העולם נחלק לשתי קבוצות של אנשים: כאלה ששייכים לזן של האופטימיים, שלרוב מנותקים מהמתרחש סביבם, טומנים את ראשם בחול, צובעים את החיים שלהם בוורוד, מצליחים לראות את הטוב בכל דבר ובטוחים שיצליחו למרות כל תמרורי האזהרה. אותו זן מובחר הם אנשים מאושרים ומבסוטים מהחיים הם גם בדרך כלל יותר בריאים. ואני אומרת מובחר, כי השאיפה של כולנו להיות אנשים אופטימיים חסרי עכבות ופציעות מהחיים. 

מנגד נמצאים הפסימיים, יש שמכנים אותם הממורמרים. הם תמיד רואים את חצי הכוס הריקה, מתייחסים לכל תמרור אזהרה, גם לאלה שלא מובילים לשום מקום, תמיד ימצאו מה לא טוב, תמיד ינתחו כל מצב עד לשורשיו, וניחנים ביכולת לראות את המציאות, המכוערת, כמו שהיא בעיניהם. כל חיי הייתי שייכת לזן של הפסימיים, שמסתכלים בבוז כלפי אותם אופטימיים שיורקים עליהם ובטוחים שזה גשם, שמנותקים לגמרי מהמציאות ומתעופפים על איזה ענן סמיך. אבל תמיד קרץ לי להשתייך לקבוצה השנייה, כי בסופו של יום לא משנה עד כמה הם מנותקים מהמציאות, בסוף הכל מסתדר להם. הרי הם חיוביים, לא? והם ממגנטים לחייהם את המחשבות החיוביות שלהם.

כוכב חתונה ממבט ראשון, שי יעקובוביץ', שייך ללא ספק לאופטימיים. הוא תמיד מחייך ומבסוט מהחיים ובטוח שדברים יסדתרו עם הזמן. הוא לוקח הכל באיזי ובפאן, גם כשהוא חוטף בעיטה חזקה בבטן מהכלה שלו לתוכנית, שנרתעת מכל סוג של מגע שלו ומבקשת שלא יגע בה גם לא על מנת לנחם אותה בטפיחה חברית על השכם, כי אין לה שום משיכה פיזית אליו והיא מתכווצת ברגע שהוא נוגע בה, דבר שלעולם לא קרה לה עם אף גבר שיצאה איתו בעברה.

אני במקומו הייתי מתחפרת עמוק עמוק בתוך הבוץ ולא הייתי יוצאת משם עד שייעלם כל זכר מכלתו לתוכנית, מהמצלמות, מאנשי ההפקה ומהדבר המביך הזה שתועד מול כל המדינה, אבל לא יעקובוביץ' - האיש והתלתלים, שנישא למרומים, שיצא בחיוך מאוזן לאוזן פרוס על פניו מהמפגש עם הפסיכולוג דני שדרש ממנו להפסיק לגעת בכלתו הדס שוורץ. הוא עוד הגדיל לעשות כשנסע איתה ברכב רגע אחרי המפגש המביך ואמר להדס שזה המפגש הכי טוב שהיה להם עד כה עם דני. הדס ההמומה לא ידעה איך להגיב למשמע אוזניה. בטיול שעשו בירושלים התנצלה הדס בפני שי על שפגעה בו אבל הוא נותר מאמין בדרך שלהם, ובטוח שיגיע גם זמנם, והסכר ייפתח לאט לאט כי כל דבר בעיתו. איזה אופטימיסט, אמרה הדס בחצי קריצה חצי זלזול, ובעצם התכוונה לומר איזה חי בסרט אתה.

אלה סוג האנשים שאנחנו הממורמרים בזים להם. עד כמה עיוור אתה יכול להיות? כל הסימנים פרוסים לפניך כמו אותיות קידוש לבנה: זוגיות ורומנטיקה לא תצא מכאן, הדס לא בעניין שלך. או שאולי יעקובוביץ' דווקא מצליח לראות את המציאות בדיוק כמו שצריך לראותה עם המון סבלנות וחשיבה אופטימית, כי הפרומואים לפרק הבא רומזים כי ייתכן והדרך שלו בסוף צלחה, ולפתע מהפך - נשבר הקרח והדס כן זקוקה למגע שלו, ואולי היא אפילו נמשכת אליו. אולי זוגיות שנבנית לאט לאט וצומחת מחברות טובה לפני משיכה, זאת זוגיות חזקה ואיתנה, ימים יגידו. 

שי יעקובוביץ, הדס שוורץ, חתונה ממבט ראשון (צילום: לירון סער)
שי יעקובוביץ, הדס שוורץ, חתונה ממבט ראשון (צילום: לירון סער)

בינתיים אנחנו שוב נאלצים לצפות במופע האימים של איתמר עמי וקארין שניידרמן. במקרה של השניים, קארין דווקא רואה את התמונה בדיוק כמו שהיא. למרות שאיתמר מאוד משתדל לא להראות שהוא איבד עניין, שניידרמן קלטה זאת עם חושיה החדים ובתגובה היא נסגרת ונאטמת. התגובות שלה מרחיקות עוד יותר את איתמר, שבטוח שהיא תרוץ אליו בזרועות פתוחות ותתחנן שירצה בה. נראה כי סיפור אהבה לא יצמח בין השניים, וגם לא יהיה פה טוויסט בעלילה, כי איתמר רק מחכה שהמצלמות יכבו והוא יוכל להמשיך בחייו ללא קארין. 

גם נועה רובין ועומרי קראוס מאוד מנסים ומשתדלים לתת צ'אנס לקשר הסבוך, אבל הם כ"כ מתרכזים בדירה החדשה והמפנקת שאליה עברו, שהם שכחו שהיא זמנית רק לטובת צילומי התוכנית. במקום להתעסק בזוגיות כל אור הזרקורים עבר לדירה. מה יקרה כשההתלהבות מהדירה תיגמר והפרויקט המשותף של השניים לדירה חדשה ימומש? הם יישארו עם האמת העירומה ולא מחמיאה - שאין שם אהבה רומנטית.