שוב נפילה גדולה ל"האח הגדול". "חתונה ממבט ראשון" בקשת 12 הביאה אמש נתוני רייטינג מרשימים של 22.1 אל מול התרסקות קשה וכואבת של האח הגדול ברשת עם נתוני רייטינג מביכים של 12.4. נראה כי אחרי למעלה מעשור על המסך, הצופים אמרו את דברם והפורמט עשה את שלו.

אז מה היה לנו בפרק אמש? טיטי איינאו עשתה את הצעד החכם ביותר בקריירה שלה כשנכנסה לבית האח הגדול. עד היום חשבתי שידוענים שבוחרים להשתתף בתוכניות ריאליטי, בפרט "האח הגדול", עושים את טעות חייהם בכניסה לסיר הלחץ הזה, שרק מזיק לקריירה שלהם ומכתים את שמם לעד, כי מדובר בריאליטי שעלול לחשוף, בין השאר, גם את הצדדים הרעים שלהם. איינאו גרמה לי לחשב מסלול מחדש.

טיטי קנתה את עולמה כאשר נכנסה לבית האח הגדול. אם ידוענים אחרים נכנסים בראש מורם לבית המתועד, עם ביטחון עצמי בשמיים, ויוצאים ממנו חפויי ראש, נבוכים ומבויישים, איינאו תוכל לצאת מהבית בראש מורם אפילו יותר לאור התנהגותה האצילית, המכובדת והמכבדת. באח הגדול גילינו טיטי חזקה, רגישה, אינטליגנטית ואוהבת אדם, יפה מבפנים בדיוק כשם שהיא יפה מבחוץ.

איינאו יכלה לעורר דרמה גדולה סביב פליטת הפה קשה של דנה רון, "ניקיתי כלים כמו ניגר", שעוררה סערה גדולה ברשת, ולהפוך בין רגע לכוכבת העונה, אבל היא בחרה לסיים במהרה את הסאגה, להעמיד באלגנטיות את רון במקומה ולסלוח כשזאת התנצלה והביעה חרטה גדולה. 

פליטת הפה של דנה רון היא חלומו הרטוב של כל במאי\עורך תוכנית, בתסריט הכי טוב לא יכולים לדמיין שמשפט כזה יאמר, בקונטקסט בו נאמר ולמי שהוא נאמר. אם פליטת הפה הזאת הייתה נאמרת באח הגדול בארה"ב היא כבר הייתה מודחת מהבית לאלתר עם השגחה צמודה של מאבטחים עד יומה האחרון. 

רון היא אומנם חברתי הטובה, אבל גם אני התכווצתי אתמול בכסא לנוכח האמירה הקשה והכואבת שהנפיקה מפיה. אבל ייאמר לזכותה שהיא מהר מאוד הביעה חרטה והתנצלה, תכונה נעלה שאין לרבים מאיתנו. תראו לי פוליטיקאי אחד שהתנצל על פליטת פה, ובכנסת שלנו יש פליטות פה מדי יום. כמי שמכירה היטב את דנה, את כל הצדדים היפים והרבים שבה, היא נמצאת בסיר לחץ נוראי, ונראה כי הבית מוציא ממנה צדדים פחות יפים. אבל תגידו מה שתגידו, הליהוק שלה הוא ההברקה של העונה.

רשימת המועמדים להדחה הראשונה מצביעה על שינוי מגמה אצל דיירי האח הגדול. פעם היו מעמידים להדחה את הטראבל מייקרים. מי נכנס לרשימה הפעם? דווקא אנשים שקטים, שעדיין לא התכסחו עם אף אחד ולא מעוררים אנטגוניזם בשום צורה. על כל החבורה הזאת אפשר להגיד שהם בסך הכל "פסדר" ומתנהגים בהתאם. אממה? להיות "פסדר" באח הגדול, פירושו: לשעמם את הצופים. היתה לי פעם חברה שתמיד כעסה כאשר חוו עליה דעה ואמרו שהיא נחמדה: "לא רוצה להיות נחמדה, רוצה להיות מעניינת", היא אמרה. ארבעת המועמדים להדחה הם בהחלט אנשים נחמדים, אבל לא יותר מזה. פורמט האח הגדול אוהב אותם שובבים, קולניים, חוצפנים ותככנים, ולא ילדי פרחים ששרים כל היום "הארי קרישנה".

אתם יכולים למשל לדמיין לעצמכם את אורן חזן מסתובב ברחובות תל אביב לבוש בחלוק צבעוני ארוך, זר פרחים על ראשו ושר בשמחה "קרישנה קרישנה"? הוא פשוט יחדל להיות אורן חזן אותו למדנו לאהוב, או לאהוב לשנוא. חזן תמיד היה הילד הבעייתי בפוליטיקה הישראלית, ומכיוון שכך, הוא בקלות יכול להפוך לטרף קל בבית האח. הדיירים יודעים היטב שחזן לא מקובל ואהוד בחוגי השמאל או בקרב חוגים אחרים, ולכן אפשר לרדת עליו בתוך הבית מבלי להצטייר בעיני הצופים באור שלילי. עד כה, לא ראיתי בתוך הבית דייר אחד שיעמוד לצידו של אורן חזן. יש פה צביעות גדולה כי הרי רבים חושבים כמוהו, אך מנסים להתייפייף למען תדמית ציבורית ניאותה ועל מנת לרצות את מתנגדי חבר הכנסת לשעבר.

ומה במה שאמר אורן חזן לא נכון? שגל גדות היא לא אדם פרטי וכאדם עם תפקיד כה גדול מוטלת עליה גם אחריות גדולה, ולכן עליה לחשוב פעמיים לפני שהיא מביעה את דעתה ועלולה להזיק לדימוי של ישראל בעולם? צר לי לאכזב את כל שוחרי השלום והפיוס העולמי, אבל אחרי ימים כל כך קשים שעברנו במערכה נגד עזה, בעיקר תושבי הדרום שהפכו לבשר תותחים, הייתי מצפה מגל גדות להשמיע מחאה, ולא להסתתר מאחורי השמלה של אימא "הוליווד", שרוב שחקניה הם השמאל האמריקאי שלא ממש אוהד את ישראל. לגדות כנראה היה חשוב יותר למצוא חן בעיני אותו שמאל, מאשר לעמוד על זכותה של ישראל להגן על עצמה.

ציפי רומנו אמנם צדקה כשהעירה לו שזה לא הוגן להשמיץ את גדות שלא בנוכחותה ואין באפשרותה להגן על עצמה, אבל תסלח האמא תרזה של הבית בעונה הנוכחית שמחבקת ומלטפת את כולם ומנסה לשכנע אותם שהם נפלאים ומקסימים ואין עליהם, גל גדות פישלה ובגדול ואין לציפי כל סיבה לרחם עליה.