ככל שהאיחוד מתקרב, הפאניקה בקרב מתמודדי הישרדות הולכת וגוברת, וגם בפרק ששודר אתמול (שני), המצב לא היה שונה. אם בליבולן הייתה זו ליה שרצה לצלצל בפעמון עוד לפני שבדקה מי נגד מי, באפולאקי, שתגיע בפרק הבא למועצת השבט, יש נציג בלעדי לחברת "פרנויה פיליפינים" – קובי מאור.

בואו נניח את הקלפים על השולחן רגע: כבר בפרק הראשון כתבתי על קובי שהוא ביצע טעות שתחרוץ את גורלו. לא אחת במהלך העונה חזרתי על המסר שהזיגזגים שלו יעלו לו במשחק, אבל בשורה התחתונה, עם יד על הלב – אני באמת ובתמים אוהב את קובי מאור וזה לא בגלל שהוא מגלם את הדמות האהובה עלי בסברי מרנן.

אז למה אני אוהב את קובי? כי הוא ההוכחה שגם בעונה שכולה מפורסמים, בסוף על האי יש בני אדם. הוא עושה טעויות, הוא חוזר עליהן, הוא מתעקש שהוא צודק למרות שכל העולם סביבו צועק לו שהוא טועה, הוא ייכנע לפחד רגע אחד מוקדם מדי אבל מיד יתאפס וייתן שואו במשימת חסינות (כשהוא כבר חסין) שגורם לי לצעוק מול המסך "יא ראבק תעיף את מייקל ותנצח, אז מה אם הוא שרירי ואתה לא? תן בראש ותוכיח שאין עוד אחד כמו קובי מאור".

ולמרות ההפסד במשימה, קובי יצא המנצח הגדול של הפרק הזה. בקיצור, בעולם שבו מוכרים לנו שאם אתה לא מושלם איך לך מקום על המסך, קובי מוכיח שכל מה שצריך זה להאמין בעצמך מספיק עד שהעולם יתיישר לתוכנית שלך. האמת? פרק אחרי המבחן החברתי שהוציא בעיקר לכלוך מהשבטים, היינו זקוקים למסר החשוב הזה של קובי, אז תודה לך.

נותן לנו אוויר לנשימה, קובי מאור בהישרדות (צילום: צילום מסך רשת 13)
נותן לנו אוויר לנשימה, קובי מאור בהישרדות (צילום: צילום מסך רשת 13)

מלבדו, חברי השבט לא באמת סיפקו משהו חדש ושונה מכל מה שראינו עד כה. דודו וג'קי עדיין מנהלים את ההופעה ורותמים את מייקל וליזה להדיח את שירה. זהר מגיע מהבקתה ובוחר דווקא לקחת את הקול של בת בריתו, במהלך שנדמה שאף אחד מלבדו לא מבין, ואודליה? רק תנו לה לשיר מול הגלים.

במשימת החסינות עצמה לא היו הרבה הפתעות שירה שכבר עם רגל וחצי מחוץ למשחק נותנת את כל כולה, בעוד אודליה בכלל מעדיפה שלא להיכנס למים. עכשיו קחו את הסיטואציה ותעמידו דגל צהוב במקום אדום - האם גם אז היא הייתה מרשה לעצמה לא להשתתף במשימה על חייה במשחק? האם גם אז שירה הייתה מוצאת כוחות להביס את דודו ולעמוד ראש בראש מול קובי ומייקל? אני לא בטוח. זה רק מראה כמה הישרדות בנויה לא רק על יכולת פיזית, אלא גם על להיות מוקף באנשים הנכונים. החלפת השבטים נפלה לאודליה מהשמיים, אז מה הפלא שאפילו שירה הלכה לקרוא פרק תהילים כדי לנסות לרתום את אלוהים לעזרתה?

שירה ואודליה קוראות תהלים (צילום: צילום מסך רשת 13)
שירה ואודליה קוראות תהלים (צילום: צילום מסך רשת 13)

אז מה המצב באפולאקי במועצת השבט הקרובה? מייקל וקובי חסינים מהדחה, ג'קי מתכננת תרגיל הטעיה לליזה, שטרם ברור אם ואיך יצא לפועל, זהר יצביע במקום שירה ורק יובל יודע איזה בלבול הוא מתכוון להכניס למועצה. מה זה אומר? שמכל הבלאגן, לא יפתיע אם בסוף ההדחה הצפויה ביותר היא זו שתצא לפועל, רק בשביל לחסוך לשורדים את כל החישובים המסובכים.