שבוע ארוך עבר על כוחותינו, אך הנה זה סוף סוף קורה - הוא  נגמר. עכשיו נוכל לפשוט את בגדי העבודה, לשבת על הספה, ולהקפיד לא לקום ממנה במשך שלוש שעות לפחות. זה זמן הבינג'.

רשימה ארוכה של סדרות נכנסו לרשימת הפופולריות ביותר בנטפליקס. אך האם באמת עלינו לצפות בכולן כדי לא להרגיש תחושת פספוס? כדי לענות על השאלה הכה חשובה, בחרנו חמש סדרות. על הדבש ובעיקר על העוקץ. תכינו את הפנקסים.

משפחה מודרנית: Modern Family
אמנם נטפליקס הגיחה אל חיינו רק בשנים האחרונות, אבל הסיטקום 'משפחה מודרנית' כבר עלה על המרקע ב-2009. במרכז, ג'יי פריצ'ט (אד אוניל, אל באנדי מ'נשואים פלוס' לנוסטלגיים מבינינו), איש עסקים ואב לשניים - קלייר דאנפי ומיטשל פריצ'ט. הראשונה, אם להיילי, אלכס ולוק, ואשתו של פיל, מנסה להיות כמו אביה, ולהפוך ליזמית ממולחת. הרבה משתבש בדרך, אך האישיות שלה רק נהיית ממכרת מפרק לפרק. רמז: חיבתה ליין לבן במערכה הראשונה, הולכת להפוך למופלאה אפילו יותר במערכה השלישית.

מיטשל, נשוי לקמרון, אביה של לילי, תינוקת מאומצת ומתוקה. וכמעט שכחתי - ג'יי, ראש השבט, נשוי ללא אחרת מגלוריה (סופיה ורגרה), ושהופכת לאמם החורגת של קלייר ומיטשל, על אף שהם באותו גיל. מתכון לצרות. חוץ מהכיף שמוסיפה הדמות, גלוריה היא אמו של מני מנישואיה הקודמים, בן למהגר שהופך ברבות השנים לאמריקאי יותר מהנשיא. חכו ותראו.

קשה להסביר כמה כיף לי שהתוכנית כל כך פופולרית. גם מעבר לים זכתה 'משפחה מודרנית' לתשואות, ואף קיבלה 22 פרסי אמי לכל אורך עונותיה מתוך 75 מועמדויות. אתם הולכים להיכנס לתוך הבלגן של המשפחה המעניינת בתבל, לצחוק, להתרגש, ואולי אפילו להזיל דמעה כשאף אחד לא רואה. מקנאה בכם כבר עכשיו.

ג'ולי בואן וטיי בורל ב''משפחה מודרנית'' (צילום: מתוך נטפליקס)
ג'ולי בואן וטיי בורל ב''משפחה מודרנית'' (צילום: מתוך נטפליקס)

ברוקלין 99: Brooklyn Nine-Nine
אם אי פעם תהיתם אם כיף לעבוד בתחנת משטרה, ברוקלין 99 כאן כדי להוכיח לנו שממש כן. הסיטקום האמריקאי שכבר זכה בשני פרסי גלובוס הזהב לסדרה הקומית הטובה ביותר הגיעה כבר לשמונה עונות, ושבע מהן תוכלו לשאוב בנטפליקס ביומיים.

אז מה יש לנו כאן? ג'ייק פרלטה (אנדי סמברג), בלש ילדותי וחמוד אך חד כתער, מנסה לשמור על שלושת התחביבים העיקריים שלו - בילוש, אכילת חטיפים, וצפייה חוזרת בסרטי 'מת לחיות'. בשאר הזמן הוא מנסה להתקרב למפקד התחנה, ריימונד הולט (אנדרה בראואר הזכור לטוב מ"רצח מאדום לשחור"), שמזכיר לו את אביו. ואילו הולט הקשוח מצדו, מוכיח בכל פרק שאפשר להיות מגניב גם עם הבעת פנים אחת. אחת וחצי גג. בסדרה תוכלו לראות גם את טרי ג'פורדס (טרי קרוז), בלש אסרטיבי שנהנה מיוגורט, רוזה דיאז שלא כדאי להתעסק איתה, איימי סנטיאגו חובבת הסדר, וצ'ארלס בויל, אבי התחביבים המוזרים. יחד הם יצליחו לעשות צחוק מעבודה, אבל גם הרבה מאוד עבודה בתוך כל הצחוק.

אנדי סמברג ב''ברוקלין 99'' (צילום: מתוך נטפליקס)
אנדי סמברג ב''ברוקלין 99'' (צילום: מתוך נטפליקס)

ג'יין הבתולה: Jane the Virgin
צחקנו, נהנינו, עכשיו לז'אנר אחר, שגם הוא מהנה ללא ספק. מעשה בג'יין (ג'ינה רודריגז), בחורה צעירה, נוצרייה אדוקה, שפתאום נכנסת להיריון. אחרי השוק הראשוני, התברר שבוצעה בה בטעות הפריה מלאכותית, הודות לרופאה שהגיעה לעבודתה מבושמת קלות. מרגע זה ואילך, נוכל לראות את ג'יין מגדלת את הבן שהגיע אליה בהפתעה לצד אמה, בן זוגה מייקל, והתורם רפאל, שהופך להיות דומיננטי יותר עם הזמן.

הפרודיה הנהדרת הזאת על טלנובלות ספרדיות הולידה גם גרסה ישראלית, 'בת אל הבתולה' (HOT), כשאת התפקיד הראשי תפסה משי קליינשטיין בכישרון רב. מה יקרה כשבנה של ג'יין יגדל וישנה את הכל? נראה לי שאמרתי מספיק, כנסו למוד, צלילה נעימה.

ג'ינה רודריגז ב''ג'יין הבתולה'' (צילום: מתוך נטפליקס)
ג'ינה רודריגז ב''ג'יין הבתולה'' (צילום: מתוך נטפליקס)

הבחורה החדשה: New Girl
ומבחורה אחת לאחרת - הסיטקום האמריקאי שעלה לאוויר בשנת 2011 למשך שבע עונות, מגולל את סיפורה של ג'ס (זואי דשנל), שהפכה לרווקה לאחר שתפסה את בן זוגה בוגד בה, והחליטה לעבור ללופט עם שלושה שותפים - ניק (ג'ייק ג'ונסון), שמידט (מקס גרינפלד) ווינסטון (למורן מוריס). בשאר תיאלצו לצפות, אך הריני מבטיחה בזאת שתהיה שם רומנטיקה, סרקסטיות, וקאסט אותנטי גם במציאות של קומדיות האינסטנט.

הסדרה, שעדיין פופולרית למרות שנגמרה כבר ב-2018, נבחרה לאחת הקומדיות הטובות ביותר לאחר העונה הראשונה בלבד, ומאז היא רק השתבחה בדמויות חדשות ומפתיעות. ועוד פרט שולי - חמישה פרסי גלובוס הזהב וחמישה פרסי אמי כבר עשו את דרכם לארון הגביעים של הנוגעים בדבר. עדיין מתלבטים?

זואי דשנל ב''הבחורה החדשה'' (צילום: מתוך נטפליקס)
זואי דשנל ב''הבחורה החדשה'' (צילום: מתוך נטפליקס)

המקום הטוב, או המקום הרע?

המקום הטוב - The Good Place
טוב, זה החלק בו למרות שהסדרה מאוד אהובה על אחרים, אני הולכת לכבות קצת. "המקום הטוב", קומדיה פרועה שעלתה ב-NBC האמריקאית ב-2016 ונמשכה ארבע עונות, עוקבת אחרי אלינור (קריסטן בל), שמתה ומגיעה למן שכונה מוזרה, מעין גן עדן, המיועדת לאלו שנדונו לכף זכות. בהמשך היא תבין שהגיעה לשם בטעות, כי היא זוכרת את עצמה כביצ'. כדי לא להיתפס ולהגיע בטעות לעיר התחתית - המקום הרע, היא נעזרת בצ'ידי, פרופסור מסנגל, ומנסה להיות אדם  טוב יותר. אם לא בעולם הזה, לפחות בעולם הבא.

קריסטן בל ב''המקום הטוב'' (צילום: מתוך נטפליקס)
קריסטן בל ב''המקום הטוב'' (צילום: מתוך נטפליקס)

בין שלל הזדמנויות שניות שנהרסות וניסיונות לחזור למוטב, כל הסיפור מסתבך והופך לקרב מורבידי על האנושות. ואם לומר את האמת, למרות הצבעים והתיאטרליות, "המקום הטוב" לא עשה לי שום חשק להגיע לשם. או להמשיך לצפות. לא הרגשתי שהסדרה עושה את מה שהיא אמורה - לנקות את הראש בכיף או להכניס עניין בתחום חדש. במקום, היא פשוט גרמה לי לחשוב על היש והאין, ומה שביניהם, והייתי זקוקה למנוחה. ברוך בורא הפאוז.