בצעדי ענק אנחנו הולכים ומתקרבים אל האיחוד, אך בזמן שבאפולאקי ברור ומוחלט כי המצב הוא שיש את ג'קי אזולאי ועוד ארבעה, בליבולן השישייה עדיין מנסה לפענח איך מדיחים אדם בלי לגרום לו להרגיש רע בדרך לבקתה או לווילה.

נכון, הצפייה בליבולן יותר נוחה ונעימה מאשר הצפייה באפולאקי. יש פחות צעקות, פחות תככים ומזימות, הרבה פחות שירה של אודליה והרבה פחות משירה פרבר באופן כללי, שמשום מה בטוחה שהיא עשתה את המהלך של העונה, אך בסך הכל מיצבה את עצמה בתור בשר תותחים לרגע שבו ג'קי ודודו יחליטו לחבור למישהו בליבולן אחרי האיחוד. אבל למרות אי הנעימות, לפחות באפולאקי זכינו לראות מהלכים והטעיות, כשבליבולן עדיין לא הפנימו את השיעור הראשון של הישרדות. אז כשירות לציבור, במיוחד עבור מי שהחליט להיות אמיץ וניגש למיונים, הנה שיעור בחינם – לא מגלים לשורד שהוא הבא בתור!

חוזר שנית עבור מי שמאחורה ולא שמע – לא מגלים לשורד שהוא הבא בתור. אפשר לכתוב מגילות שלמות על הנושא, אבל אני מאמין שההיגיון בנושא הזה ברור. ההחלטה של יובל לספר לדנדן שהוא, ככל הנראה, בדרך החוצה, לא תועיל לו. לא בטווח הקצר ולא בטווח הארוך. 

יובל המבולבל ודנדן בולוטין (צילום: צילום מסך רשת 13)
יובל המבולבל ודנדן בולוטין (צילום: צילום מסך רשת 13)

לעומת זאת, המחשבה של גדי לסמן את דנדן היא קו מחשבה נכון. השורד המבוגר לא מקושר לברית בליבולן באמת, הוא חזק ויכול להביא חסינות אישית בכל רגע נתון והכי חשוב, במידה והוא מגיע לגמר, אין שורד אחד שמשך פחות אש ממנו. 

עד כה, גדי מצטייר בתור המוח בליבולן, דבר שאף אחד לא האמין לו בתחילת העונה כשהיה זרוק בצד באפולאקי. החשש הגדול הוא שברגע האיחוד, גדי לא יצליח להתמודד מול הברית של ג'קי ודודו ויעדיף לנסות לחבור אליהם. 

אחרי משימת החסינות הגיע ה-רגע של ורד בוסקילה. זו שכולנו שכחנו שהיא עדיין על האי. היא מצידה, עדיין מתמרמרת על ההדחה שסידר לה יונתן. היא כועסת על כך שהוא התארגן על ברית חדשה עם יובל, בזמן שנוח לה לשכוח שהיא זו ששרפה את עצמה מול כל מי שבתחילת המשחק עוד חשב לשתף איתה פעולה. אמנם היא ניצחה את אלה, אבל בין אם דנדן, יובל, ליה או אלה יודחו במועצה הקרובה, אני לא מאמין שיבחרו להשאיר אותה במבחן המאזניים. לא כשאחר כך היא מסוגלת לחזור למשחק ולחבור לאנשי אפולאקי.

ורד בוסקילה (צילום: צילום מסך רשת 13)
ורד בוסקילה (צילום: צילום מסך רשת 13)

הבחירה התמוהה של יונתן לצלצל בפעמון מוציאה מיובל אמוציות קיצוניות, בעיקר בגלל ההבנה שמייקל כבר לא במשחק. הדמעות שלו קנו את יונתן וגדי, אבל המילים שלו לעומת זאת לא קנו את ורד בבקתה וכנראה שגם במועצה עצמה יובל יחשוף את השקר שהוא עצמה בנה.

אגב המועצה, לא ברור לי מדוע בפרומו החליטו לחשוף שהולכים למבחן אש. הרי הפרק הולך לקבל את השעה וחצי הקבועות שלו, על מה יבנו בדיוק את המתח עכשיו כשברור שהפתקים בכד שווים עבור שני מתמודדים? החלטה תמוהה של ההפקה, אבל מצד שני זו ממש לא הפעם הראשונה שמישהו עושה החלטה הזויה על האי בעונה הזו.