צופות וצופי הישרדות היקרים, אם צפיתם בפרק של אתמול (שני) אז ברכותיי, אתם השורד האחרון. השריד היחיד לדור הולך ונעלם של מי שעוד מוכן להשקיע את שעות הערב שלו ולצפות בכלום ושום דבר שיש לעונה הנוכחית של הישרדות להציע עד כה.

זה לא שאין תוכן, השורדים על האי לא יצאו לטיול בפיליפינים או לשחייה עם דולפינים, הם עדיין שם, מנסים לשרוד ולהבין איך לאכול את חילופי השבטים שנכפו עליהם משום מקום. הבעיה היא שיש מי שחושב שאחרי כמעט חודשיים של שידורים, יש עדיין מישהו שרוצה לשמוע את הקיטורים של אוהד בוזגלו על ההדחה שלו, או רוצה לשמוע עוד תנטרום של הנרי דוד ברגע שהוא שומע דעה שלא מוצאת חן בעיניו.

נכון, פרקי "וילת מודחים" זה לא קונספט חדש והיה צפוי שהם גם ישובו השנה, אבל פרק וילה עם ארבעה מודחים בלבד? אתם צוחקים עלי?  מילא השבטים היו מתאחדים והחבורה המקולקלת הזו הייתה נשלחת לטיול עד הטיסה המיוחלת לארץ, אבל לא, השבטים עדיין נלחמים זה בזה, מה שאומר שהווילה עוד תתמלא במודחים שאת מה שקרה באיחוד יראו רק מהטלוויזיה.

מה זה אומר עבורכם שורדי הטלוויזיה היקרים? זה אומר שנזכה לקבל בעוד כמה שבועות פרק וילה נוסף, בו כמובן אוהד יבכה בפני מישהו משבט אפולאקי המקורי על ההדחה ההיא שכבר אי אפשר לשמוע עליה. אני מניח שאם מישהו מאנשי ליבולן יגיע לווילה כל עוד הבוזגלו ופאני נמצאים שם, אז נזכה לשמוע גם על כמה שהם פחדנים שהם הדיחו אותה רק כי היא גרושתו. האמת, לא ידעתי אם זה מובטח שנקבל פרק כזה שוב, אבל רשת דאגו לאשר את החשש כשנתנו לפרק הנוכחי את השם המחייב "משחק המודחים – פרק 1".

אגב, אם ללמוד מהעונה שעברה, סביר להניח שזה לא ייגמר בפרקי וילה נוספים. סיכוי לא מבוטל שגם נקבל מועצת שבט מאולתרת, שכל יעודה למשוך זמן, שבה המודחים טרום האיחוד יוכלו לפתוח הכל מול אלו שאשכרה יודעים איך לשחק והצליחו להתקדם.

הפרק עצמו, כי חייבים להתייחס גם לזה, התנהל בצורה מאוד צפויה. קודם כל רואים את הארבעה מגיעים לווילה, שבים להופעתם הרגילה ומתחילים להבין איך הם מעבירים עכשיו שלושה שבועות עד שהם חוזרים הביתה. מרכז הפרק עסק כמובן במערכת היחסים בין פאני לאוהד, הזוג הגרוש שהיה אמור לנהל את אותם הוויכוחים בדיוק על האי. אבל פה זה לא "הבוזגלוס", וברגעים רבים היה נראה כאילו מעיין והנרי רק מחפשים איפה לקבור את עצמם כדי לברוח מקרב הצעקות בין בני הזוג לשעבר.

הפרק עצמו היה כל כך מיותר שבשלב מסוים פשוט החלטתי להפוך אותו למשחק וניסיתי לזהות מתי ואיפה אנשים מקומיים פשוט עוברים מול המצלמה וגונבים את הפוקוס מהמודחים. הרגע המועדף עליי היה הרגע שמעיין עצרה את הפיקניק כדי לעשות שלום לצמד שחלפו עם סירתם. 

עוברי אורח גונבים פוקוס  (צילום: צילום מסך רשת 13)
עוברי אורח גונבים פוקוס (צילום: צילום מסך רשת 13)

בפעם היחידה שהפרק הזה התחיל לייצר עניין, בווידוי של הנרי על תחושותיו שבא לארץ והתגובה של אביו לעניין, הנושא נחתך ישירות ועוברים לנושא הבא, רוצים לנחש מה הוא? אתן לכם רמז, זה קשור למשהו שקרה לבוזגלו במשחק וקשה לו לשחרר.

ולמעשה, זהו סיפורה של כל העונה הזו על רגל אחת. עונה שנבנתה על הניסיון של ההפקה לשחזר את ההצלחה של אסי בוזגלו בעזרת אחיו הגדול. אבל כמו שאוהד לא מצליח לשחרר מההדחה שלו, ככה ההפקה לא מצליחה לשחרר מהכישלון שלה ודוחפת אותו בכל הזדמנות למסך.

ברביעי, תודה לאל, נזכה לקבל פרק רגיל עם משימת חסינות חדשה. באמת שלא חשבתי שאני אתגעגע לג'קי אזולאי, אודליה, יונתן וגדי, אבל בשלב הזה, אני אתענג על לראות אותם. יודעים מה, אני אפילו אתענג על איזו פרסומת סמויה לביסלי או שייקים, העיקר לשמוע את גיא זו-ארץ אומר "חסינות....שוב על הפרק".