ציפיתי להיות מופתעת ולראות סוף סוף פנים חדשות אצל אופירה וברקו. בכל זאת מדובר בתוכנית המשודרת רק פעם בשבוע, להשיג מרואיינים מגוונים לא אמורה להוות בעיה להפקת תוכנית עם רייטינג כה מצליח. 

ואמנם הופתעתי. הופתעתי לראות את אותן פנים שראיתי בשבוע שעבר, או לפני שבועיים, או לפני חודש. מי סופר? היה לנו הכבוד לראות ולשמוע בפעם המי יודע כמה, את שרת החינוך יפעת שאשא ביטון.

גם השרה אורנה ברביבאי כיבדה בנוכחותה את האולפן, ולא תאמינו, הן אמרו בדיוק מה שאמרו בפעמים הקודמות. צריך לדאוג לרווחתם של הילדים ולביטחונם ולטפל באלימות בבתי הספר, וצריך להתחסן וצריך שלא יהיו סגרים כי הם יפגעו בכלכלה. אם יש משפט שאני פשוט כבר לא יכולה לשמוע וגורם לי להתגרד בכל הגוף הוא המשפט: צריך לחיות לצד הקורונה.

ואם אני לא רוצה? אם אני רוצה להסתנף בביתי הצנוע, לא לראות נפש חיה, להסתגר שם ולא להוציא את האף החוצה עד שהקורונה תעבור מן העולם? מה זה עניינכם בכלל? ויש לי חדשות בשבילכם, כל מקבלי ההחלטות המבולבלים והמבלבלים. אני יודעת להפעיל שיקול דעת משל עצמי ולא צריכה לשמוע אתכם השכם וערב שצריך להתחסן ושגם אתם חיסנתם את הילדים שלכם.

שמתם לב לאחרונה שבחירי הציבור, בכל ראיון, אצל אופירה או מישהו אחר, תמיד דואגים לעדכן אותנו, שהם אפילו חיסנו את ילדיהם? כאילו עשו איזושהי הקרבה למען המולדת. אז מה? אני חיסנתי את הילדים הלא מיוחסים שלי עוד לפניכם, אז אל תשוויצו.

אחרי שפרקתי, נחזור לענייננו ולאייל ברקוביץ', שגם הוא אתמול פרק את אשר על ליבו בפתח התוכנית. אסור, חזר וצעק ברקוביץ', שאדם כמו דרעי יחזור לפוליטיקה, ושלא ייתכן שאדם שכבר ריצה עונש מאסר ושוב חטא, יתאפשר לו בעסקת טיעון  לחזור ולהתמודד בעתיד ולייצג אותנו בכנסת. "אנחנו מדינה מושחתת", קבע ברקו, וחשב שגילה את אמריקה עם הברקה יוצאת דופן.

האם הסכמתי עם ברקו? בוודאי שכן. איזה אדם בר דעת שאכפת לו מהמדינה ירצה לחיות במדינה מושחתת? הסכמתי איתו עד כדי כך שהתחלתי לחשוב שאולי יש משהו מן האמת בדבריהם של כל אותם מקטרגים, שטוענים שמערכת המשפט מושחתת ורקובה בעצמה. הרי היא זאת שעומדת מאחורי עסקת הטיעון המפוקפקת עם דרעי.

לא שמעתי השבוע מישהו מהקואליציה או האופוזיציה אוזר אומץ ומשמיע קול בפרשת דרעי, ולכן אני שמחה שברקו דפק על השולחן ואמר את מה שאמר ודיבר בשם רבים מאיתנו.

מצד שני, ברקו שבקיא בכל התחומים, כולל בתחום הבריאות, לא פלט פניני חוכמה כשאמר לפרופסורים לבריאות, כמו פרופסור פלדמן ופרופסור גרוטו שמבינים קצת יותר ממנו באפידמיות, שצריך לעשות סגר רק כשיהיו הרבה חולים קשה או מתים. ממש גאונות לשמה. איך פספסנו כישרון נדיר כמו ברקו?

שרת הכלכלה אורנה ברביבאי, דיברה ודיברה ולא אמרה בעצם כלום, כשהיא מתחמקת ממתן תשובות מחד, ומאידך, אם היא כבר עונה, התשובות אטומות ובסגנון של הישראלי המצוי: יהיה טוב ו"יש לנו ממשלה טובה" ובלה בלה. 

אולי ממשלה טובה עם כוונות טובות, אבל לא תמיד חכמה. לא כל מי שהוא טוב, הוא בהכרח חכם. למשל, כפי שאמר בנט, שנפעל נגד איראן גם אם זה לא ימצא חן בעיני הממשל האמריקאי, זה לא חכם. אפשר פשוט להגיד שנעשה הכל על מנת להגן על עצמנו, מבלי לדחוף להם את האצבע לתוך העין ולהודיע שנעשה להם "דווקא".

וכאשר ברביבאי מתחמקת מתשובות, נאלץ ברקו לתת את האינפוט שלו ולייעץ לנו לאור עליית המחירים, לקנות בשוק כי שם יותר זול. לא בדיוק הברקת המאה, כי כל ילד יודע שזול יותר בשוק, אבל אם שרת הכלכלה לא מגיעה עם הצעות קונקרטיות, אז יש לנו את ברקו שיפגיז אותנו עם שפע של עצות בכל תחומי החיים.  

וכאמור, גם שרת החינוך יפעת שאשא ביטון לא חידשה דבר מלבד לחזור על המשפט שהיא תמיד גרסה שצריך לחיות לצד הקורונה. בואי, את לא המצאת את הגלגל. רבים גרסו כמוך, ונאלצו לבחור במודל הזה כשהבינו שאין לנו ברירה אחרת.

היא אף הדגישה שהיא מעולם לא הייתה נגד חיסונים. האמנם? אף פעם לא שמעתי את שאשא ביטון אומרת שהיא נגד חיסונים. כן שמעתי שאמרה בזמנו שלחסן ילדים בתחום בית ספר זה פשע, משפט תמוה שלא הבנתי עד היום.

כאילו, מה יקרה לנפשם של הילדים אם יחוסנו בבית הספר, או יראו את הניידות? הם ייבהלו כאילו ראו את פרדי קרוגר? אנחנו כילדים גם חוסנו בבית הספר, ואפילו שמחנו שזה היה על חשבון שיעור מתמטיקה או תנ"ך.

באופן כללי, התוכנית של הצמד, מתחילה להישמע ולהריח כמו פעולת המעיים של הגמל שמעלה גירה. חומרים ואנשים ממוחזרים עד לעייפה.

ולחדי ההבחנה: לאחרונה אופירה מדברת על עצמה בגוף שלישי וחוזרת על המילים: "בשפה של אופירה". לתשומת ליבכם, האקדמיה ללשון. טוב, לפחות היא לא מדברת על עצמה בגוף רבים, כמו המלך של פעם אצל שייקספיר, שהיה מתייחס לעצמו בכינוי הגוף: אנחנו.