חודש ימים עברו מאז שהעונה של הישרדות VIP התחילה, ועד כה הספקנו להיפרד רק משלושה שחקנים – הנרי דוד, אוהד בוזגלו וכעת גם מעיין אשכנזי. בעוד השניים הראשונים הביאו את ההדחה שלהם על עצמם, בעיקר בגלל הפה, מעיין הייתה זו ששילמה את המחיר על החיבור שלה לג'קי ודודו. מעיין הגיעה לאתגר מול גדי במטרה לנקום, בדיוק במקום בו זהר שטראוס היה בעונה הקודמת, ובדיוק כמוהו, המתמודד שהיא סימנה כחלש ביותר – היה זה שהדיח אותה.

בכלל, בפרקים האחרונים גדי מתחיל להצטייר כמו מאסטר-מיינד רציני. 180 מעלות ההפך מהדמות של הילד הטיפשון שמקבלים רוב הזמן כשצופים בו. גדי לא נח על זרי הדפנה מההדחה של מעיין, הוא מבין שיחסי הכוחות בשבט עדיין לא לטובתו וזורק בלי למצמץ את קובי מאור מתחת לגלגלי האוטובוס שבו נוהגת ג'קי. 

כבר כתבתי בעבר – ההתנהלות של קובי מהיום הראשון הייתה בעוכריו וכעת יכול מאוד להיות שהוא ישלם את המחיר על הזיגזוג. למרות זאת, קובי הוא שחקן תיאטרון מוכשר, אם יש מישהו שיכול לשכנע את ג'קי, דודו ויהונתן שלמרות הכל הוא יילך איתם ויהי מה – זה קובי. ועדיין, לא הייתי ממהר לפסול את שיתוף הפעולה של ג'קי וגדי. בכל זאת, מדובר בהישרדות ולפעמים אין ברירה להדיח מישהו קרוב, כדי שאתה תוכל להמשיך כמה שיותר רחוק.

ג'קי אזולאי במועצת השבט, מתוך ''הישרדות'' (צילום: צילום מסך רשת 13)
ג'קי אזולאי במועצת השבט, מתוך ''הישרדות'' (צילום: צילום מסך רשת 13)

אם יש מישהי שיכולה לשתף פעולה עם הברית היריבה ועדיין לקבל מחילה מדודו ויהונתן, הרי שזו מנהיגת אפולאקי. אם אחד משני הבנים היה מנסה מהלך שכזה, הוא היה הבא בתור ללכת, אבל לא ג'קי, אצלה זו לא "בגידה בברית", אלא "חשיבה אסטרטגית". ככה זה כשמה שמותר למנהל הקרקס לא בהכרח מותר לקופים.

ואם כבר הזכרנו קרקס, אפשר לדבר רגע על הקרקס שעושים לנו הצופים בכל פרק מחדש? כל פרק מחדש מקבל פרומו כאילו הוא במינימום גמר המונדיאל, ואם זה לא מספיק, אז כל פרק חייב להכיל מכסת דמעות מסוימת. מישהו בחדר העריכה חייב להתעשת ולהבין את מה שהבינו בפיג'מות כבר לפני עשור – אם כל פרק הוא פרק ספיישל, הרי שאף פרק הוא לא פרק ספיישל. 

הפעם זו הייתה הסופה הטרופית שבדרכה להגיע לאיים שעליהם שוכנים השורדים. אני לא חושב לרגע שבהפקה יסכנו את המתמודדים, וטוב עשו שפינו אותם, אבל בין מה שהיה בפרומו לבין מה שהיה בפרק? אוקיינוס שלם של אכזבה. במקום הדרמה שהובטחה בפעם המי יודע כמה, קיבלנו משלוחי DHL, שתי ארוחות שישי וים של דמעות שיכול למלא את הביצה אליה עברו השבטים עד יעבור זעם הסופה.

שבט אפולאקי בוכים, הישרדות VIP (צילום: צילום מסך רשת 13)
שבט אפולאקי בוכים, הישרדות VIP (צילום: צילום מסך רשת 13)

לסיום, התייחסות קצרה לזהר שטראוס. בעונה שעברה הוא הודח בהפתעה גמורה כל כך, עד שהרגיש מחויב לחזור השנה. אם לשפוט לפי המעט שראינו מהפרק של יום שני, התכנית של ג'קי (או לפחות החלק ממנה שזכינו לראות) היא להרדים אותו כפי שעשה אסי בוזגלו, כך שהוא יתעורר פעם נוספת בבקתה. אם זה יקרה – שטראוס יסומן כאחד המועמדים לתואר "השורד הגרוע ביותר" של הפורמט בישראל. אין בושה להיות מודח בהפתעה פעם אחת, אך אם זהר יצליח ליפול פעם שנייה באותה המלכודת, מזה כבר אין דרך חזרה.