היה ממש נחמד: כך הייתי מגדירה את ערב הפתיחה אמש של "המטבח המנצח" VIP, או כמו שהמתמודד איתן כבל, הגדיר את אחת המנות אותה הגישו אילנית לוי שדה ואחיה: "נחמד". זה מה שהיה לנו אתמול. אווירה נחמדה, אנשים נחמדים. חסר היה משהו שיהפוך את הערב ליותר מסתם נחמד. חסר היה העיקצוץ הזה שנמצא במנה טובה שמסחרר לך את הפה ואת החושים וגורם לך לרצות עוד. במילים אחרות: לא שוס כפי שהבטיחו הפרומואים, וממש לא כמו העונה הקודמת שכבר בפתיחתה היתה מבטיחה ויותר מרתקת.

אלירז שדה, אילנית לוי (צילום: אביב חופי)
אלירז שדה, אילנית לוי (צילום: אביב חופי)

אורלי זילברשץ שתתמודד בתחרות עם בנה אלישע בנאי, הוסיפה מעט חן והומור ציני לשולחן שמסביבו ישבו חמשת הזוגות המתייפייפים והמלוקקים. עם זאת, שאפו ענק להפקה שהפתיעה בליהוק חזק, כזה שאתה לא רואה על גבי המסך בתוכניות ריאלטי של מפורסמים. לשם תמיד נוהרים ידוענים שמכונים בתעשייה "סלג'" - או: מפורסמים בלי אף עשייה משמעותית מאחוריהם, מפורסמים שכבר לא עובדים, או כאלה שזקוקים לאיזה רענון כדי לשוב למסך. אלא שהליהוק העונה של המטבח המנצח MKR הביא שמות חזקים, כאלה שלא זקוקים לאף זמן מסך.

איתן כבל, הפוליטיקאי לשעבר, ואחותו המוקצנת חגית מדמון, שמתכוונים בהמשך להראות לנו את קסמיו של המטבח התימני, נראו אמש כאילו הם בכלל משקיפים מהאו"ם. עוד לפני שנכנסו למטבח ורק מהביקורת שהעניקו למנות שהגישו אילנית לוי ואחיה, ניתן להתרשם שהם לא עומדים להצטיין במיוחד במשימות, מקווה עבורם שנתבדה.

איתן כבל ואחותו חגית מדמון (צילום: יוסי אלוני)
איתן כבל ואחותו חגית מדמון (צילום: יוסי אלוני)

דודו אהרון ואשתו נטלי, שיצרה את הרושם כאילו היא עומדת להפגיז עם מטעמים שיעשו את בעלה גאה. נקווה שגם אימא ציפורה תרווה נחת מכלתה היפהפיה שהצליחה לרגש את הצופים כשפרץ של דמעות חנקו את גרונה בשיחות שנערכו סביב השולחן על קשר בין אם לילדיה, קשר שלא חוותה מעולם כי איבדה את אימה בגיל מאד צעיר. עוד הפתיע במיוחד הזמר, שלמרות שרגיל להיות זה שטועם מיצירותהם של אחרים, ידע להיות מדויק יותר מכל יושבי השולחן בביקורת שהעניק למנות של משפחת לוי, ובאבחנה שהעניק לקשר בין שלושת המנות שהוגשו לשולחן.

קורין גדעון ואמה המהודקות בקשר אמיץ וחם לעולמי עד. אורלי זילברשץ נראתה כאילו הטילה ספק בקשר כזה שבו ורדה גדעון, האמא, שואלת את ילדיה בערב מה הם ירצו לאכול ביום שלמחרת, וקמה מוקדם בבוקר להכין להם את אשר חפצה נפשם, ומרגע היוולדם עוטפת אותם בתשבוחות על כמה הם מושלמים ומוצלחים. זילברשץ הודיעה שהיא לעולם לא תערוך מחוות כאלו לילדיה. אז הומור בצד, אי אפשר שלא להתקנא באידיליה המשפחתית הזאת בין אם לבתה כפי שמדגימות ורדה וקורין. וכשאומרים תראה לי את הבית בו גדלת ומאין באת, אין ספק שוורדה עשתה עבודה נפלאה עם בתה.

קורין גדעון, ורדה גדעון (צילום: שוקה כהן)
קורין גדעון, ורדה גדעון (צילום: שוקה כהן)

והדובדבן שבקצפת, הזוג שכיכב בתחרות בפרק אמש, המגישה והדוגמנית אילנית לוי שדה ואחיה שופעי החיוכים, וכל השמחה והעליצות שקפצה עליהם כאילו עוד מעט ייצאו לרקוד בתופים ובמחולות. למרות שאי אפשר שלא לאהוב את אילנית לוי, כי היא יפה וחכמה ומוצלחת, וטובת לב, ואותנטית, אני מודה שהיה לי מעט קשה לצפות בתזזיות הבלתי פוסקת שלה על המסך שלא מצאה מנוח לרגע אחד. לא בקצב הדיבור המהיר, לא במימיקות המהירות בפניה ולא בתנועות הקופצניות  ששיגעו לי את אישון העין, ושבגללם, על הדרך, היא גם שברה כמה כלים במטבח. חצי כדור ואבן אחד, היה הופך את הפרק להרבה יותר נעים לצפייה.