נפרדים מהפורמטים המוכרים? ישראל בחרה בשבת האחרונה את הנציג שלה לאירוויזיון 2022 באיטליה - מיכאל בן דוד, שיבצע באביב הקרוב את השיר "I.M" על הבמה בטורינו, ובתאגיד השידור כבר החלו להתכונן לאירוויזיון 2023.

אחרי שש שנים בהן משדר הזכייה הועבר במסגרת תוכנית הריאליטי "הכוכב הבא" בקשת 12, השנה, לראשונה, התוכנית "אקס פקטור" של הזכיינית המתחרה ששידרה את עונתה הרביעית, הפכה להיות זו שבמהלכה נבחר הנציג הישראלי לתחרות האירופית. כעת, אחרי תום שידור העונה האחרונה ובחירת הנציג לאירוויזיון - תאגיד השידור מפרסם מכרז להפקת העונה הבאה של התוכנית בה ייבחר הזמר שייצג אותנו בתחרות האירופית.

מיכאל בן דוד (צילום: נועם עטייה)
מיכאל בן דוד (צילום: נועם עטייה)

היום (שלישי) פרסם תאגיד השידור מכרז לבחירת הפלטפורמה בה ייבחר נציג ישראל לתחרות. "כאן, תאגיד השידור הישראלי יפרסם בשבועות הקרובים קול קורא להגשת הצעות לשיתוף פעולה עם תאגיד השידור הישראלי לבחירת הנציג לתחרות האירוויזיון 2023", נכתב בהודעה. "הקול קורא יאפשר לגופי שידור להציע פורמט לתוכנית מוסיקלית. הודעה תצא עם פרסום הקול קורא", נמסר עוד.

עוד לא ברור האם ה"אקס פקטור" של "רשת 13" תמשיך להיות התוכנית בה נבחר הנציג הישראלי לאירוויזיון, או שתהליך הבחירה ישוב ל"הכוכב הבא" של "קשת 12" - לאור נתוני הרייטינג הגבוהים יותר שהביא לאורך השנים. ייתכן כמובן גם כי תוכנית אחרת, כמו "דה ווייס" תהיה זו שבמהלכה נבחר הזמר שיטוס לאירופה או שתהיה זו הפקה חדשה שטרם ראינו על המסך.