"תקלה: לחשוף את ג'נט ג'קסון", יס דוקו, הוט 8

השנה היא 2004. האירוע - משחק הסופרבול, גמר ליגת הפוטבול בארצות הברית. זמרת הפופ הענקית ג'נט ג'קסון, אחותם של מייקל ג'קסון הגדול ושאר האחים המוזיקאים, עולה למופע המחצית. אליה, כהפתעה לקהל, מצטרף הכוכב הצעיר ג'סטין טימברלייק. לקראת סוף השיר מושך טימברלייק בחלק העליון של ג'נט, ולחלקיק שנייה, לעיני מאות מיליונים, במגרש ובבתי הצופים, נחשף שדה הימני של הזמרת. פאסט פורוורד קצר קדימה. אלבום של ג'קסון שיצא כעבור מספר חודשים נכשל לחלוטין. מספר ההשמעות של שירים מתוכו נמוך מאוד. חלק מתחנות הרדיו מסרבות להשמיע אותו כלל. הקריירה של ג'קסון דועכת במהירות. הקריירה של טימברלייק מזנקת לשמיים.

מאיפה שלא מסתכלים על סיפור ג'נט־שד־ג'סטין, זו הייתה אמריקה במופעה הבוטה ביותר. צביעות, התחסדות, אכזריות, פוריטניות דוחה, וכסף כמובן. באמריקה, ולא חשוב מהו הנושא, הכסף תמיד מדבר. ארגונים, דוברים ופוליטיקאים שגם בימים כתיקונם מגלגלים עיניים לשמיים וזועקים למצלמות נגד המתירנות שבטלוויזיה, האכזריות שבסרטי מתח ובמשחקי וידיאו ועל המיניות הגלויה בקליפים, לא יכלו לבקש לעצמם טרף עסיסי וקל יותר מג'נט ג'קסון. הם אפילו לא היו צריכים לצוד אותה. היא הגישה את עצמה, חשופת שד, על המגש. אנחנו רוצים את אמריקה של פעם, תמה וחסודה, זעקו הזועקים.

בפאנלים השונים ברחבי המדינה, בהיעדר איראן ואטום לדון בהם, התפלמסו על מבנה השד של ג'קסון ובפטמה עצמה. כלומר בהתחשב בעובדה שהפטמה הייתה מגונדרת בכוכב נוצץ, או בעגיל, ברור כי ג'קסון התכוננה ותכננה את האירוע מראש, טענו מומחים לפטמות מאגף אחד של הפאנל. מנגד, טענו מפלגות אחרות, העונג הרב הנגרם לאישה המבצעת פירסינג בפטמתה, מוכיח באופן נמרץ כי ג'קסון סתם הסתובבה עם נזם ענק ולא התכוונה להציג אותו קבל עם ומאות מיליונים. בעניין אחד הסכימו הפאנליסטים בדרך כלל - לשדה של ג'קסון מבנה של שד המשתייך לאישה בגיל העמידה, הגיל שאליו היא מתקרבת בצעדי ענק.

נשיא CBS באותם ימים זעם על התווית שהוצמדה לאותו שידור וסירב לעבוד עם ג'קסון בהמשך ועם ערוץ MTV שהיה אחראי למופע האמצע. הוא נימק את החלטתו באופי תכניה של הרשת ובאופיו שלו עצמו. אגב, מספר שנים לאחר מכן נאלץ הצדיק לפרוש מתפקידו בעקבות תלונות על הטרדות מיניות מצדו, למרות אופיו שלו כפי שטען בימי הסערה הגדולה.

אז נשארנו עם ג'נט ג'קסון וג'סטין טימברלייק. טימברלייק מיהר לפזר התנצלויות בכל במקום שבו התבקש, והכתם נמחה ממנו לגמרי. 15 שנים מאוחר יותר הוביל טימברלייק את מופע המחצית בסופרבול. ג'קסון, שלא התנצלה בתחילה, ספגה קיתונות של בוז, נשלחה אל ספסליה האחוריים של ההיסטוריה, והקריירה שלה דעכה לחלוטין. ופרט נוסף שמציינים אותו כשעולה הפרשה בזיכרון הציבורי האמריקאי: ג'סטין טימברלייק לבן. ג'נט ג'קסון שחורה. וגם אישה. לאלו אמריקה סולחת פחות.

לראות או לוותר: לראות. מופע אמריקאי דוחה.