ברקוביץ' פתח אמש את תוכניתו עם אופירה בנאום קצר על הפצת השקר ברשת, לפיו הוא נמנה ברשימת החוגגים במסיבות המפוקפקות עם דוגמניות צעירות שערך לכאורה משה חוגג, הודעות שהופצו במהלך השבוע ברשתות ובקבוצות הוואטסאפ בקרב אנשים בתעשייה.

אני נפעמת מהאומץ הרב שגילה ברקוביץ כשהעלה את הדיון הנ"ל בתוכניתו הנצפית בשעות הפריים טיים, ובעצם הודיע לכלל הציבור הרחב שרובו המכריע כלל לא שמע על הרשימה המדוברת, שגם שמו מתנוסס ברשימות השקריות הללו שהופצו השבוע.

ברקוביץ לקח סיכון גדול שעלול היה להכתים בעצמו את שמו על לא עוול בכפו, אבל הוא עשה את זה כ"כ טוב, ולמי שהיה ספק כבר אין ספק אחרי המונולוג המרשים בו הדגיש, שהפצת שקרים כאלה יכולה לטלטל את חייו של אדם שהוא יבקש את נפשו למות. הוא כמובן לא התכוון לעצמו, כי הוא "אדם מספיק חזק".

קשה לי לקנות שברקו עד כדי כך "חזק". חוץ מזה, אתה לא יכול מצד אחד לצאת כנגד מפיצי שקרים ברשת, ומצד שני להפגין שוויון נפש כאילו אתה מחוסן מפניהם. אפילו אהוד ברק, שהוא לא פחות "חזק מברקו", כשרואיין פעם על שמועה שקרית שהפיצו עליו כאילו לקח חלק במסיבות של הפדופיל אפשטיין, ישב בראיון באי נוחות ניכרת. אף אדם לא יכול שלא להיפגע ולהתערער משמועה כוזבת שמישהו בעל כוונות זדון הפיץ עליו.

ובכל זאת, צעד המחאה שנקט ברקו כנגד מסיתים ברשת המונעים משנאה, היה נכון ונדרש ובעיקר אמיץ והשיג שתי ציפורים במכה אחת כשניקה את שמו מהפרשה המכוערת שמככבת בכותרות בשבועות האחרונים, ותקף על הדרך גם את האלימות והפצת השקרים ברשת.

מה שמזכיר לי, שלפני מספר ימים הובא לידיעתנו שהשרה לשעבר מירי רגב, תיקח חלק בקמפיין שיעסוק בשיח מכובד ברשת, אולם כפי שפורסם, עוד לא יבשה הדיו על הידיעה החדשותית הזאת, ושרת התחבורה לשעבר כבר הספיקה לפרסם ציוץ בטוויטר שתקף את בנט: "נוכל נשאר נוכל".

אז אם בארזים נפלה שלהבת, מה יגידו אזובי הקיר? מה הפלא שהאלימות חוגגת ומהווה פגיעה קשה באיכות החיים.

אבי בניהו (צילום: מרק ישראל סלם)
אבי בניהו (צילום: מרק ישראל סלם)

אחרי שברקו פרק את אשר על ליבו, הגיע לאולפן אבי בניהו, דובר צה"ל לשעבר ופרשן לענייני ביטחון שנשאל האם צפויה מלחמה עם איראן. עוד לא הספקנו לעכל את דבריו, וברקו, כהרגלו קפץ לתוך הדיון במלוא המרץ והודיע במילים כאלה או אחרות שאין ברירה אלא להפציץ את הכור באיראן כמו שהפצצנו את הכור בעיראק.

בניהו ניסה להסביר שזה לא פשוט, כי מדובר באירוע אזורי שיכניס גורמים עוינים אחרים למערכה כמו חיזבאללה, אך ברקו בשלו. לדעתו חיל האוויר הישראלי הכי חזק בעולם וכל חייו חיכה להזדמנות לתקוף. ברקו אף רמז שיש לו מקורות משלו והוא יודע טוב מכולם שאנחנו מוכנים למלחמה עם איראן.

מסתבר שבין הנושאים הרבים שברקו מומחה בהם הוא גם מומחה בענייני ביטחון, ואני לא מבינה איך הוא עדיין לא יושב בקבינט הביטחוני. אלא שאני סומכת יותר על מומחים ופרשנים גדולים ממנו, שבאים מהשטח, ואחד מהם אמר השבוע שהאיראנים לא עד כדי כך טיפשים שהם ירצו בכלל להתעסק איתנו, גם אם תהיה להם פצצה.

אז אם אצה לו הדרך לברקו לעשות שרירים למול איראן, שידבר בשם עצמו כי העם השפוי לא מעוניין שיזרקו עליו טילים מכול עבר. לא תודה.

גדעון סער (צילום: רמי זרגנר)
גדעון סער (צילום: רמי זרגנר)

ואז הגיע גדעון סער, שר המשפטים לאולפן. סער התקבל בסבר פנים יפות ובחמימות רבה. ברקו החמיא לו שברור לו לחלוטין שסער עובד מאד קשה. מהיכן ברקו יודע? כנראה שיש לו מהלכים גם במשרד המשפטים, כפי שיש לו במשרד הביטחון.

סער מנה בין הישגיו עד כה חקיקה בשם: "חוק החיפוש", שיאפשר לערוך חיפוש אצל חשודים בהחזקת נשק בלתי חוקי, אפילו בלי צו של שופט. לי זה נראה כמו פתח לבעיות, מצד אלה שבכל הזדמנות מנפנפים בדגל הדמוקרטיה וצועקים שומו שמיים על חדירה לפרטיותו של הפרט, גם אם היא חיונית.

כהישג אחר, הוא הזכיר שפעל למען חוק מינימום ענישה לפורעי חוק. כלומר כל מי שייתפס, אוטומטית ייכנס לכלא. אני בספק שכך יהיה, לאור הסלחנות הבלתי נסבלת של בתי המשפט כלפי עבריינים. גם לא נחה דעתי כאשר סער אמר שהוא חש לאחרונה שהשופטים מבינים את חשיבותה של ענישה מרתיעה. אתה חש? עדיף שתהיה בטוח, כי על סמך התחושה שלך בלבד אנחנו לא אמורים להרגיש בטוחים. 

כמובן שהוא נשאל (איך לא?), האם תהיה רוטציה. סער ענה ש"הוא מקווה" שתהיה. אופירה עטה עליו מיד. מה זאת אומרת שהוא רק מקווה? מה? הוא לא בטוח? ונגיד שהיה אומר שהוא בטוח, מי כמונו, למודי הניסיון, יודעים ששום דבר לא בטוח בפוליטיקה הישראלית. אז למה להציק שוב ושוב עם אותה שאלה.

כאשר הוא נשאל האם הוא מרוצה מתפקודו של בנט, אופירה זיהתה אצלו היסוס, שאם לומר את האמת, היה די בולט, כמו היסוסיו בתשובות אחרות שלא היו מספיק נחרצות.

שר המשפטים היה כל כך פוליטיקלי קורקט, שבסופו, קשה היה לעמוד על כוונותיו האמיתיות. לא שזה הפריע לי כצופה, אני מעדיפה פוליטיקלי קורקט והתנהגות ממלכתית גם אם תהיה מזויפת, על פני גידופים וקללות מצד חברי כנסת, אותנטיים ככל שיהיו.

אולם לא יצאתי מעורי כאשר סער נשאל איך הוא יפעל נגד הפשיעה ונגד הסחבת בבתי המשפט,  והוא חזר והשתמש במילה: "צריך". לעשות ולפעול. די, מאסנו בסיסמאות. תקומו ותעשו, ואל תבלבלו לנו את המוח מה "צריך לעשות".