גבירותיי ורבותיי: חזרנו בזמן. בערך. בהפקת הישרדות החליטו שעונת 2021 תיראה כמו העונה שלפניה, עד כמה שאפשר, ואין סיכוי שהם יסתפקו רק בשחזור הריב של אסי בוזגלו וזהר שטראוס. אז קבלו אותו – "הקרב על הברזנט". מה שבשנה שעברה גלש לקללות אישיות, השנה היה מוקדש לעלבונות סביב תפקודה של ליה כאם, דווקא מצד זו שמתיימרת להיות האמא של השבט השני – ג'קי אזולאי.

עוד בטרם ג'קי פתחה בלי מעצורים על כך שבשבט השני רוצים (ובצדק) את הברזנט, היא נאלצה לשמוע את אוהד בוזגלו מתלונן על הדחתו. עבורה זו פעם ראשונה, אבל עבור הצופים זו כבר הפעם המיליון. אפשר רק לקוות שלא ניאלץ לשמוע את המונולוג הזה בכל פעם שהמצלמה תחזור לבקתת המשא ומתן. נכון, בוזגלו הוא עדיין חלק מהעונה וצריך להזכיר לנו שהוא קיים מדי פעם, אבל אפשר לסכם שכל עוד הוא מוגדר "שומר הבקתה", זמן המסך שלו יצומצם למינימום. 

חתונה ממבט ראשון: קארין כבר הייתה עם הרגל בחוץ, אבל חזרה אל ההכחשה

בחזרה בשבטים, דנדן בולוטין ממשיך להיות הדבר הכי טוב על האי ומגלה לחבריו לשבט את האש. באפולאקי לעומת זאת, עסוקים בלשבת במעגל ולהכריז מלחמה על ליבולן, רק בגלל שלהם אין בעיה להסתפק בעלה מהעץ. כי מה אכפת להם? להם כבר יש ברזנט.

כשליה מגיעה לאפולאקי, אף אחד לא טורח לבזבז זמן על נימוסים מעבר לצורך. מהרגע שהובהר לה כי הברזנט עובר לשבט השני, ג'קי עשתה כל דבר שביכולתה כדי לשבור את רוחה של ליה, בשלב זה בתמיכה מלאה ומוחלטת של חברי שבטה. דודו אף מאשים את ליבולן בחוסר ספורטיביות, "פחדנים" הוא קרא להם וג'קי טוענת ש"עוקרים לה את הבית". אני לא יודע אם ליבולן פחדנים, אבל בינתיים הם לא אלו שתלו את הברזנט על העץ הכי גבוה, רק מתוך חשש שמישהו הולך לקחת להם אותו. תליית הברזנט היא עניין אירוני בפני עצמו, מישהו זוכר שהוא על הקרקע ביום-יום, ולא תלוי כפי שהתכוון היצרן, רק בגלל שג'קי אוהבת להתכסות בו?

הקרב על הברזנט, הישרדות (צילום: צילום מסך רשת 13)
הקרב על הברזנט, הישרדות (צילום: צילום מסך רשת 13)

ליה לא נרתעת מהאיומים, מההקנטות ומהגיחוכים על חשבונה ומתחילה לטפס על העץ כאילו היא יהונתן בשן. אבל בעוד שיונתן זכה למחמאות מחבריו לשבט על היכולת, ליה זוכה בעיקר לגידופים. במקום זה, היא מעדיפה להתמקד במחשבה על ילדיה בבית, אך ג'קי מנצלת את זה בשביל לעלוב בה ולהיכנס בכל חבר שבט שלה שרק יעז לפרגן לאישה בת 45 שלא מפחדת ממנה.

מזל טוב: איזה סלבס חוגג היום יום הולדת? לחצו כאן 

ליה ירדה מהעץ כמנצחת הגדולה, ומכל חברי השבט היריב שעמדו וגמעו בשקיקה את מילותיה של ג'קי, רק זהר ויהונתן נשארו שם כדי להראות לה שהמעשה שלה ראוי להערכה. מילה טובה צריכה להיאמר גם לגדי, שמהרגע שליה החלה בטיפוס, הוא פרגן וניסה להוות קונטרה לג'קי. ג'קי גם העבירה את החיצים אליו ברגע שליה שבה לשבט שלה בדיוק בגלל הסיבה הזו – היא לא יכולה שתהיה לה קונטרה בשבט ואם מישהו רק ירים את הראש, הוא ימצא את עצמו בבקתה.

ליה, יונתן וזהר שטראוס, הישרדות (צילום: צילום מסך רשת 13)
ליה, יונתן וזהר שטראוס, הישרדות (צילום: צילום מסך רשת 13)

הפיצוץ בין השניים ימשיך בפרק הבא, וגם אם זה יקח עוד משימת חסינות אחת או שתיים, באפולאקי יצטרכו להחליט עם מי כדאי ללכת קדימה – עם מישהי שחושבת רק על עצמה או מישהו שהוכיח שהוא יכול לראות את האחר כשצריך.