הבוזגלוס סוגרים חשבון: בפרק הקודם של הישרדות VIP ברשת 13 השבוע, המתמודדת ורד בוסקילה חשפה סוד גדול שהעיק עליה, וסיפרה לחבריה במועצת השבט שהיא חולה במחלה אוטואימונית שפוגעת בריאות שלה וגורמת לה לנצל רק 50 אחוז מתפקודן. זו הסיבה, לדבריה, שהיא מתנשמת וקשה לה במשימות. יובל שם-טוב (הלא הוא יובל המבולבל), שבדרך כלל נזהר בדבריו מלפגוע באחרים, חרג בפרק אמש מהתנהגותו הרגישה, וביקר אותה שהיא רימתה את כולם כי היה עליה לשתף את השבט כבר בהתחלה. ליזה הצטרפה לביקורת, וכמובן שהתגובות המרושעות ברשת לא איחרו לבוא וחלקן הפך את האלופה האולימפית לבלתי אמינה ושקרנית.

אני נדהמת לגלות עד כמה יצר הרוע האנושי גובר על החמלה והטוב. למה לא לפרגן לוורד על האומץ להגיע לתחרות קשה פיזית, על אף המגבלה שלה? ואולי היא החליטה לאתגר את עצמה ולהוכיח שהיא מסוגלת? אולי זו דרכה להתמודד עם המחלה ולנסות להתגבר עליה? אז מי אנחנו שנשפוט את ה"מתי" וה"למה" ואם בכלל היא בוחרת לשתף את מצבה הרפואי. כמה היד קלה על המקלדת וממהרת להשמיץ ולהעליב.

ורד בוסקילה (צילום: מיכה לובטון)
ורד בוסקילה (צילום: מיכה לובטון)

לעומת זאת, כאשר פאני בוזגלו נכנסת להיסטריה מוחלטת במשימת הקורה המתנדנדת בים, כי היא לא יודעת לשחות ומפחדת ממים, אני לא יכולה שלא לתהות למה היא הגיעה לתחרות כשהיא יודעת שחלק מהמשימות בתחרות מתבצעות בים? זה כמו שמישהו מגיע לתחרות בישול ומספר שהוא לא יכול לבשל כי יש לו פחד מסירים ומחבתות. בבית ספר להישרדות שבו למדה עם אוהד הגרוש, לימדו אותם להשתמש באבן אש וטריקים אחרים על מנת לשרוד, אך לא אמרו להם ששחייה היא מאסט הכרחי? בואו נאמר שפאני קיוותה שיש עוד דרכים לשרוד מלבד להפגין ביצועים פיזיים מרשימים. אולי היא שוכנעה שבהישרדות, ערמומיות ואסטרטגיות חשובות יותר מכוח ויכולות פיזיות.

והאם למישהו היה בכלל ספק שההפקה, כהרגלה בעונות קודמות, תתערב במהלכים ותשנה עובדות בשטח כאוות נפשה? והראייה: אופסי, פאני ואוהד הופכים ביחד לשומרי הבקתה, תוצאה של מניפולציה של ההפקה במהלך הדיון במועצת השבט שבה הודח הנרי. במילים אחרות, נתנו לחתול לשמור על השמנת. או יותר נכון נתנו לשני חתולים שפעם היו ברוגז, אבל עדיין כך נראה, מבעבעים ביניהם רגשות מתחת לפני השטח לשמור על השמנת (לפחות מתוקף העובדה שהם הורים לילדים משותפים, מה שגם הופך אותם לברית חזקה במשחק).

פאני בר מוחה, מתוך ''הישרדות'' (צילום: צילום מסך מתוך ''הישרדות'')
פאני בר מוחה, מתוך ''הישרדות'' (צילום: צילום מסך מתוך ''הישרדות'')

אני בדרך כלל לא בעד התערבות של ההפקה במהלכים, אבל במקרה של פאני ואוהד ההתערבות בהחלט הוסיפה נדבך מעניין לכל העלילה. תארו לכם שהביחד של פאני ואוהד בביקתה על אי יפהפה, אל מול שקיעות נהדרות, היה מחזיר את כל אחד לחיקו של השני והם היו מתאהבים מחדש. הרי לכם "האפי אנד" מושלם לתסריט שלא חשבתם עליו. מה רע בקצת רומנטיקה על האי? אף אחד לא מת מזה. בטח לא במשחק תחרותי ודי אכזרי, במיוחד בעונה שבה ההתלהמות וגסות הרוח של השחקנים מאיימת להרוס כל חלקה טובה של יחסי אנוש. במקום ספורטיביות יפה, אנחנו צופים בחילופי דברים פוגעניים ומבזים בין אוהד וג'קי, ואת האחרון שמחקה בלעג את זוהר שטראוס וההליכה הכפופה שלו.

אם למדנו בפרק הקודם מחשיפת הסוד של ורד שאסור למהר לשפוט, למדנו מהפרק של אתמול על פניה המכוערות של הנקמה. אוהד חזר לשבט במטרה לנקום, לסגור חשבונות, ואפילו לא ניסה להסתיר זאת, כשהוא יורה לכל הכיוונים ומעליב כמעט כל אחד וכל הבא ליד. אלא שהוא לא סגר שום חשבון, אלא פתח אחד כזה עם עצמו, ושוב הוכיח שהוא כל כך שונה מאסי אחיו שזכה בתואר השורד הכי אהוב והאחרון של העונה כי היה מתוחכם ממנו, פוליטיקלי קורקט וידע לשחות טוב יותר בים סוער של תככים, מניפולציות ושקרים.