אוהד בוזגלו בחר במעיין אשכנזי בדו קרב על חייו במשחק, ו-30 שניות לתוך הפרק, זכינו להסבר מדוע הגרסה הישראלית תמיד תיראה כמו צל חיוור של המקור -  המתמודדים בגרסה הישראלית פשוט לא מגיעים ברובם מתוך עניין במשחק. מעיין מיד פותחת בהסברים על כך שהוא לא גבר, שהוא פחדן וחדל אישים, בלי להתייחס לעובדה פשוטה - בוזגלו עם הגב לקיר ויעשה מה שהוא צריך כדי להישאר במשחק.

גם אם זה אומר לחבור לגדי או להבין מי החוליה החלשה בשבט ולתקוף אותה. במזל רב, זהר שטראוס ושירה פרבר הצילו את כבוד השחקנים והסבירו מה שכל מעריץ הישרדות יודע - לפעמים לא משנה האיך, העיקר להתקדם.

למרות הווידוי של גיא זו-ארץ, שחשף בפעם המי יודע כמה שהבוזגלו והשטראוס לוהקו כדי לחדש את הסכסוך מהעונה הקודמת, בוזגלו ומעיין ניגשים לזירה ומעיין נותנת פייט. למרות יתרון 3-0, אלה ודודו מחליטים להתערב ולהגיד שהקרב הזה לא פייר ושאוהד הוא לא "גבר" כי הוא לא מסתובב ונותן לה פשוט לנצח.

כמה קל לשבת על הספסל, לראות אדם שכבר הדחתם ולבקש ממנו לוותר על מקומו במשחק פעם נוספת. אני לא מאמין לרגע לשוער נבחרת ישראל לשעבר כשהוא אומר שהיה מוותר למעיין. ואני גם אזכיר לכם שמדובר באדם שכינה את השבט השני לא ספורטיביים רק מספר ימים קודם לכן, בגלל שהחליטו לישון תחת ברזנט, אז עכשיו דודו "הספורטיבי" מנסה לשכנע מישהו אחר לזרוק משימה? מביך כמעט כמו אותו כדור שברח לשוער המהולל מתחת לרגל אי אז כשעמד בשערה של מכבי חיפה מול בית"ר ירושלים. וגם שרשרת החסינות האישית בה זכה לא תעזור לו להסתיר את הבושה שבעניין.

למרות המאבק ההירואי של מעיין, אוהד מצליח לנצח את המשימה ולגנוב את קולה למועצה. כעת נשאר להמתין ולראות אם התכנית שלו להדיח אותה, בעזרתו האדיבה של גדי, תרקום עור וגידים. עבור כך גדי יצטרך לשחק את המשחק של חייו, כמו שהבהיר לו זהר. עניין דיי פשוט עבור מישהו שגם ככה מעביר את רוב זמנו בשבט בשינה.

גדי פניבילוב, ''הישרדות'' (צילום: צילום מסך מתוך רשת 13)
גדי פניבילוב, ''הישרדות'' (צילום: צילום מסך מתוך רשת 13)

בינתיים בברית הרוב של דודו, קובי, ג'קי ויהונתן, הצלע הנשית חושפת בפני קובי שעם כל הכבוד לו, אלה מגיעה לפניו. השחקן, שכבר הוכיח בפרק הראשון שאין לו בעיה לזגזג בין שבטים, מישיר מבט למצלמה ואומר "אני לא חשוב לג'קי, אז ג'קי לא חשובה לי". הוא לא יפרק את הברית בשלב כל כך מוקדם, אבל בעתיד, אם יש מישהו שימכור את הברית שלו עבור הצד השני, אני מהמר שזה יהיה קובי.

באותו הזמן בליבולן השורדים מנצלים את רגעי הנחת והשקט כדי להסתכל על הטבע שמסביבם ולהבין מה אפשר לאכול. הדקות המועטות האלו הספיקו לי כדי להבין - דרוש ספינאוף בכיכובם של דנדן ושל ליה. פשוט תזרקו אותם ל-30 יום על אי בודד והם כבר ייקחו את זה משם.  ואם לא ספין אוף, לפחות תנו לשורדים האמיתיים יותר זמן מסך, כולנו רק נרוויח מהעניין.