סוכרזית, נקניקיות ושמפו: בחזרה לפרסומות הנוסטלגיות של ג. יפית

"זה כדאי": אשת השיווק המיתולוגית נפטרה ממחלה קשה, לאחר קריירה ארוכה שבמהלכה השאירה חותם משמעותי על עולם הפרסום הישראלי. התשדירים שהפכו אותה לסמל

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
מעריב אונליין - זכויות יוצרים
מעריב אונליין - זכויות יוצרים | צילום: מעריב אונליין

את דרכה בתחום התקשורת החלה יפית במדורים כתובים בעיתונות, תחת הכותרת "כדאי", בעקבותם גם דבק בה שמה "ג. יפית" (שם נעוריה היה יפה מימון, ולימים, לאחר שנישאה, יפית גרינברג). את פורמט ההמלצות שצבר תאוצה על גבי העיתונים המודפסים, המירו לתשדירי פרסומת בטלוויזיה, בהם הייתה מקריינת יפית את המלצותיה לפני הופעת התוכן הפרסומי. הקהל בטח בהמלצותיה של יפית, שטענה לאורך השנים שהיא מפרסמת אך ורק מוצרים בהם היא בוטחת, ורק לאחר שבדקה אותם בעצמה.

לקט תשדירי פרסומת מ-1995

דמותה של יפית צברה פופולריות, ולא עבר זמן רב עד שהתחילה להופיע בחיקויים, כמו זה של אסף אשתר בתוכנית ה"קומדי סטור". בחיקוי, גילם אשתר את דמותה של "מ. כוערת" - המבוססת כמעט לחלוטין על מדור הפרסומת של יפית. שנים לאחר הופעתו של החיקוי לראשונה יפית שיתפה עימו פעולה והם יצרו יחד סרטון פרסומת הומוריסטי לרשת "בורגראנץ'".

בשנת 2008 זכתה לחיקוי נוסף בתוכנית "ארץ נהדרת" בערוץ 2, לצד כלתה הדוגמנית מאיה ישעיהו, שהייתה מככבת אף היא בתשדירי הפרסומת המאוחרים שלה. את דמותה גילם השחקן והקומיקאי אלי פיניש, ואת ישעיהו גילמה השחקנית עלמה זק.

יפית המשיכה להופיע בטלוויזיה בתשדירי פרסומת עד תחילת העשור השני של שנות ה-2000, והמשיכה לתפעל את קריירת השיווק מאחורי הקלעים, כשהפכה לשותפה במניות של רשת הספרים "סטימצקי". תשדירי הפרסומת שלה הפכו לאייקון ישראלי ואת נעימת הפתיחה המיתולוגית רבים מאיתנו לא יכולים שלא לקשר ישירות לקולה וצורת הגשתה של הפרזנטורית הוותיקה. נקודה.

תגיות:
נוסטלגיה
/
ג. יפית
/
פרסומות
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף