בלי ששמנו לב, התעופף לו עוד שבוע, בטח מהרוחות המטורפות של סערת כרמל שהגיעה לבקר. מקווה שהתאוששתם. אז תתייבשו מכמויות הגשם העצומות, שימו גרביים נעימות, והכינו את עצמכם לשתי סדרות ושני סרטים שבחרתי עבורכם הפעם. 

איש מזל התאומים: Gemini Man

האם תהיתם פעם איך הצליחו לשבט את הכבשה דולי, וחששתם שיגיע הרגע בו תראו שיבוטים של בני אדם? כמובן שאנחנו רחוקים משם שנות אור, אני מקווה, אבל זו בדיוק עלילת סרט המתח 'איש מזל התאומים' בכיכובו של ויל סמית'.

הנרי ברוגן, לוחם מארינס לשעבר ומתנקש על, נשלח להרוג טרוריסט לאחר שחשב שכלום כבר לא יפתיע אותו. לפתע הוא מגלה, שהוא נרדף על ידי רפליקה שלו, אבל היא הרבה יותר חזקה וקטלנית ממה שזכר את עצמו. בהמשך יתברר שהמיני מי הזה נוצר על ידי סוכנות חשאית שמנסה להוריד אותו מהמפה.

אסייג ואומר שקצת מטריל לחשוב שאדם שהוא בעצם אתה רודף אחרי עצמך, אבל היה מעניין לצפות בכל 118 דקות הסרט, והוא בהחלט מושקע ועמוס באפקטים מגניבים. חשוב לא פחות הוא תפקידו של ויל סמית', שכרגיל הזכיר לנו למה הוא בחר להיות שחקן. רמז, כי הוא נהדר. 

איש מזל התאומים, וויל סמית' (צילום: מתוך נטפליקס)
איש מזל התאומים, וויל סמית' (צילום: מתוך נטפליקס)

איך להרוס את חג המולד: החתונה - How to Ruin Christmas: The Wedding

בכל המשפחות הכי טובות, יש את הילד הזה שעשה הכל לפי הספר. לימודים, עבודה, זוגיות, הכל בדיוק לפי המתכון והצעת הגשה. באותן משפחות, יש גם את זה שלקח את הספר הזה, ושפך עליו קפה.

הכירו את טומי, בחורה צעירה ועצמאית שהשתחררה מכבלי משפחתה המסורתית ומקפידה לשתות את חייה בשלוקים גדולים. רצה הגורל ואחותה, שמצאה לה את הנסיך על הסוס הלבן, מתחתנת. מה הקאצ'? שהחתונה בערב חג המולד, זאת אומרת שיש לה שני אירועים להרוס בבת אחת.

אם עקבתם עד כה, אתם בטח מנחשים שגם הפעם טומי לא הצליחה להתאפק, אבל הצטיינה בלעשות את כל השגיאות בדרך. שתי העונות של קומדיית הטעויות הזו, שהשנייה אגב,עוסקת בלוויה, מלאות, עוברות בשנייה. סרקסטיות והרבה אלמנטים שאולי לא אפרט עליהם, מהולים בדברים שיש בכל משפחה. אז משפחה לא בוחרים, אבל הסדרה הזו, ברור שכן. 

איך להרוס את חג המולד (צילום: מתוך נטפליקס)
איך להרוס את חג המולד (צילום: מתוך נטפליקס)

עשרים ומשהו: אוסטין - Twentysomethings: Austin

ונקנח בריאליטי שנחמד שעושה אתנחתא בלב וטוב בנשמה - שמונה צעירים וצעירות בתחילת שנות העשרים שלהם, מחליטים לעזוב את המוכר והידוע. לאן? לא לבקו"ם, כמובן, אך לאוסטין, טקסס. 

במהלך הצפייה תכירו אנשים אמיתיים עם סיפורים מרתקים, שרק רוצים להצליח, כל אחד בדרכו המיוחדת. על אף שכל המשתתפים אמנם צעירים מגילי המופלג, זה לא מנע ממני להתחבר לכל אחד מהם באופן אישי, ולרצות שהוא יגשים את החלום.

אל תיבהלו מהלך הרוח האמוציונלי, בעונה היחידה של הסדרה עד כה תמצאו גם הרבה הומור וצחוק, שרק יגרום לכם לחבב את המילניאלז הללו יותר. אהבתי. מבולבלים? גם אנחנו.

עשרים ומשהו - אוסטין (צילום: מתוך נטפליקס)
עשרים ומשהו - אוסטין (צילום: מתוך נטפליקס)

המכשף: The Witcher

דמיינו משהו שמזכיר את 'משחקי הכס'. אפקטים, דרמה, פנטזיה. תוסיפו לזה עוד קצת בלגן, כאוס ויצורים מוזרים, וקבלו את המכשף, רימייק מאוד פופולרי בישראל עד היום, על סדרת הספרים באותו השם שעלה ב-2019.

התלכדות העולמות הוסיפה למדיום הדמיוני ערפדים, אנשי זאב ועוד מלא מפלצות קטלניות ומשונות למראה. אם זה לא מספיק משוגע, כמה ילדים יחידי סגולה קיבלו כוחות על מכושפים, וחלק מהמוטציות הללו (לא של קורונה) נכנסו לטירונות מפרכת. בסוף הדרך, לא תגיע הכומתה המנומרת, אלא היכולת שלהם להפוך לציידי מפלצות מדופלמים - הוויצ'רים.

גרלט מריוויה שתראו בסדרה, הוא אחד מאחרוני הציידים בעולם, ולאורך הסדרה בת שתי העונות הוא ימשיך בעבודתו הברוכה ויגלה כמה דברים מפתיעים. זוכרים את הבלגן מהפסקה הראשונה? הוא חוזר שוב ושוב בכל פרק מחדש, בדמות אפקטים מיותרים ועודף מידע. 

ניסיתי לעקוב ואפילו ציירתי תרשים זרימה, אבל העלילה כל כך סבוכה עד שהעדפתי שיישארו מפלצות בעולם, רק שיהיה קל יותר להבין. הקריצה למשחקי הכס ברורה והביקורות ברחבי העולם לא מהללות, בעיניי - לגמרי בצדק. משחקי הכס יש רק אחת, כל הזכויות שמורות.

המכשף (צילום: מתוך נטפליקס)
המכשף (צילום: מתוך נטפליקס)