אם קמתם בבוקר, בתקווה שלא מוקדם מדי, והרחתם ריח מתוק באוויר, אתם צודקים - הגיע הסופ"ש. וכיאה לכל סוף שבוע, בו אנו מחדשים קשר עם חברנו נטפליקס, כדאי שננצל את הזמן כראוי עם סדרות שבאמת שוות את צפייה. אז מה כיכב השבוע ברשימת המומלצים שצריך לתת עליו את הדעת? התחלנו.

קומיוניטי: Community
השנה היא 2009. אל אוויר העולם האמריקאי עולה הסיטקום הנפלא הזה, העוקב אחרי חבורת סטודנטים בקולג' קהילתי בקולורדו. גף' (ג'ואל מקהייל), עורך דין זחוח שהושעה מעבודתו כי זייף את התואר, מקים קבוצת לימוד ספרדית כדי לזכות בלב אהובתו בריטה (גיליאן ג'ייקובס). לאט לאט מתגבשת סביב השניים חבורה הזויה שנשמעת ונראית כמו התחלה של בדיחה. בין הנוכחים תכירו גם את עאבד בעל הדיבור המהיר בתבל, שירלי החולמת על עסק, טרוי, כוכב פוטבול מתוסכל, אנני התלמידה המצטיינת ופירס (צ'בי צ'ייס) קשיש מיליונר וחביב לרוב. בשאר הזמן, הוא די אנתיפט, אבל בחן.

בניסיונות נואשים להעביר את הפז"ם עד סוף התואר, הם מתאהבים, מתאכזבים, עושים המון סוגים של שטויות, ובעיקר מטרללים את המערכת שוב ושוב. וכאילו זה לא מספיק, צ'אנג המורה שלהם לספרדית (קן ג'ונג) רק הופך את הכל להרבה יותר מטורף. עם שש עונות וקאסט מוכשר, אתם הולכים ליהנות. ברוכים הבאים למכללת גרינדייל, אנא חגרו חגורות בטיחות.

קומיוניטי (צילום: מתוך נטפליקס)
קומיוניטי (צילום: מתוך נטפליקס)

המשרד: The Office
מכירים את זה שאתם מגיעים למשרד בבוקר, ותוהים מה היה קורה אם מישהו היה מתעד את מה שקורה שם? כך התחילה הסדרה המוקומנטית 'המשרד' את דרכה בטלוויזיה ב־2005 בניסיון להחיות מעט את עובדי 'דאנדר מיפלין', חברה מנומנמת לאספקת נייר. בפועל, זה הכל חוץ ממשעמם.

מייקל (סטיב קארל), בוס אינפנטילי, נאלץ להתמודד עם דווייט המוזר, פאם שלא כל כך זורמת איתו וג'ים שמרבה להביט אל המצלמה בייאוש. הסדרה זוכת האמי זכתה גם לעיבוד כחול לבן ב'יס' שרץ במשך שתי עונות, אבל תתחילו עם הגרסה האמריקאית. האם בסוף יצליח להיות שם כיף לפני שהכל ישתבש? משאירה לכם לענות על השאלה.

סטיב קארל ב''המשרד'' (צילום: נטפליקס)
סטיב קארל ב''המשרד'' (צילום: נטפליקס)

המעגל: The Circle
אמרתם ריאליטי? אמרתם רשתות חברתיות? קיבלתם שילוב של השניים. המעגל הוא ניסוי חברתי מגניב לגמרי, שבו מספר משתתפים עוברים לגור בבניין אחד, כל אחד בדירה מאובזרת משלו. התקשורת היחידה שלהם עם העולם החיצון - המתמודדים האחרים, מתבצעת דרך מסכי טלוויזיה המפוזרים בבית. כשמתחשק להם לשלוח הודעה הם פשוט אומרים אותה, ובן רגע הם הופכים לחלק מהמעגל המסתורי.

בהמשך הם יגלו, שכל מה שידעו על האינטואיציות שלהם הולך להשתנות. ומהר. חלק מהפרופילים של המשתתפים יהיו מזויפים, ולמרות זאת כולם יצטרכו לנסות לעבוד על כולם. עד עכשיו דיברנו על הביזנס. והפלז'ר? 100 אלף דולר לאדם שיזכה להיות הפופולרי ביותר לאורך המשחק. ערב כיף.

המעגל (צילום: מתוך נטפליקס)
המעגל (צילום: מתוך נטפליקס)

חברים: Friends
רוס (דייוויד שווימר) ומוניקה גלר (קורטני קוקס), אחים המתגוררים בסמיכות, יושבים בבית הקפה שלהם לצד חבריהם צ'נדלר (מת'יו פרי), ג'ואי (מאט לה-בלאנק) ופיבי (ליסה קודרו), כשלפתע נפתחת הדלת. אל המקום פורצת רייצל (ג'ניפר אניסטון) בשמלת כלה, לאחר שברחה לבעלה העתידי שנייה לפני שהפכה לרעייתו. בהמשך היא תגלה שלמדה עם האחים לבית גלר, ותהפוך להיות השותפה וחברתה הטובה ביותר של מוניקה.

השישייה הזו שתלך ותתערבב, תרתי משמע, תכניס אותנו לחייה בכל פרק מחדש. שכנים מעצבנים, קולגות בלתי נסבלים, רומנים מפתיעים ואפרוח בסלון, הם רק חלק ממה שנראה בסדרה שנדמה שנעשתה ביד אמן.

והמספרים מדברים בעד עצמם. שידוריה החוזרים של חברים נמשכים עד היום בכל העולם, והייתה מועמדת ללא פחות מ-63 פרטי אמי. ב-2004 נגמרה הסדרה אחר עשר  עונות, ולמרות שנשבר לנו הלב, לעולם לא נמוג החלום על איחוד בין הכוכבים, שקרה השנה ברוח הקורונה.

השבוע איבדנו את גאנת'ר, (ג'יימס מייקל טיילר), הבריסטה האהוב שהפך לחלק בלתי נפרד מהתוכנית, לאחר שנאבק במחלת הסרטן. מיד כששמעתי, שבתי לפרק הראשון והתמלאתי בגלי נוסטלגיה, מודה לו ולכל העוסקים במלאכה על הדבר הזה. צאו לדרך, וכשאתם מסיימים, עשו זאת שוב. לא תתחרטו לעולם.  

מילה קטנה לאוהבי סיינפלד שבטח ידרשו המלצה גם הם, היא תגיע. אבל כולנו יודעים מי מבין השתיים הללו היא במקום הראשון.

חברים (צילום: מתוך נטפליקס)
חברים (צילום: מתוך נטפליקס)

כתום זה השחור החדש: Orange Is The New Black
אלה היו דקות ארוכות של הרמות, הגיע הזמן להוריד. הסדרה, המבוססת על ספרה האוטוביוגרפי של פייפר קרמן "כתום זה השחור החדש: השנה שלי בכלא לנשים", הייתה לי פשוט יותר מדי. אתן לכם לשפוט.

פייפר (טיילור שילינג), אישה כבת 30, נשלחת לכלא ל־15 חודשים על הברחת מזוודת כסף מעסקאות סמים עשור לפני. היא באמת אשמה, אך עשתה זאת עבור בת זוגה דאז, מבריחת סמים בינלאומית. לאט לאט היא מנסה להתרגל לחיים בכלא, אבל זה לא ממש הולך. בלשון המעטה.

מועקה כבדה אחזה בי לאורך שבע עונות הסדרה, למרות שהיא דווקא זכתה לתשואות בקרב קהלים מסוימים. הנקמות האיומות, המכות, והפחד לראות מה קורה כשמסתבכים עם האדם הלא נכון, עושות בעיקר אי נעימות. וכמעט שכחתי, הרבה סצנות גרפיות מדי ודאי יעבירו לכם את החשק לאכול. או לפצוח בבינג'. הצפייה על אחריותכם בלבד.

כתום זה השחור החדש (צילום: מתוך נטפליקס)
כתום זה השחור החדש (צילום: מתוך נטפליקס)