חשבתם שההדחה אתמול בהישרדות VIP היתה מפתיעה? אני לא הופתעתי. היה לי ברור שאם הפרומואים מספרים שדנדן בולוטין יודח, הוא לא. הרי ההפקה בכל זאת רוצה ליצור עניין ומתח, אז למה שהיא תגיש לנו ספויילרים על מגש ותספר מראש מה עומד לקרות? ולכן חיכיתי לקאץ', שאמנם הגיע עם ההדחה של ורד בוסקילה.

דנדן נשאר במשחק, והצופים נשמו לרווחה כשהצדק נעשה. דנדן בהחלט ראוי לקטוף את כתר הניצחון בסוף התחרות. על אף גילו, הוא האיש החזק בחבורה, עליו כולם מטפסים במשימות כאילו היה גוליבר בארץ הגמדים, והוא מסוגל לשאת את כולם על גבו מבלי לקטר או להתלונן. הוא שורד אמיתי בשטח, ערכי, נעים הליכות ורגיש. אין שילוב מנצח יותר מאשר חוזקה פיזית מחד גיסא, ורגישות ועדינות מאידך. כשהודה במועצת השבט שתמיד חשוב לו לא לפגוע באנשים וזה מצייר אותו כ"אהבל", הוא לגמרי טעה. רגישות היתר שלו היא לא בעוכריו, והיא אפילו משתלמת. עובדה שקשה היה לאנשים מסוימים להדיח אותו, בגלל החיבור אליו כאדם ערכי וטוב לב. כאשר יגיע היום שהוא ישב מול חבר המושבעים של מודחי הישרדות, הוא יזכה מהם לתמיכה יותר מפיינליסטים אחרים.

דנדן בולוטין. הישרדות VIP (צילום: צילום מסך רשת 13)
דנדן בולוטין. הישרדות VIP (צילום: צילום מסך רשת 13)

ומי בעצם היטה אתמול בפרק ההדחה את כף המאזניים לטובתו? אני משערת שהיה זה יהונתן בשן, שעמד לשים את הפתק של דנדן, וברגע האחרון החליט אחרת. ומדוע יהונתן החליט אחרת? בגלל שדנדן נזכר להיות אסרטיבי, ולחשוב גם על טובתו האישית. לדעתי, הוא קנה את עולמו בליבו של יהונתן כאשר אמר לו רגע לפני מועצת השבט: "בפעם הראשונה כשראיתי אותך על האי, ועוד לפני שהכרתי אותך, פינטזתי שאני, יובל, אתה ומייקל בגמר". היה זה רגע ההתעוררות של דנדן. הוא סוף סוף הבין שב"הישרדות", כמו בחיים, צריך לפעמים לשמן את גלגלי המכונית על מנת שתיסע מבלי לחרוק. דהיינו: מילה טובה וקצת חנופה לא יכולות להזיק.

עובדה שאותן מילים מרככות שאמר ליהונתן השפיעו עליו, שבדמיונו הוא עומד לצד מייקל לואיס בסוף התחרות, והם יוכתרו מנצחים כמו מסי ורונאלדו. בזה הרגע, נחרץ גורלה של ורד. יהונתן חישב מסלול מחדש, והחליט לשים את הפתק שלה ולא של דנדן. אותו דנדן, שמעולם לא רצה להיות חלק מבריתות ולא חיזר אחרי אנשים, הפעם, החיזור אחרי יהונתן הציל אותו מהדחה. כאשר גיא זו-ארץ שאל את דנדן במועצה מתי הוא באמת יתחיל לשחק, הוא לא ידע עדיין שדנדן כבר עשה מהלך, והתחיל ללמוד איך להתנהל בחוכמה.

יהונתן בשן מצביע לוורד בוסקילה. הישרדות VIP (צילום: צילום מסך רשת 13)
יהונתן בשן מצביע לוורד בוסקילה. הישרדות VIP (צילום: צילום מסך רשת 13)

בעצם, דנדן למד לרגע קצרצר להיות קצת כמו ליה - לקרב אליו אנשים בדברי מתיקות. כשוורד, במהלך מועצת השבט, אמרה על ליה שהיא צבועה כי היא מצד אחד מתחנפת לאנשים ואחר כך בועטת, ייתכן וצדקה, ייתכן ולא. רק מי שנמצא על האי וראה במו עיניו את התנהלותם של אחרים, יכול לצדד בדבריה או לא. אולם ורד טעתה כשהציגה את התנהגותה של ליה כלא לגיטימית או בזויה. זכותה של ליה להתנחמד לאנשים אם היא חושבת שזה יקדם אותה במשחק.

יובל המבולבל, ליה גיל, ורד בוסקילה, יהונתן בשן. הישרדות VIP (צילום: צילום מסך רשת 13)
יובל המבולבל, ליה גיל, ורד בוסקילה, יהונתן בשן. הישרדות VIP (צילום: צילום מסך רשת 13)

ורד אף טעתה בדרך שהיא חיקתה את ליה, איך היא מדברת ומה היא אומרת לאנשים על מנת לרכוש את אמונם. החיקוי הלא מחמיא הזה, לא יוסיף לה נקודות זכות בהמשך, וכל זה, על מנת להציל את עורה על חשבון השם הטוב של ליה. אומרים שלפעמים שכששניים רבים, השלישי זוכה. לבסוף, ההפתעה האמיתית תהיה כאשר אלה, אחת מחביבות הקהל, תגיע לגמר ותשאיר מאחוריה אבק לדמויות חזקות ממנה.