כשהחלה עונת "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12, במקבילתה רשת 13 "הישרדות VIP" ספגה כשלון חרוץ בסולם הרייטינג. ומה הפלא? הפרק של אתמול שיקף את כל מה שקרה בעונה הנוכחית, שהיא מריחה אחת גדולה, משעממת טפלה וחסרת טעם. למזלנו קיים כפתור על שלט הטלוויזיה שמאפשר להקליט את התוכנית ואז להקפיץ קדימה ולדלג על כל הקטעים הלא מעניינים. אתמול דילגתי בקפיצות אדירות, אך ורק על מנת להגיע לסוף הפרק, בתקווה שאולי בכל זאת מחכה לנו שם הפתעה שתבטל את כל השיח הארוך והמתיש שלא הוביל לשום מקום, באיזשהו תבלין חריף שיעניק קצת עומק, לשיח הרדוד בנושא ברית הנשים. 

כל הבולשיט הזה של העצמה נשית שג'קי אזולאי וחברותיה כביכול נלחמות עבורו, לא רק שהוא מגוחך בעיניי, הוא אף מרגיז, כי הדרך שלהן להשיג את מטרתן רק פוגם ומכתים את כל הרעיון של אותה העצמה. רציתן לראות העצמה נשית אמיתית מהי? תצפו בסרט "סופרג'יסטיות", שמספר את סיפורן של נשים שנלחמו בחירוף נפש והקריבו את כל היקר להן, על מזבח שוויון הזכויות, ובמיוחד על זכות הבחירה בתקופה שבה חל איסור על נשים אפילו לשים פתק בקלפי. לשמוע את ג'קי ואודליה בנאומים חלולים וריקים מתוכן ממשי ורציני, על מלחמתן נגד אי שוויון בין נשים וגברים, ועוד בתוכנית כמו "הישרדות", שבה מלכתחילה הנשים שוות לגברים בכל פרמטר, זאת פתטיות לשמה.

ג'קי אזולאי, הישרדות VIP (צילום: צילום מסך רשת 13)
ג'קי אזולאי, הישרדות VIP (צילום: צילום מסך רשת 13)

כל כך הרבה מים זרמו בנהר מאז יצא אותו סרט לאקרנים, והיום נשים הן לוחמות ומנהיגות ונושאות בתארים מכובדים, ולשמוע כמה נשים ב"הישרדות" קופצות כמו פתיות עם מנטרות פמיניסטיות שנשמעות מפיהן כל כך מאולצות ואינטרסנטיות, ומכריזות שהן עושות מהפכה, כאשר המהפכה האמיתית כבר מזמן התרחשה בעולם אחר לגמרי, זה כל כך מגוחך ואפילו מעליב, כי הוא זלזול באינטליגנציה.

חוץ מזה שלי אישית כבר נמאס לצפות בריאליטי שגורר רגליו על פני מיליון פרקים בלי טעם ובלי ריח ועם הרבה פילוסופיה מטופשת בגרוש וחצי. אני עדיין ממשיכה לצפות אך ורק מהסיבה הפשוטה כי באיזשהו מקום אני מקווה שהטוב והאיכותי ביותר ינצח, והכוונה כמובן לדן דן שהודח בהדחה הקודמת, וג'קי לא ידעה נפשה מרוב אושר, כאילו שעכשיו במו ידיה היא הדיחה מכס השלטון את המלך לואי.

נראה לי שהיא לא הייתה מאושרת מההדחה ש"הולידה" את ברית הנשים ונרשמה כהצלחתה הראשונה, אלא מהסיבה הפשוטה שאם היא היתה מגיעה איתו לגמר, לא בטוח שהמושבעים היו מצביעים עבורה. היא היתה מאושרת כי הצליחה בעזרתן של כמה שפוטות שלה שמאמינות לכל מוצא פיה כאילו היו דברי אלוהים חיים, לסלק עוד אבן נגף שיכלה לעמוד בדרכה לגמר ולמיליון.

אלה אייבינדר, הישרדות VIP (צילום: צילום מסך רשת 13)
אלה אייבינדר, הישרדות VIP (צילום: צילום מסך רשת 13)

האם היא צודקת בדרך הפתלתלה שבה בחרה על מנת לנצח? למה לא בעצם? מדובר בהישרדות, והיא לא בוחלת בשום אמצעי על מנת לשרוד. היא תרמוס, תעליב, תשפיל, תשקר ותעשה מניפולציות והצגות, ולעזאזל החברות וההגינות, כי מבחינתה המטרה מקדשת את האמצעים והשמיים לא נפלו רק כי היא בגדה בחברות שלה עם דודו אוואט. מה היא אשמה אם שפר גורלה בעונה הזאת, והיא נפלה על חבורת כסילים וכסילות שהולכים אחריה באש ובמים ובעיניים עיוורות, ובמקום לקדם את עצמם, הם מקדמים אותה.

אז היכן הבעיה? הבעיה היא שהיא עוטפת את כל ההתנהלות השנויה במחלוקת והלא תמיד ערכית שלה בדגל המהפכה למען שוויון נשים. כך לא מנהלים מאבק למען זכויות נשים, על ידי רמיסת הגברים, ואני די בטוחה שבגלל שג'קי הניפה את נס המרד ב"הישרדות", לא נקום מחר בבוקר לעולם חדש וטוב יותר שבו נשים מרוויחות בדיוק כמו גברים ונושאות בתפקידים בכירים וחשובים כמוהם. דרך אגב, כבר מזמן נשים מרוויחות יותר מגברים בהרבה תחומים, גם בלי המאבק של ג'קי אזולאי באיזושהי תוכנית ריאליטי שהוכיחה עצמה לא פעם, כטראש דה לה טראש, בגלל מסרים מעוותים, כמו חרמות חברתיות, ושאר ירקות רקובים שמרעילים את קיבתם של צופים צעירים.

מכאן לא תצא הבשורה לכל הנשים בעולם שסובלות מאלימות או מחוליים שונים בחברה, ובטח לא ממישהי שבסך הכל עושה הכל על מנת לנצח במשחק ולזכות בסכום כסף מכובד, והכל בשם המאבק למען זכויות נשים, מאבק שבצורה שהוא מתנהל על ידי גיבורת המחזה, נשמע, נראה ומריח כפייק אמיתי ומלאכותי.