני אדם, אלא כי מעמדם בתעשייה נמצא בתחתית הנמוכה ביותר ברשימה. הייתי מעדיפה אותם אנונימיים לגמרי, עממיים ופשוטים, שאבק הכוכבים מעולם לא נגע בהם. בעיניי, הם הרבה יותר מעניינים לפענוח מהדמויות הממוחזרות שהוציאו מהבוידעם.

מה יש להם לחדש לנו? שוב אותו טמפרמנט - חם מזג או אדיש ושתקן. שוב אותן מימיקות וג'סטות, שוב אותן גחמות, שוב אותו נסט לשם באים לקיים שיחות מוטיבציה ולעשות שולם כל המתקוטטים והמסוכסכים. או שאולי הפעם הנסט לא הוצג בכלל? אני מודה שלא ממש עקבתי אחרי ביצועיו של הארכיטקט שבנה מחדש את בית האח (גם כל הצבעים בלבלו אותי ועייפו את עיניי). ומה עם פינת העישון? יש דבר כזה בכלל? אולי באמת הגיע הזמן לחסוך מאיתנו את מראה העשן והמעשנים כדי שהילדים לא ילמדו וינסו לחקות. בקיצור, הכול כבר ידוע ומוכר ולעוס.

בית האח הגדול (צילום: צילום מסך ערוץ 13)
בית האח הגדול (צילום: צילום מסך ערוץ 13)

גלגל ההצלה

מזל שליהקו את דנה רון, היחידה שבזכותה אצפה בתוכנית. למען גילוי נאות, דנה רון היא חברתי הטובה מזה 13 שנה, כך שאני לגמרי משוחדת וייתכן ולא תאהבו לשמוע את כמות הקומפלימנטים שאשפוך עליה במהלך העונה. אם תרגישו לא נוח לקרוא את זה, אבין לגמרי. רון שבה אל בית האח הגדול בדיוק עשור אחרי שיצאה ממנו מצולקת, עם פליטת הפה הידועה וההטרדה המינית שעברה על ידי יורם זק, האח הגדול דאז. רון, כזכור, תבעה את קשת ויורם זק וזכתה בתביעה, כך ששובה לבית שהותיר בה כל כך הרבה צלקות היה צעד אמיץ מאוד עבורה, וסגירת מעגל שהייתה זקוקה לה.

בסרטון הפרופיל כניסה שלה לבית הייתה רון אותנטית מתמיד, ותאמינו לי שאני מכירה את הסחורה. כל מה שנאמר על ידה היה אמת. בעקבות השתתפותה בתוכניות ריאלטי אחרות כמו "הישרדות" ו"זוג מנצח" ו"האח הגדול" לפני עשור, דבקה בה תדמית של אישה קשוחה וקרה, אבל רון היא אחת הנשים החמות והרגישות שתפגשו על המסך.

דנה רון (צילום: רונן אקרמן)
דנה רון (צילום: רונן אקרמן)

כולי תקווה שתשב על ספת הגמר הגדול ותסגור את המעגל שהייתה זקוקה לו. תקראו לה פליטת ריאלטי שעוברת מתוכנית אחת לשנייה, אז תקראו, האישה הזאת עשתה קופה מאד מרשימה בזכות תוכניות הריאלטי בהם השתתפה, והיא צוחקת על כולם כל הדרך אל הבנק. האח הגדול ידע שהליהוק של רון הוא המוצלח ביותר בבית מבין כל הדיירים ולכן בחר בה ובאורן חזן (עוד ליהוק בולט) להיות הדיירים היחידים שנכנסו לבית עם כניסה מפוארת מבחוץ, בשונה מהדיירים האחרים שנכנסו כבר במהלך השבוע.

המשימה הראשונה לא הפילה אותי מהכיסא. כבר הייתה משימה דומה בעבר, רק תחת כותרת אחרת: העמדת דיירים להדחה כבר על ההתחלה, עוד לפני בכלל שהספיקו להכיר אחד את השני. והנה לנו הבלאגן הראשון שיצר האח הגדול במו ידיו סביב רון וחזן, בגלל הכוח שקיבלו לידיים כבר בתחילת העונה.

אורן חזן, דנה רון (צילום: צילום מסך ערוץ 13)
אורן חזן, דנה רון (צילום: צילום מסך ערוץ 13)

חוץ מרון בלט תמיר וורדי החביב שקופץ בבהלה מכול פיפס ולא מפסיק להצחיק, ממש כמו מיסטר בין. גם בעונה שלו, תמיר היה אחד הפייבוריטים שלי. ג'קי התבגר, נישא, והוא אב לבת, אולם נשאר כפי שהיה, שמח וטוב לב. ג'קו אייזנברג רגיש בצורה יוצאת דופן. לא כל כך הבנתי על מה הוא הזיל אתמול דמעות בפרק הפתיחה. עד כדי כך הוא התרגש מהבית המעוצב בסגנון פסיכדלי? כדאי שישאיר כמה דמעות להמשך, כי לא הולך להיות קל. גם מאיה בצלאל, שמנסה להדגים אישיות של מישהי שהיא לא פראיירית של אף אחד, לא תטמון את ידה בצלחת ולהערכתי תיצור סקנדל או שניים. אולם קשה עוד לנחש בשלב זה וקשה עוד יותר לעמוד על טיבם של הדיירים החדשים. הם תמיד נחמדים ואדיבים בתחילת העונה וכעבור שבועיים, חושפים שיניים וציפורניים, ויאללה בלגן.