בשעה טובה חצינו את קו החצי בהישרדות VIP והגענו אל הרגע המצופה ביותר של העונה – האיחוד. מעתה והלאה אין יותר משימות שבטיות, מעכשיו כל שורד עושה לבריתו, ובעיקר לעצמו. לכבוד המאורע, החלטתי לדרג את השורדים שעוד במשחק, כדי להבין למי יש את סיכויי הזכייה הגבוהים ביותר.

*חשוב לציין, הדירוגים נעשו על סמך הפרקים ששונו עד כה, ולכן סביר בהחלט שמועצת השבט ברביעי תטרוף את הקלפים מחדש.

מקום 11-12 - ליה גיל וזהר שטראוס: שני שומרים הבקתה מצוותים יחד בשני המקומות האחרונים, לאור העובדה כי הפסד אחד במשימה והם בחוץ. לשניים אין בעלי ברית מוקדמים לשחק איתם בשבט המאוחד, הם נתפסים כלא אמינים ומבודדים. זה לא אומר שאין להם את האפשרות לשחק עם מי שלא לקח חלק בהדחתם, אך הם עדיין בעמדת נחיתות. מי משניהם יגיע יותר רחוק? לדעתי ליה, שאיתה קובי מאור כבר ניסה לייצר מהלך מוקדם יותר העונה, ונראה כי האיחוד הזה יכול לסמן עבורה דרך חדשה אם תצליח להשתחל חזרה לשבט.

הישרדות - ליה גיל (צילום: צילום מסך ערוץ 13)
הישרדות - ליה גיל (צילום: צילום מסך ערוץ 13)
זהר שטראוס, הישרדות VIP (צילום: צילום מסך רשת 13)
זהר שטראוס, הישרדות VIP (צילום: צילום מסך רשת 13)

מקום 10 - אודליה סוויסה: בואו נודה באמת, אם לא ערבוב השבטים, אודליה לא הייתה מגיעה לאיחוד. חבל ההצלה הגיע עבור השורדת בדיוק בזמן. לצערה, היא נפלה בשבט הלא נכון עבורה, בעלת בריתה היחידה במשחק (פאני) הודחה מוקדם ופרשה מהבקתה בזמן הסופה שהובילה לפינוי השורדים מהאי. החלפת השבטים גרמה לאודליה לפרוח מחדש, החיבור עם דודו, קובי וג'קי מיצב אותה כצלע הרביעית בברית שאיבדה את יונתן ונתנה לה קצת לנשום אוויר פסגות, אבל היא עדיין לא עשתה שום מהלך במשחק. בינתיים זה נראה שהיא פשוט תיזכר כסייד-קיק, שתודח בשלב מאוחר כדי להעניק את קולה במועצת הגמר לג'קי.

אודליה סויסה, מתוך ''הישרדות'' (צילום: צילום מסך רשת 13)
אודליה סויסה, מתוך ''הישרדות'' (צילום: צילום מסך רשת 13)

מקום 9 – יובל (המבולבל) שם טוב:  את ליה הוא מכר אחרי שצלצלה בפעמון, את דנדן הוא הקריב כדי להגיע לאיחוד ומייקל הודח על ידי אנשי אפולאקי. למעשה, כל מי שהיה נראה כאילו יובל מוכן לרוץ איתו קדימה, נשאר מאחור. למרות שהוא מרגיש מוגן, יחסית, לצידם של גדי ויהונתן, יובל נמצא כרגע במקום האחרון בין אנשי ליבולן באיחוד. הוא לא מוביל את הברית, הוא בסך הכל יו"ר ועדת מורל – תפקיד חשוב על האי, אך לא כזה שיעניק לו את תואר השורד האחרון ככל הנראה.

יובל המבולבל (צילום: צילום מסך רשת 13)
יובל המבולבל (צילום: צילום מסך רשת 13)

מקום 8 – שירה פרבר:  רכבת ההרים שעברה שירה בחצי הראשון של העונה הסתיימה בכניסתה לברית הגדולה של אפולאקי, לאחר שאיבדה אמון בבעל בריתה זהר שטראוס. מי שהחלה בתור המועמדת הקבועה להדחה באפולאקי, נולדה מחדש בליבולן לאחר שהוחלפה עם ורד, רק כדי למצוא את עצמה בערבוב שוב באותו השבט. היכולת שלה להסתגל מחדש בשבט המקורי ראויה לציון. האמת, לא האמנתי שהיא תגיע לאיחוד, אז שאפו. למרות זאת, החיבור שלה לברית, בניגוד לאודליה, לא טבעי וסביר להניח שברגע שתמצמץ לכיוון הצד השני (אם וכאשר), היא תשלם את המחיר ותמצא את עצמה בווילה.

שירה פרבר, מתוך ''הישרדות'' (צילום: צילום מסך רשת 13)
שירה פרבר, מתוך ''הישרדות'' (צילום: צילום מסך רשת 13)

מקום 7 – גדי פניבילוב: השחקן הצעיר ביותר בעונה, מגיע לאיחוד בתחושה טובה. הוא קיבל את תואר מנהיג ליבולן והוא ויהונתן עומדים בראש הברית שמכילה גם את אלה אייבינדר ויובל. כעת, הוא אמנם יאלץ להתמודד מחדש עם דודו, קובי וג'קי, אבל יש לו מאחוריו את בעלי הברית שלו בניגוד לסיבוב הקודם. אז למה הוא מדורג יחסית נמוך? כי למרות שהוא מחזיק בזכות להשתמש בפעמון ההצלה עדיין, מערכת היחסים בינו לבין אנשי אפולאקי מציבה אותו כמטרה בכל פעם ששרשרת החסינות לא תהיה על צווארו.

גדי פניבילוב, ''הישרדות'' (צילום: צילום מסך מתוך רשת 13)
גדי פניבילוב, ''הישרדות'' (צילום: צילום מסך מתוך רשת 13)

מקום 6 -  אלה אייבינדר: חביבת הקהל והשורדת שחתומה על הכי הרבה קטאצ'פרייזים העונה. איך אפשר לרצות להדיח אותה בכלל? האופי שלה, לצד העובדה שהיא לא מהווה איום פיזי על אף שורד כמעט, ממצבים אותה במקום טוב. היא בדיוק השורדת שכולם ירצו שתצביע איתם לאורך הדרך ואז אפשר להדיח אותה רגע לפני הגמר. מכל השורדים, היא היחידה שלא רבה עם אף אחד, וגם אם שותפה לדרך גדי יודח מהר, יהיו מספיק אנשים שיחבקו אותה וימשכו אותה קדימה עוד קצת.

אלה אייבינדר, הישרדות VIP (צילום: צילום מסך רשת 13)
אלה אייבינדר, הישרדות VIP (צילום: צילום מסך רשת 13)

מקום 5 – קובי מאור:  אמנם דודו אוואט הולך איתו צמוד מתחילת העונה, ואף הגן עליו מול ג'קי, אך קובי לא נכנס לאיחוד כשהוא רגוע. הזיגזוג בין השבטים ביום הראשון, השת"פ עם גדי וזהר להדחת מעיין והתגובות שגורמות לג'קי להתעצבן, מציבות אותו בפרשת דרכים, וזה כשכבר אין לו את האפשרות לצלצל בפעמון. עבור קובי, כל החלטה כרגע היא קריטית ולכן ההימורים שלו יצטרכו להיות מדויקים מעכשיו ועד הסוף. החיסרון הגדול – בניגוד לשירה ואודליה, עליו ג'קי כבר ויתרה מזמן ולכן אם קובי חולם על גמר, כנראה הוא יצטרך לסלול לשם את הדרך דווקא עם ברית חדשה. אם יש מישהו שאין לו בעיה עם זה, זה קובי.

נותן לנו אוויר לנשימה, קובי מאור בהישרדות (צילום: צילום מסך רשת 13)
נותן לנו אוויר לנשימה, קובי מאור בהישרדות (צילום: צילום מסך רשת 13)

מקום 4 – יהונתן בשן: אחרי ההדחה של מייקל לואיס, יהונתן נשאר השורד הפיזי החזק ביותר בתכנית, לצידו של דנדן בולוטין. רק שבניגוד לדנדן, יהונתן הגיע לשחק את המשחק מההתחלה ולא חשש להדיח את ורד, למרות שהגיע איתה לליבולן כבעלת ברית. ההדחה הזו ככל הנראה שרפה לו את הגשר עם אחת משותפותיו הקודמות, אבל דודו וקובי ישמחו לקבל אותו חזרה. הבעיה? יהונתן מגיע עם נדוניה בשם גדי, עליו דודו וקובי לא מוכנים לשמוע. יהונתן מסוגל לקחת משימות חסינות אישיות ברציפות, ואין ספק שהוא יודע להתחבב על אנשים, כך שאם יגיע לגמר הוא לחלוטין מועמד חזק לזכייה.

יהונתן בשן (צילום: צילום מסך רשת 13)
יהונתן בשן (צילום: צילום מסך רשת 13)

מקום 3 – דודו אוואט: שוער נבחרת ישראל לשעבר מגיע לרגעים המכריעים של הישרדות בדיוק כפי שרצה. מצד אחד, הוא עמוד תווך בברית חזקה שפחות או יותר מנהלת את המשחק, מצד שני, אם יחליט לעשות מהלך על שותפתו, יהיו לו פרטנרים. אני לא חושב שזו אופציה עבורו כרגע וחבל, כי אם יגיעו לגמר אחד לצד השני, ג'קי הצליחה בניגוד אליו לייצר קשרים עם לא מעט מהשורדים (ובעיקר השורדות) שעברו באפולאקי, וכעת היא תזכה ללא מעט זמן לנסות לעשות את אותו דבר עם אנשי ליבולן.

דודו אוואט, מתוך ''הישרדות'' (צילום: צילום מסך מתוך רשת 13)
דודו אוואט, מתוך ''הישרדות'' (צילום: צילום מסך מתוך רשת 13)

מקום 2 – דנדן בולוטין: השורד המבוגר ביותר על האי, האיש החביב שכל שיחה איתו מייצרת לו שותף. הוא לא הגיע במטרה להקים בריתות ולהדיח אנשים, הוא בסך הכל הגיע לחופשה על האי ועל הדרך משתתף במשימות. חוסר ההתחייבות שלו לברית עד כה נראתה כחיסרון, אך כעת הוא מגיע נקי לחלוטין לאיחוד ויכול להטות את הסיכויים עבור מי שירצה. להיות אס בשרוול עבור הברית של גדי בהצבעה אחת, ומיד אחר כך להצביע עם ג'קי. ולמה שלא יעשה את זה? אפילו במעט הזמן שג'קי נחשפה אליו באי, הם כבר הספיקו לייצר התחלה של הבנה שיש עתיד לשותפות הזו. אם יגיע לגמר, הוא לחלוטין הזוכה, פשוט כי אין לו אפילו שונא אחד על האי.

דנדן בולוטין (צילום: אוהד קב)
דנדן בולוטין (צילום: אוהד קב)

מקום 1 – ג'קי אזולאי: האישה והפה. זו שלא מפחדת לייצר שריפה מכלום מצד אחד, ומצד שני עדיין להיות אחת הנשים החזקות ביותר על השורדים באי. ג'קי, בניגוד לרוב השורדים, הגיעה לפיליפינים כדי לשחק את המשחק ולזכות בכל מחיר. גם אם אפשר להתווכח על הדרך (וצריך, כי ההתנהגות שלה בלא מעט מצבים היא לא לגיטימית), אי אפשר להתווכח על השליטה האבסולוטית שלה במשחק. התרגילים שעשתה לזהר, ההדחה שתפרה לאוהד בוזגלו, עריפת הראש של מייקל לואיס רגע לפני האיחוד, אין מישהו שחתום על יותר מהלכים ממנה. לכן, עם הכניסה לאיחוד, ג'קי היא השורדת שככל הנראה נמצאת בנקודת הפתיחה הכי טובה כדי להגיע לגמר. ולמרות שפספסה את מסיבת האיחוד, היא לפחות חסינה מהדחה במועצת הפתע, מה שאומר שכנראה נראה אותה זוכה להזדמנויות רבות לחגוג בהמשך.

ג'קי אזולאי (צילום: צילום מסך רשת 13)
ג'קי אזולאי (צילום: צילום מסך רשת 13)