כשהייתי באוניברסיטה, קיבלתי טיפ מצוין לקראת תקופת המבחנים – "נכון או לא נכון, העיקר שתחרטט בביטחון". אתמול (שלישי), בפרק טרום מועצת השבט בהישרדות VIP, קיבלנו כולנו דוגמה חיה לנכונות של המשפט. השורדים מתחילים לחוש את הגמר מעבר לפינה וכל מועצת שבט הופכת למבחן חדש. ואם נמשיך את ההשוואה לאקדמיה, אז כנראה שג'קי תסיים את העונה הזו כמצטיינת הנשיא.

השורדים חוזרים לשבט אחרי משימת חסינות שגרמה לכולם לרצות להקיא, או לכל הפחות לא לרצות לאכול למשך שבוע, אך מיד הם מתחילים לאכול את הראש בחישובים לקראת המועצה. יהונתן מרגיש שהגיע הזמן לחבור פעם נוספת לדודו, גם אם זה אומר להתרפס עוד קצת בפני ג'קי, והולך על זה אול-אין. 

יהונתן, דודו וג'קי בשיחה צפופה (צילום: צילום מסך ערוץ 13)
יהונתן, דודו וג'קי בשיחה צפופה (צילום: צילום מסך ערוץ 13)

לצידו, זהר שטראוס ממשיך לשנות את דעתו בכל 20 דקות ומחליט שהגיע הזמן להחזיר לגדי על כך שלא רצה להתחייב לו לישיבה משותפת בספסל הפיינליסטים. מנגד, גדי מבין שעם קול נגדו בכד, הסיכויים ממש לא לטובתו ומתחיל לאכול סרטים. 

מי שמסרבת לשתף פעולה עם המשחק ומתעקשת שהאי הוא בית האח הגדול, היא אודליה שמארגנת קומזיץ כדי שכולם יוכלו לשים חיוך על הפנים. הפוגה נחמדה לשורדים, משיכת זמן נאה עבור ההפקה, והיחיד שיצא מורווח מהעניין זה זהר, שזכה להוכיח את נאמנותו לאשתו בפריים טיים בטלוויזיה.

בוקר אחרי, השורדים חוזרים לאותה הנקודה – זהר ויהונתן מקבלים משימה מ"מלך הכיתה" דודו אוואט, אלה מצד אחד מחויבת לברית הנשים של ג'קי, אך מצד שני עדיין לא מוכנה לראות את גדי הולך, ליה ממשיכה לתכנן את חזרתה מהבקתה, וג'קי, כמו ג'קי, נותנת לכולם לברבר את דרכם אליה, כשהיא מנהלת את כולם כמו בובות על חוט.

אלה מבינה מיד שהתנהגות של יהונתן וזהר מוזרה ומזהירה את גדי, שאץ רץ לו לצלצל בפעמון, רק כדי להיזכר שזו צריכה להיות החלטה של כל הברית (WTF בן אדם, לך תצלצל ותגן על עצמך), מה שמאפשר לצמד לשכנע אותו שהוא מוגן ושליה איתם ושהבא בתור ללכת זה דודו. 50% מהתוכנית הושלמה, גדי מרגיש בטוח ולא מצלצל. אז מה עושה ג'קי? חוזרת מהבקתה ישר לאוזן של זהר, מוכרת לו שקר, והוא לא מבזבז אפילו שניה ומצלצל בעצמו.

זוהר מצלצל בפעמון (צילום: צילום מסך ערוץ 13)
זוהר מצלצל בפעמון (צילום: צילום מסך ערוץ 13)

האמת? אני לא מאשים אותו. ג'קי עבדה עליו פעמיים במשחק כבר. פעם אחת זה עלה לו בהדחה, בפעם השנייה זה עלה לו בבת הברית האחרונה שלו. וכשמנהלת המשחק אומרת לך שהשם שלך על הגריל, מה עוד אתה יכול לעשות? הרי זהר מכיר את הבקתה, הוא לא רוצה לחזור אליה, אז הוא עושה את הדבר הנכון ביותר עבורו ומרוויח לעצמו יומיים במשחק (שגם ככה היו לו, אבל הוא לא יודע את זה).

נחזור לאלה, שבפרקים האחרונים מוכיחה יותר ויותר שדמות הבכיינית שתפרו לה לא יושבת עליה ב-100%. רוב העונה עד כה קיבלנו מספר דמויות בולטות על האי, אך ככל שמספר השורדים מצטמצם, יש פתח לדמויות חדשות להיכנס, ואלה היא אחת מהן. לעומת כל חבריה הגברים בברית "ליבולן", היא מבינה את התרגיל שתפרו לגדי ומנסה למנוע אותו. היא אפילו מנצלת את הקשר עם ג'קי כדי לנסות ולקנות לו עוד ימים על האי. אני לא יודע אם אלה תגיע לגמר, אבל אם כן וזה לא לצד גדי, אני דיי בטוח למי הקול שלו יגיע.

בכלל, קל לשכוח שאלה לא נמצאת בסיבוב הריאליטי הראשון שלה, רק שבניגוד ליוצאי האח הגדול, או הבשלנית ממאסטר-שף, אלה עברה משימות לא פשוטות במירוץ למיליון, ופעם אחר פעם נאלצה להתמודד עם זוגות ששמו לה רגליים. אולי לקח לה הרבה זמן להתניע את המשחק, אבל היא לחלוטין בפנים. בדרכה המיוחדת, זה אפילו חינני.

היחידה שהבינה את התרגיל. אלה אינבינדר (צילום: צילום מסך ערוץ 13)
היחידה שהבינה את התרגיל. אלה אינבינדר (צילום: צילום מסך ערוץ 13)

בניגוד אליה, מי שלא משחק חינני בכלל הוא זהר. ההתעקשות שלו לא לבחור ברית ולדבוק בה הייתה צעד מסוכן, אך זהר לא השכיל לשחק אותו בצורה שתשתלם לו בסוף. ג'קי אולי עבדה עליו לצלצל בפעמון, אבל הוא זה שסגר את עצמו בפינה הזו ונתן לה את היכולת לשלוט בו כך. כעת, כשהוא בטוח, הוא אפילו לא טורח לנסות להרגיע את גדי, יותר בכיוון של להשכיב אותו על הכביש, ולצייר לו X גדול על הבטן כדי להראות לאוטובוס (של המקובלים כמובן) איפה הוא אמור לעלות עליו. אם זה יבטיח לו עוד יומיים על האי לאחר מכן, זהר גם היה נוהג באוטובוס הזה בעצמו.