בטור קודם כתבתי שברקו גנב את ההצגה בתוכניתו המשותפת עם אופירה, אתמול הוא לא היה במיטבו. הוא בדרך כלל אוהב לעוף על עצמו כאילו הוא החכם באדם ומומחה ומבין בכל תחום. הוא גם קורא מחשבות ויודע לנבא את העתיד ולקבוע בוודאות מה כולם חושבים ומה הגחמות שלהם, והשרלטנות הזאת אתמול (שישי) הייתה מוגזמת, עד כדי גיחוך.

למשל: כשפאולה, בת זוגו של ליאון שאיתו היא מגישה את תוכנית הבוקר, הקניטה את ברקו שלא הוא, או איציק זוהר, יכולים לייעץ בענייני זוגיות, מיד קפץ ברקו וקרא לה מסרון שמישהו כתב לו והודה לו שהוא פשוט הציל את חייו ואת הזוגיות הבעייתית שלו. אז עכשיו ברקו גם מומחה לנישואים מוצלחים ואני ממש לא מבינה איך לא גייסו אותו לצוות הפסיכולוגים של חתונמי.

הוא גם קובע בשביל כולנו מה מעניין לדבר עליו ומה לא. כמו שהפסיק את ליברמן, שהיה אמש האורח המרכזי של הערב, באמצע דבריו (תגובה אופיינית) וביקש ממנו שלא יספר לנו סיפורים איזה ציונים חילקה לנו סוכנות דירוג האשראי. לא בטוח שברקו מבין הרבה בדירוגי אשראי, אבל ממתי הוא קובע מה מעניין את הצופה ומה לא. אותי דווקא מאד מעניין לדעת איך אנחנו נראים בעיני העולם מבחינה כלכלית.

אפילו אופירה, שבדרך כלל, באינטראקציה ביניהם, משחקת את תפקיד המרגיעה ומנסה ככל יכולתה ללטף לו את האגו ולהסכים עם רוב דבריו, לחשה לו שדווקא זה נושא חשוב. אבל מי כמו ברקו, יודע טוב יותר מכולם מה מעניין ומה חשוב לדון בו. כדאי שאופירה תוריד לו את מפלס ההתרברבות הילדותית המביכה הזאת, כדי שאת מקומה יתפסו שיקול דעת אינטליגנטי המבוסס על ידע אמיתי ולא על שליפות מהמותן. די ניכר שמבין השניים, אופירה מכינה את שיעורי הבית שלה, ואילו הוא מגיע לתוכנית כמו סטודנט חופשי.

לידיעתך, ברקו היקר, גם אל האיש הפשוט והעממי שאתה חושב שאתה מייצג בתוכנית הראיונות שלך, צריך להתייחס בכבוד ולא לזלזל באינטליגנציה שלו.

למשל, האיש הפשוט והעממי, היה מעוניין שתשאל את ליברמן איך ייתכן שפנסיונרים מקבלים קצבת זקנה שהיא בושה, חרפה וקלון למדינה שמתיימרת להיות מדינה מערבית מתוקנת. מתי נפסיק לראות בטלוויזיה מראות מעוררי חמלה של זקנים ששילמו לביטוח הלאומי כל חייהם ודווקא בזקנתם כשהם כבר יכולים לנוח על זרי הדפנה, הם מקבלים תלוש עלוב ומעליב שאין כל אפשרות להתקיים ממנו?

האיש הפשוט והעממי אף היה רוצה שתשאל בהזדמנות זו את ליברמן שכבר הואיל בטובו להגיע לאולפן, האם הוא מצטער על האמירה שלו בנושא החרדים, שצריך לזרוק אותם ואת ביבי במריצה למזבלה. מריצות מתקשרות אסוציטיבית (לפחות לי) למראות זוועה שראיתי בסרטים על השואה.

אז במקום לשאול שאלה כזאת, שהיא חשובה דווקא בתקופה של הסתות ושנאה, שהממשלה הנוכחית הבטיחה שתשים להן סוף, שוב ושוב מעלה ברקו, כמו אותו גמל שמעלה גירה, את עניין יוקר המחיה, שהוא גם נושא חשוב לכל הדעות, אבל כמה אפשר לדוש בו בכל תוכנית, במקום לחדש ולהכניס לרפרטואר, שאלות אחרות מאתגרות?

ברקו אף מבטיח לליברמן שאם בעקבות מדיניותו הכלכלית יוקר המחיה יירד, הוא יקבע שהממשלה הזאת עברה את המבחן בהצלחה. וכמובן שאם ברקו יהיה מרוצה, כולנו יכולים לישון בשקט. כאילו שאין אנשים בתחום הכלכלי מיומנים ומקצועיים ממנו, בשביל לחלק ציונים למדיניות כלכלית כזאת או אחרת.

ושוב שואל הצמד את שר האוצר, את השאלה הבנאלית שכבר העלתה עובש בבוידעם, האם הוא חושב שתהיה רוטציה כן או לא? וכי מה חשבתם שליברמן יענה? שהוא מאמין שלא תהיה? נו טוב, לפחות ברקו יודע שלא תהיה, והרי ברקו הוא מיסטר know all.

בקיצור רבותי, אני אתמול צפיתי בתוכנית בעין מבודחת, כאילו צפיתי עכשיו בטוק שואו של ריקי לייק. ואיך אפשר שלא, כאשר ברקו עצמו נותן את הגושפנקא שלו שבסך הכול הוא אומר דברים בצחוק ולא במטרה לפגוע, כפי שעשה בזמנו כשהעליב את ליאון, בן זוגה של פאולה.

אז אם צוחקים כי העולם מצחיק, תודיעו מראש שאתם לא יותר מאשר תכנית בידור, כי ברקו אוהב לצחוק. אישית הייתי מעדיפה שיצחק עם חבריו בסלון ביתו בימי שישי, על פיצוחים ובירות, ולא בתוכנית שמתיימרת לדון בנושאים רציניים שקובעים את גורלנו ועתידנו.