הסדרה הזו הולכת לנגן יופי על חוסר הסימפתיה ההולך וגדל כלפי חברות הטכנולוגיה הענקיות בעולם. בוודאי לא תוסיף אהבה כלפי גוגל. הסיפור יוצא לדרך בשנת 1996, בברלין, אז כמה חאפרים צעירים, בראשות אומן שראשו בעננים והאקר מבריק, רשמו פטנט על רעיון שהגו - תוכנה שתאפשר למשתמש לנווט מלמעלה בכל העולם, לבחור אזור כלשהו, להגדיל בו את הרזולוציה עוד ועוד, עד שתתקבל תמונת הרחוב והבית הבודד שהוא מחפש.

נשמע מוכר? בשנת 2010, 14 שנים לאחר מכן, יצאה חברת גוגל הענקית עם תוכנה שמבצעת פעולה זהה: ניווט "בשמיים" לכל נקודה על פני כדור הארץ, והעניקה לה את השם Google Earth. יתרה מכך: האחראי על פיתוח התוכנה החדשה של גוגל נפגש מספר שנים קודם לכן, כך על פי הסרט, עם הצעירים שפיתחו את קוד המקור הגרמני, שאף, על פי הטענה, השאירו בידיו את הקוד לצורך שיתופי פעולה עתידיים.



שש שנים מאוחר יותר, אחרי שגוגל ארת' כבר כבשה את העולם, הגישו מקימי החברה הגרמנית שנקראו עתה Art + com, תביעה בבית משפט בדלאוור על סך 106 מיליון דולר נגד גוגל, בטענה כי העתיקו את קוד המקור שלהם, עשו שימוש באלגוריתם הבסיסי שהותירו אצלם ובכך פגעו בזכויותיהם.

הסדרה, צריך להביא בחשבון, עשויה מנקודת מבטם של היוצרים הגרמנים הצעירים - חייהם האישיים, הדרך המפותלת עד לכתיבת הקוד המתאים, קשיי המימון וכיו"ב, עד להצלחה, ולפגישה עם האיש שעתיד "לגזול" מהם את פרי ההצלחה. המילה לגזול מופיעה במירכאות מכיוון שבסופו של המשפט, שבו התגוננה גוגל בטענות כי הקוד שלהם משתמש בטכניקות אחרות, וכי הוא יעיל יותר משל Art + com, וכל כמה שגוגל מוצגת בסיפור כענק הרשע, נדחו כל טענותיהם של היוצרים הגרמנים וגוגל יוצאת זכאית.

זו המסקנה העיקרית מהסדרה והעובדה ששומטת את הקרקע מתחתיה ומתחת לעילת עשייתה: הצופה מעוניין עד מאוד שהיוצרים התמימים הצעירים ינקנקו את הענק הרשע. גם במהלך המשפט, תוך כדי מתן העדויות, Art + com נוחלת ניצחון אחר ניצחון. ורק שבעדות האחרונה, החיוורת לגמרי, מעלה מנהל גוגל ארת' טענה חיוורת משלו, וכל הבניין של הצעירים הנחמדים קורס ושולח אותם הביתה כפי שבאו לאולם המשפט: בלי תהילה, בלי אגורה בכיס.

וזה מה שעושה את הסדרה הזו למוזרה: לא בכל סיטואציה הצודק הוא המנצח. אלא שכאן מתאמצים היוצרים להרשיע את גוגל בכל הכוח ולא יוצא להם. אז אולי בעצם גוגל היא הצודקת כאן מלכתחילה? אולי בעצם חברת הענק לא גנבה והצעירים הגרמנים ניסו לעשות רווח על חשבונה? קצת מוזרה הסדרה הזו למען האמת.

לראות או לוותר: אפשר לראות. להקטין ציפיות מלכתחילה.