העונה הנוכחית של הישרדות VIP נראית ונשמעת יותר ויותר כמו "האח הגדול", עם ריכולים וקשקשנות יתר שמתחילים להמאיס עלינו את הפורמט. אם פעם חשבתי שהישרדות ישראל מעניינת יותר מהישרדות אמריקה, דווקא בגלל חשיפת הרגשות של המתמודדים והווידויים שלהם, לעומת המופנמות הקרה של המתמודדים האמריקאים, דעתי השתנתה.

כמה אפשר לשמוע עוד ועוד סיפורי חיים, מרגשים ככל שיהיו? ריבונו של עולם, זה "הישרדות", לא "חיים שכאלה". תנו בראש, תילחמו, תנצחו או תפסידו, ועזבו אותי מכל הרגשנות המיותרת. ההתרפקות הנוסטלגית על העבר עם כל תמונות הילדות כפי שהוצגו אתמול בפרק, מיצתה את עצמה, וברור לכולם שההפקה מנסה למרוח את הזמן ולגרום לסחבת מתמשכת של העונה. במקום סיפור קצר וענייני, קיבלנו ספר עב כרס שעלילתו מתחילה להתיש, ואנו נאלצים לדלג על הרבה דפים לא מעניינים על מנת כבר לסיים אותו.

אני חלילה לא מזלזלת בכשרונותיו הטלוויזיוניים של גיא זו-ארץ, אבל אולי כדאי שיאמץ מעט את הגישה של מנחה הישרדות האמריקאי, שלא מתערב ברכילויות שמרעילות את האי היפה בפיליפינים, ובטח ובטח שלא מנסה את כוחו בשידוכים, כפי שזו-ארץ ניסה אתמול בפרק החסינות האישית, לגשש אחרי מאוויי ליבה של ג'קי בתחום הרומנטי. אצל המנחה האמריקאי לא תמצאו את כל החיטוט הזה בחיי האהבה של המתמודדים.

המנחה האמריקאי גם לא מעוות את שמותיהם. ג'קי היא אזולאי, ולא אזולנדו. אם אתה מנחה, כבד אותם ואת שמותיהם. עושה רושם שזו-ארץ נהנה מכל הדאחקות של המתמודדים והירידות שלהם על חבריהם למשחק, במקום לתפוס מהם מרחק שמכבד את עצמו ואת האחרים.

וכן גיא, גם לא יזיק שכמנחה, תעיר להם מדי פעם על התנהגות חריגה ולא נאותה, בעיקר כשמגיעים לשלב העלבונות ההדדיים. ממש לא מעניין אותי איך קוראים לדודו אוואט בספרדית. עדיף שתעיר לו כשהוא משפיל חבר לקבוצה כפי שהוא נוהג כלפי גדי כשהוא מזלזל בו בפומבי כאילו היה ילדון בגנון שזקוק למוצץ. גם אם גדי ילדותי באופיו, אתה, כמי שהנהיג קבוצת כדורגל ומתיימר להיות ערכי, צריך להימנע מלרדת נמוך. להגיד לגדי "אתה לא ברמה שלי" לא בדיוק יקנה לך תואר אצילות.

בינתיים, אותו ילדון תינוקי גדי, מצליח לחבב את עצמו על הצופים דווקא בגלל תמימותו. מסתבר שהוא גם הצליח לסלול דרכו אל לבו של השבט, שאפילו הפך אותו למנהיג, גם אם עשה זאת כמחווה להרים לו. בחיים יש כאלה שמפלסים דרכם בכוח הזרוע או הבריונות, ויש אחרים כמו גדי, שקונים את עולמם בחיוך ולב רחב.

גדי הוא גם היחיד שלא פוחד להביע דעתו הכנה על המשתלטים בשבט, שחושבים שרק על פיהם ישק דבר וכולם משקשקים מהם מפחד. הוא גם היחיד שלא פחד לפרק את הברית של מעיין. אז לא הייתי ממהרת לזלזל בו, על אף ילדותיותו, ואולי אפילו בגללה, כי הוא מזכיר לי את הילד שעדיין לא הספיק ללמוד את אמנות הצביעות והשקר של המבוגרים ואומר בדיוק מה הוא חושב.

בינתיים, לפי הפרומואים, בפרק הבא, נראה שזוהר עומד שוב לבלוע את הפתיון של ג'קי וליפול בפח שלה. אני חושבת שטוב היה עושה ראש הממשלה נפתלי בנט,  אילו היה מגייס את ג'קי לשורותיו, כדי שתלמד אותו איך לתת את הטון במפלגה ובקואליציה שלו, ולהעמיד במקום את כל המורדים שעולים לו על הראש.