אחרי מועצה אמוציונלית, השורדים חוזרים לשבט ללא גדי ומיד פותחים במועצת שבט מאולתרת משלהם. על המוקד – יהונתן בשן, שהעז לא להצביע עם הברית הגדולה ולהישאר נאמן לברית שלו. ההימור של יהונתן אולי כשל והוא מסומן בתור המודח הקרוב, אבל לפחות לו היה את האומץ לעשות את שכל האחרים פשוט חוששים מפניו פחד מוות – ללכת בדרך שלו.

בשבט, השורדים מתנהלים בשתי מועצות קטנות, דודו אוואט לוקח את יהונתן לשיחה שמכילה כנות ובעיקר ניסיון של שניהם לצאת ספורטיביים, אבל ג'קי אזולאי מנהלת מועצה משלה עם זהר שטראוס והיא כבר אמרה את דברה, יהונתן בדרך לווילה. ואם דודו רק יגיד מילה לזכותו? חארבו דארבו על ראשו.

שתי המועצות מולידות שיחה שלישית, הפעם בין דודו לבין זהר, כאשר הראשון מודיע לאחרון בהפגנתיות "אני נותן לך את המהלך הבא להדיח את יהונתן". כזה חוסר מודעות לא נצפה באי מאז שזהר שמר על הפעמון וסידר לעצמו את ההדחה הראשונה. מישהו קונה את זה שזהר יתכנן מהלך? שדודו עוד יאציל לו איזו סמכות? 

יהונתן, שמרגיש את החרב מעל ראשו, מתנדב לרוץ לבקתה וסוגר עם ליה עסקה – אני מפסיד לך, את חוזרת לברית המקורית עם דנדן, אלה ולצידי. הבחור נואש לקולות שישאירו אותו במשחק, עד כדי כך שהוא מוכן לעצום עיניים ולשכוח שכבר מזמן ליה לא בברית הזו, היא התקדמה וכעת מפנטזת על תחיית ברית הנשים ברגע שתחזור.

יהונתן וג'קי סוגרים עסקה (צילום: צילום מסך רשת 13)
יהונתן וג'קי סוגרים עסקה (צילום: צילום מסך רשת 13)

ליה מבחינתה פועלת בדיוק כפי שמצופה ממנה. היא תלחץ כל יד שיושיטו לה, אבל היא תהיה זו שתבחר את מי לדחוף למטה כשתשוב למעלה. אז ניצחון אחד היא כבר סופרת, ועכשיו חסר רק שדנדן יגיע לבקתה וישלח אותה בחזרה לשבט, מה שרק יקרב אותו לווילה. 

אז ליה ויהונתן מבחינתם ניצחו, אבל בכל עסקה יש צד מפסיד והפעם זו אודליה סויסה, שמבינה שאת הילדים שלה היא תראה רק כשתשוב לארץ. דמעות של אם הן אף פעם לא מחזה קל וכל השבט מתגייס לעודד אותה, אבל את אודליה קשה להרגיע והיא לא מבינה למה ליה לא מוותרת לה ונותנת לה לדבר עם משפחתה.

אז הנה התשובה: ליה לא מוותרת, כי ליה באה להישרדות בתור שחקנית אמיתית, כזו שרוצה להגיע לגמר בזכות עצמה ולפעול עם הראש. אודליה לעומת זאת, הגיעה לאי כי היא פיינליסטית של ריאליטי, שכל קשר בינה לבין הישרדות הוא מקרי בהחלט. ליה אולי הגיעה לבקתה בגלל המהלכים שלה, אבל לפחות היא ניסתה. אודליה כבר מזמן הייתה אמורה להיות בווילה וניצלה בגלל החלפת השבטים והידבקות זריזה לבגד הים של ג'קי. העצבים של אודליה ממשיכים להישפך החוצה, והיא לוקחת שיעור מהמאסטר שלה ומכנה את ליה "אישה רעה, רעה". פלאשבק לתחילת העונה מישהו?

אחרי שהמתח נרגע מעט, שירה פרבר מודיעה שכל ארבע הנשים שהגיעו עד הלום נמצאות כאן בזכות עצמן ולא בגלל גבר או שרכבו על גבו של מישהו. הדיון בין שירה לדודו מתלהט ונגמר בכך שהבנים הולכים לחוף והבנות מנהלות דיון משלהן, אבל כולם עוסקים בדבר אחד – האם ברית הנשים תקרום עור וגידים, או לא?

ברית הנשים של הישרדות VIP (צילום: צילום מסך רשת 13)
ברית הנשים של הישרדות VIP (צילום: צילום מסך רשת 13)

ג'קי, כך נדמה, נקרעת בין האפשרויות השונות, אבל מול הבנות היא מציגה בדיוק את הדמות הנכונה שלה. המנהיגה הכריזמטית שבה מוציאה מהבנות את התגובה לה ג'קי ציפתה והכל נראה חתום וסגור. הבעיה היחידה? המשימות.

עד כה, בכל משימות החסינות האישיות זכו הגברים. הפעם היחידה שבה ג'קי הייתה מוגנת, זה בגלל שדודו בחר להעביר לה את השרשרת (אציין כי גם, בעבר הרחוק, ורד הייתה חסינה מהדחה, אבל זה רק בגלל מעבר בין שבטים). אם הבנות ימשיכו בדרך הזו, יישב לפחות גבר אחד בגמר. אלא אם ג'קי תשלוף מהלך מהפלייבוק של הנשים בהישרדות בארצות הברית, ותשכנע את בני בריתה לוותר על שרשראות. וכן, אני כותב ג'קי כי אין סיכוי שמהלך כזה יגיע משירה, אלה או אודליה.

האקשן האמיתי נשמר לסוף: דודו מנצח במשימת הפרס (ומוסיף עוד ניצחון לרשימה הארוכה מאז האיחוד) ובוחר, השם ירחם, לא בג'קי אלא באלה שנלחמה לצידו ונגדו במשימה. ההפקה וגיא זו-ארץ מבינים מיד שהבחור עשה טעות ומאפשרים לו לקחת אדם נוסף לחלוק איתו את הפרס, אך דודו לא מבין את הרמז ובוחר דווקא ביהונתן. 

הבחירה ביהונתן היא צעד אחד רחוק מדי עבור ג'קי, שמיד אומרת לדודו את האמת – אם לא היא, הוא לא במשחק, ודודו לא אוהב את זה בכלל. אם לג'קי היו תהיות אם להדיח אותו, הן נגמרו ברגע הזה. למצלמות היא אולי אומרת שהיא מבולבלת, אבל היא יודעת טוב טוב. חשבתם שזה נגמר? לא, גיא מאפשר לו לתקן את הטעות ולבחור אדם נוסף לארוחה. הפעם דודו הבין את המסר. באמת חשבתם שההפקה תאפשר לג'קי לא להנות מהפרס? בכל זאת, יש אישה אחת שאשכרה משחקת, כדאי מאוד לשמור עליה.