מעיין אשכנזי מריירת על מייקל לואיס: אמש בפרק של הישרדות VIP ברשת 13, נפרדנו מאחת השורדות האהובות עליי העונה, ליה גיל, שמצאה את עצמה בתחנה האחת לפני האחרונה מחוץ למשחק, הבקתה. זה היה ראש בראש בין ליה ודנדן בולוטין. לא הופתעתי, כי כבר השבוע עוד לפני שידור הפרק, רצו פרומואים שחשפו את מבחן האש הצפוי. אם בהישרדות אמיתית עסקינן, בלי הצבעות, בלי הדחות, בלי אינטריגות ובלי מניפולציות, הרי שדנדן הוא השורד האולטימטיבי של העונה, והיה ברור שינצח את גיל במבחן האש.

גיל היא מסוג הנשים שכל אחת הייתה רוצה לאמץ כחברה טובה: היא איכותית, לבבית וחמה, יחד עם זאת חזקה ויודעת להיות קשוחה ואסטרטגית כשצריך. היא נבגדה על ידי מי שהיה חברה הטוב מתחילת הדרך, יובל המבולבל, וגם כשנגזר אמש גורלה וסיימה את חלקה במשחק, היא יצאה עם ראש מורם, בלי לנקום את הדחתה או לפרוק את אשר על ליבה בצורה פוגענית (כפי שנהגו רבים לפניה). כך איבדנו עוד הון אנושי משובח בתוכנית אחרי שכבר הפסדנו בפרק הקודם את מייקל לואיס שלימד אותנו איך אפשר לשרוד חצי עונה ולשמור על תרבות נעימה ולכבד של האחר. אמנם אנחנו הפסדנו את לואיס כשורד, אבל המודחות של העונה הרוויחו אותו (ובגדול) בווילת המודחים.

לייה גיל, הישרדות VIP (צילום: צילום מסך רשת 13)
לייה גיל, הישרדות VIP (צילום: צילום מסך רשת 13)

איך זה עבר?

בווילה זכינו לסצנות מרעננות מכל הרפש שהולך על האי, וראינו את השורדים המודחים לבושים ורעננים, אוכלים ושותים, צוחקים, משתכשכים במי הבריכה וכן, גם מתקלחים. ואיך אפשר לוותר על סצנת המקלחת המתבקשת עם השחקן האולטימטיבי שאוהב לחשוף את גופו לראווה? כמו שהצופים הופנטו מהטייק האומנותי של לואיס כשהוא ניצב כמו פסל דוד ומסבן לראשונה את גופו במפגין עם דלת פתוחה, כך גם מעיין אשכנזי פשוט עמדה והתבוננה, בהתה המומה וריירה לנוכח "פאר היצירה". היא הגדילה לעשות ואפילו הציעה לו עזרה.

מעיין אשכנזי מגזימה? הישרדות VIP (צילום: צילום מסך רשת 13)
מעיין אשכנזי מגזימה? הישרדות VIP (צילום: צילום מסך רשת 13)

נותנת למייקל עצות. מעיין אשכנזי, הישרדות VIP (צילום: צילום מסך רשת 13)
נותנת למייקל עצות. מעיין אשכנזי, הישרדות VIP (צילום: צילום מסך רשת 13)

אוקיי, זו הייתה אתנחתא קלה ומשעשעת, אבל בואו רגע נעשה "דליט" לכל מה שראינו, ונשנה את מיקום השחקנים על הסט. מעיין אשכנזי מגיעה לווילת המודחים, ואחרי ארוחה טובה היא מסירה את בגדיה המעופשים, נכנסת להתקלח עירומה כביום היוולדה, המים הצלולים מטפטפים על גופה השזוף והחלק, הישבן המחוטב שלה מוסתר בצללית ומאחור עומד לו מייקל לואיס, שמחפש תירוץ להיות חלק מהמתרחש, אז הוא מספק לה עצות למקלחת חמה. לואיס עומד ומתבונן, מלקק את שפתיו ומציע את עזרתו. ברור לכולנו שהסצנה הזאת לא הייתה עוברת בשלום, כיום בעידן המי טו והמודעות להטרדות מיניות. הרשת ודאי היתה גועשת, וכל עמותות הנשים היו צולבות את לואיס וחורצות את גורלו בתעשייה, מאשימות אותו בהחפצה ובהטרדה מינית. פתאום, הסצנה שהיתה אמורה להיות משעשעת וקלילה היתה הופכת להטרדה מינית על המסך. ההפקה היתה מואשמת בכך שסיפקה במה למסרים שליליים לנוער שצופה בריאליטי.

מייקל לואיס חושף את הגוף במקלחת. הישרדות VIP (צילום: צילום מסך רשת 13)
מייקל לואיס חושף את הגוף במקלחת. הישרדות VIP (צילום: צילום מסך רשת 13)

אבל, באופן לא מפתיע בכלל, זה עבר לסדר היום. למה? כי מדובר באישה. איך אמר בן זוגי שצפה יחד איתי? "לאישה מותר מה שלגבר אסור". לא ייתכן שנשים ששואפות לשוויון יהיו סלחניות כל כך כשמדובר במין שלהן. אם יעז לקום הגבר שיעלה זאת לדיון, הוא ימצא את עצמו במהרה מואשם כמי שמנסה לתרץ התנהגות לא ראויה של בני מינו. הנה לכם קצת חומר למחשבה.