אראל סג"ל ודוד ורטהיים התייחסו בפתח תכניתם הבוקר (שני) ב-103FM לירדה המתמדת הרייטינג במהדורות החדשות. "אני אתמול צפיתי, בדיוק כמוך, במהדורת חדשות 12", אמר ורטהיים. סג"ל ענה: "לא, אני לא צפיתי אני ראיתי את הפטריוטים".

בתגובה התייחס ורטהיים לכך שערוץ 14 "מסרב לשחרר את נתוני הצפייה שלו", סג"ל השיב: "אין לנו נתוני צפייה אנחנו לא בועדת המדרוג עדיין". 

"בישראל 2021 היה אפשר להביא דיווח מדויק יותר אם היו פותחים את כל הממירים בכל החברות ולראות מספרים אמיתיים", הסביר סג"ל. ורטהיים השיב: "אבל הצטרפתם למגרש ושילמתם כסף על אפיק. זה כנראה אמוציונאלי אצלכם. המוני ימנים חיכו לקבל טלוויזיה ימנית".

בהמשך דבריו התייחס דוד לסקר המנדטים שהוצג אמש בחדשות 12: "לא הבנתי למה זה קרה. התקציב עבר, מה קרה? אני שותף לקריאה הנושאת של גלית דיסטל שצריך לעזוב את נתניהו במנוחה, אבל חושב שיש פה כפייתיות וחוסר יכולת של התקשורת להיגמל מהדבר הזה".

"אני אפילו לא אומר שזה ביביבזם בתקשורת אבל הצפייה בחדשות בירידה - החודש האחרון היה הגרוע בתולדות חברת החדשות - פחות אנשים צפו. הרי הנשיא ביידן, בנט וגילת בנט לא מביאים רייטינג. לכן התקשורת מזכירה כל הזמן את ביבי - הוא הקליק בייט", אמר. 

אראל הגיב: "העניין בממשלה הזו הוא פחות, כי הם פחות מעניינים. אבל יש השפעה אדירה של הרשתות ולעובדה שאנשים עוברים לצרוך VOD. אנחנו, גם אתה, צורך את רוב התכנים שלך מהטוויטר ולא מאתרי החדשות".

"אני אתן לך דוגמה - סיפור גילת בנט, אם זה היה בתקופת ממשלת נתניהו יערות גשם שלמים היו נכרתים כי היו כותבים על זה בעיתונים, היינו עם אולפנים פתוחים. פה דנה וייס אומרת שאנחנו ב־2021 ואני אומר, רואים לכם", סיכם. 

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103fm