"ללא פילטרים עם מוטי רייף", יום ראשון, רשת 13, 23:55, יום שישי, 15:00
מוטי רייף גדול באופנה, אבל בראיונות עיתונאיים הוא קטן. בל אגם שוב מספרת את תולדות חייה, ורייף מוכה שוב ושוב בתדהמה. בתוכנית עוד רבים וטובים בדרך להתראיין אצלו. יהיה מהמם

“מהמם. מהמם. את מהממת. את כל כך אמיצה".
האיש מוכה התדהמה הוא מוטי רייף. על פי הודעת יחסי הציבור לתוכנית, הוא האיש המשפיע ביותר על תעשיית האופנה בישראל בעשורים האחרונים. אולי. לא מבין באופנה. האישה המהממת היא בל אגם, שחקנית ישראלית, אישה טראנסית פעילה למען הקהילה הטרנסג'נדרית. עד כמה שזכור לי, כאשר השתתפה בתוכנית הריאליטי “גולסטאריות" החרידו זעקותיה את השמיים באופן בלתי אמיץ לגמרי כשנדרשה לבצע, יחד עם שאר המשתתפות, איזה פעלול מעט מפחיד, אבל בשאר פעילויותיה בחיים, אני מניח, היא אמיצה הרבה יותר, אחרת מוטי רייף, שוב, ניתן להניח, לא היה נדהם כל כך.

בתוכניותיו הבאות בסדרה “ללא פילטרים" עתידים ועתידות להתראיין אצל רייף ציפי רפאלי, דורין אטיאס, ליה גיל, גל גברעם, דרור קונטנטו, נטע אלחמיסטר, ג'וזי כץ, טהוניה רובל, תקוה גדעון, דיקלה, מירי בוהדנה, לינור אברג'יל, ציפי שביט, מלי לוי, מירי מסיקה, יעל אבקסיס - הרכב מכובד. הראיונות עתידים להיות, כך על פי דף היח"צ, אינטימיים, בארבע עיניים.

אם להסתמך על מה שקרוי “הראיון" עם בל אגם, יהיה מהמם. כלומר המרואיינות והמרואיינים יספרו את מה שממילא כבר סיפרו באלף ראיונות קודמים כל חייהם, ורייף מוכה התדהמה יגיד אלף פעמים "מהמם", או יחלק שפע קומפלימנטים ברמה דומה של עומק, ואיש את מרואיינתו יחבוקו ודמעות של רגש זך יתנוצצו בעיניים, כי ככה זה באינטימיות.

אז מה אם זה אפילו לא טראש. אז מה אם לרייף אין קצה של מושג מה זה ראיון טלוויזיוני ואיך שולפים את דמות המרואיין מתוך קונכיית השבלול שבתוכה הוא מסתגר ועושים את השיחה קודם כל מעט מעניינת לפני שמגיעים לפסגות התדהמה שבהן הוא מעיד שהוא מסתובב.

רייף לא אשם בגורנישט מיט גורנישט הזה, בבזבוז הפיקסלים הזה על המסך. אשם מי שנותן לו זמן מסך, גם אם הדבר נעשה בקצה שעות השידור, בחצות הלילה בסוף יום השידורים או ביום שישי בצהריים דל הצפייה. לא שאין מקום לתוכנית כזו בלוח השידורים. לא כל תוכנית חייבת להיות “סוכן תרבות" עם קובי מידן הנוטף כובד ראש מהול באחוז גבוה של אוויר חם. אבל אפשר היה להציב במקומו של רייף מישהו בעל יכולות טלוויזיוניות ועיתונאיות מפותחות יותר, ואז אומנם התוכנית הייתה פחות מהממת אבל יותר משהו שראוי לצפייה.
# לראות או לוותר: לא לראות. חבל על כל פיקסל.