איש הטלוויזיה והיוצר מודי בר און הלך לעולמו היום (שני) בגיל 59, כתוצאה ממחלה קשה. הוא יובא למנוחות מחר בשעה 17:30 בבית העלמין "מנוחה נכונה" בראשון לציון. בר און היה מוכר לציבור הן כיוצר של סדרות דוקומנטריות מוערכות, והן כמגיש הפופולרי של "אולפן ליגת האלופות" בערוץ הספורט.

כזכור, בינואר 2022 הודיעה עמיתתו לערוץ הספורט, מירי נבו, בשידור חי כי בר און מתמודד עם מצב רפואי קשה וכתוצאה מכך נעדר מן המסך. בשבת האחרונה, בשידור גמר ליגת האלופות, שודרה כתבה אותה בר און הקליט וקריין - במה שהפך להופעתו האחרונה על המסך.

בר און נולד ב-1962 למשפחת פועלים מקרית טבעון, ובילדותו עברה המשפחה לחיפה. בצעירותו התפתחה אצלו האהבה לכדורגל והאהדה לקבוצת הפועל חיפה. בצבא שירת כלוחם בחטיבת הנח"ל וחווה את מלחמת לבנון הראשונה, ולאחר שחרורו למד בחוג לתיאטרון באוניברסיטת תל אביב.

בר און החל את דרכו המקצועית בעולם הבידור כשחקן וכסטנדאפיסט, והיה חבר בהרכב "איך זה עובד באמת" שהציג מופע מערכונים סאטירי. בהמשך הפך גם לבמאי תיאטרון וביים מספר מחזות. בין 1993 ל-1997 היה חבר בצוות הכותבים של תוכנית הסאטירה פורצת הדרך "החמישייה הקאמרית", וכתב כמה מהמערכונים הזכורים של החמישייה, בהם "ציטוטי רס"ר" ו"הקרקס הצבאי".

ב-1994 הצטרף לערוץ הספורט ובתחילת דרכו הגיש את תוכנית הכדורסל "סל בסלון", אך החל מעונת המשחקים 1996/97 עבר לתפקיד המזוהה איתו - מגיש אולפן ליגת האלופות. בר און הגיש את האולפן במשך כ-25 שנה, וזכה לשבחים רבים על גישתו לענף הכדורגל ולחידושים הרבים שהנהיג, ולא היו מקובלים קודם לכן בשידורי ספורט, כגון מערכונים ואירוח מוזיקאים שהופיעו באולפן. בנוסף לליגת האלופות, הגיש בר און משדרים נוספים בערוץ, כגון תוכנית סיכום המחזור בליגת העל "שער חמש" (1999-2002), ובשנים האחרונות שימש כמגיש בשידורי המשחק המרכזי של הליגה.

במקביל, ב-1996 הגיש את מגזין הנוער "הכל פתוח" בטלוויזיה החינוכית, שם הכיר לראשונה את העורכת והבמאית ענת זלצר שהפכה לשותפתו ליצירה. שנה מאוחר יותר יצרו השניים את הסדרה "הכל אנשים", ששודרה גם היא בחינוכית, בה כל פרק עסק בדמות מופת אחרת בתולדות הציונות. סדרה זו זכתה לשבחים וביססה את מעמדו של בר און כיוצר ומגיש מוערך.

לאחר "הכל אנשים" יצרו בר און וזלצר סדרות נוספות: "במדינת היהודים" (2004) שעסקה בתרבות הבידור וההומור בישראל, "תל אביב יפו" (2009) שעסקה בתולדות העיר לציון 100 שנים להיווסדה, "הקיבוץ" (2011) שסקרה את תולדותיו של המפעל הקיבוצי, ו"כביש 90" בה יצא בר און למסע ברחבי הכביש החוצה את מדינת ישראל לכל אורכה ותיעד את הנעשה בנקודות שונות בדרכו.

לאורך יותר מעשור שימש בר און כפרזנטור של בנק "דיסקונט" - צעד שזיכה אותו בביקורת, לה השיב ואמר כי על מנת ליצור את הסדרות הדוקומנטריות המושקעות, שהעבודה עליהן נמשכת זמן רב, הוא זקוק לפרנסה ממקורות אחרים. בשנת 2015, לאחר שלאורך הקריירה פעל בעיקר בערוצי הנישה, הגיש לראשונה תוכנית אירוח בפריים טיים של ערוץ 2, שנקראה "כאן ועכשיו" ושודרה עונה אחת.

לאחר מותו של מוטי קירשנבאום מונה בר און למגיש מחליף של התוכנית "לונדון וקירשנבאום" בערוץ 10, והחליף את לונדון פעם בשבוע. עוד עבד כמורה לקולנוע במכללה האקדמית ספיר.

שר התרבות והספורט חילי טרופר, ספד: "עצב גדול על לכתו של איש הטלויזיה, התרבות והספורט מודי בר און. במהלך עשרות השנים האחרונות תפקידיו של מודי בכל ערוצי התקשורת והבמות כמגיש, ככותב וכבמאי הגיעו לכל בית בישראל וייזכרו למשך שנים רבות בזכות הצבע הייחודי שלהם. ההגשה האינטלגנטית, המעמיקה והרחבה של מודי בשידורי ערוץ הספורט יחסרו לכולנו ובעיקר לעשרות אלפי הצופים שחיכו לשמוע אותו בכל פעם מחדש. תנחומים למשפחתו היקרה. יהי זכרו ברוך".