הפה המלוכלך של ג'קי אזולאי לא נרגע: רבים יגידו שהמהלך של זוהר שטראוס לגרום להדחתו של אוהד בוזגלו במהדורת השבט של הישרדות VIP ששודרה אמש (שבת) ברשת 13, היה שגוי, כי הוא פעל הפוך לגמרי ממה שתכנן, ובעצם ירה לעצמו ברגל. הרבה יטענו כי ייתכן שבהדחות הקרובות הוא העמיד את עצמו בסכנה ממשית. אני לא בטוחה.

אמנם לא עשיתי את כל החישובים המתמטיים למשוואת "מי הבא בתור להדחה", אולם כך או כך, כל אחד מברית, חזקה ככל שתהיה, נמצא בסכנת הדחה. יכול מאוד להיות שאם שטראוס היה דוחה את המהלך של הדחתה מעיין אשכנזי לפעם הבאה, זה גם היה בעוכריו, ובכל מצב הוא היה נמנה על אלה שפחות מקובלים ולכן קל יותר להדיחם.

ליה, יונתן וזהר שטראוס, הישרדות (צילום: צילום מסך רשת 13)
ליה, יונתן וזהר שטראוס, הישרדות (צילום: צילום מסך רשת 13)

איך אמר בוזגלו על שטראוס, שהוא לא חכם? ימים יגידו. ייתכן שיוכח שדווקא הבחירה של שטראוס להדיח את אוהד בשלב זה של המשחק הייתה נכונה. בהישרדות שום דבר לא בטוח, בעיקר כשההפקה כל הזמן משנה את הנרטיב כרצונה וגורמת למהפכים ושינויים של הרגע האחרון. בכל אופן, אני אישית חושבת שזוהר אינטליגנטי וחכם. עדות לכך היא עולם הדימויים העשיר שלו, כמו הכינוי "ילדי התחנה המרכזית" שייכנס כמטבע לשון לספר דברי הימים של הישרדות.

אני חוששת שלפי מה שצפוי בפרקים הבאים, מצבו של שטראוס לא הולך להיות מזהיר כי הוא יגיד לחבריו לשבט: "אני הולך לפחלץ אתכם אם אספר לכם מה שאני יודע על קובי". אל תרד לרמה נמוכה עם איומים מהסוג הזה של חשיפת אינפורמציה אישית על מישהו אחר אך ורק בשביל לנקום. לא מתאים ולא ראוי.

בכל מקרה, הרגשתי הרבה יותר לא בנוח לאו דווקא מהצעד ההפכפך של שטראוס, אלא יותר מהתייפייפות וההתחסדות של כמה מהדמויות. דודו אוואט שמודיע השכם והערב שהוא אדם שמאמין לאנשים ומאמין בהם, וכמה ערכים חשובים לו ובלה בלה, מודיע במועצת השבט ששטראוס הוא "האיש הכי שנוא במדינה". ועל סמך מה אתה אומר את זה? פנית למנו גבע שיערוך סקר בנושא? אני כבר מודיעה לך שלפחות בשמי לא דיברת. בעיניי, זוהר שטראוס הוא דמות מעניינת וערכית לא פחות, ואולי יותר, מכמה פרסונות שם על האי.

דודו אוואט, מתוך ''הישרדות'' (צילום: צילום מסך מתוך רשת 13)
דודו אוואט, מתוך ''הישרדות'' (צילום: צילום מסך מתוך רשת 13)

גם יהונתן לא חף מהתייפייפות יתר. כולם איכזבו אותו כי בגדו במעיין, חברה לברית שלו. מי ישמע, ממש בגידה במולדת. אולי כדאי לו להסתכל לנו בעיניים ולהגיד בפשטות שלא הבגידה בברית הכעיסה או אכזבה אותו, כמו הפגיעה במי שהשמועות אומרות שניהל איתה רומן על החוף. הנאמנות של יהונתן למעיין ראויה להערכה, אבל מה הוא חשב? שאנשים לא ינסו לתחמן ולנסות להציל את עורם במשחק, ובלבד שלא לפגוע בנפשו העדינה והרגישה וסיפור האהבה שרקם על החוף? שיתעורר.

ואחרונה חביבה ג'קי אזולאי, שנושאת עיניה אל דודו כאילו היה הבאבא סאלי והמנהיג העליון הרוחני של הקבוצה. בוזגלו כינה אותה "בעלת הבית", שעל פיה ישק דבר. מתנצלת, אבל כשבעלת בית משווה את אחד מדייריה ל"הרפס" כפי שכינתה את בוזגלו, הם לא ימשיכו להתגורר תחת קורת הגג שלה לאורך זמן. הייתי מצפה שגיא זו-ארץ, בתור מנחה התוכנית, יעיר להם ויבקש מהם לחדול מעלבונות אישיים מהסוג הנחות ביותר.

ג'קי אזולאי, מעיין אשכנזי מתוך ''הישרדות'' (צילום: צילום מסך מתוך ''הישרדות'')
ג'קי אזולאי, מעיין אשכנזי מתוך ''הישרדות'' (צילום: צילום מסך מתוך ''הישרדות'')

בוזגלו הודח מהמשחק ואזולאי, שלא יכולה לשמור על פיה אפילו לשנייה, פלטה בשמחה לאיד: "יעקב, הילד חוזר הביתה". ואני שואלת: מה קשור האבא בוזגלו לכל הסיפור? ולמה בכלל לערב את ההורים של מתמודד כזה או אחר? ג'קי שכחה כמה התנצלה כאשר כינתה את ליה "אימא זבל", כשהיא יודעת שילדיה של ליה צופים בתוכנית. אז למה שוב לערבב משפחה בתוך הקלחת?