"טיפול זוגי", ימי שני ושלישי, החל מ־29.11, כאן 11

מה מביא ארבעה זוגות, שנישואיהם בשלב כזה או אחר של התפוררות, להתיישב מול מצלמות הטלוויזיה ולכבס את כביסת יחסיהם המלוכלכת קבל עם ועדה, רק השד יודע. מה עובר על הפסיכולוגית שרון ברעם וולובסקי, אשת מקצוע ותיקה ומיומנת, לסייע לארבעת הזוגות להתפשט מול המצלמה ולהכניס לחדר הטיפולים אישיות נוספת בדמות המצלמות, שבוודאי אינה מוסיפה לתחושת הביטחון והאינטימיות שלה זקוקים המטופלים - גם את התשובה לשאלה הזאת יוכל בוודאי למצוא שד. יפה שברעם וולובסקי ויוצרי התוכנית ניאותו לא להכניס מצלמות לחדר השירותים בקליניקה.

מצדה השני של המצלמה, לצופה בבית, מדובר בסדרה מועילה דווקא, אפילו מועילה מאוד. אחוז הגירושים בארץ המטפס באופן קבוע מעיד על מספר הזוגות שאינם יודעים לעשות זאת נכון - כלומר לקיים מערכת נישואים תקינה על כל קשייה הרבים. כאשר מניחים בצד את אלו הנמצאים במערכת זוגית שקרסה ללא תקנה, עדיין נותרו אלה שאומנם איבדו את הדרך, שאינם מחמיצים מוקש לדרוך עליו, שכעסם מעוור את עיניהם ואת תחושותיהם, אבל בעצמם הם חסרי ידע ויכולת לתקשר באופן מועיל וקשוב לאחר.

לאלה יכולה “טיפול זוגי" לשמש מעין טלוויזיה חינוכית, להראות שקיימת דרך אחרת, יש אפשרות - אם יש רצון - להציל את הנישואים, אם בעבודה עצמית ואם בדרך של הליכה לטיפול. ואם החליטו בני הזוג לפנות לטיפול, מומלץ להם בהחלט לעשות זאת ללא מצלמות טלוויזיה בחדר.

לראות או לוותר: לראות. כל צופה ימצא שם משהו מוכר משלו.