לאור ההצלחה הגדולה של "רוקדים עם כוכבים", ששבה למסך לאחר עשור והפכה להצלחה הגדולה של החורף, ביקשנו מכם, גולשי "מעריב אונליין", לבחור מיהי התוכנית הבאה שהייתם רוצים שתשוב אל המרקע.

התוצאות היו צמודות, אולם לאחר מאבק מותח מול השעשועון "אחד נגד מאה" ותוכנית הריאליטי "היפה והחנון", אל המקום הראשון הגיעה התוכנית "בשידור חוקר", אותה הוביל רפי גינת בין 1986 ל-2004.

הפורמט התבסס על התוכנית הבריטית Crimewatch: בכל פרק הוצג לקהל שחזור של אירוע פשע חמור שהתרחש במציאות והמשטרה טרם הצליחה לפענח אותו. מאחורי גינת באולפן ישבו מוקדנים מהמשטרה, והצופים הוזמנו להתקשר ולסייע בפענוח הפשע. לא מעט מקרים אכן פוצחו בעזרת התוכנית.

רפי גינת ''בשידור חוקר'' (צילום: פלאש 90)
רפי גינת ''בשידור חוקר'' (צילום: פלאש 90)

"בשידור חוקר" עלתה לראשונה ב-1986, במסגרת הערוץ הראשון שהיה אז הערוץ היחיד בישראל, וזכתה מיד להצלחה. ב-1988 הוקדש פרק של "זהו זה" לפארודיה על התוכנית, כאשר שלמה בראבא גילם את רפי גינת ומוני מושונוב גילם נוכל שהשתלט על גשר הירקון. ב-1992 עבר גינת עם התוכנית לערוץ 2 הניסיוני, ולאחר מכן, עם הקמת הערוץ המסחרי, גינת השתלב בזכיינית "רשת" והעביר אליה את שתי תוכניותיו הוותיקות, "בשידור חוקר" ו"כלבוטק". "בשידור חוקר" המשיכה לרוץ בהצלחה עד שנת 2004.

חתן השמחה, רפי גינת, העניק ראיון מיוחד ל"מעריב" ומסר: "אני כמובן שמח להיות בראש הרשימה ושמח שאנשים זוכרים את התוכנית. היא תמיד הייתה תוכנית עם רייטינג גבוה מאוד. תוכנית אקשן משטרתי כמו בכל הסדרות ההוליוודיות, כמו סטארסקי והאץ' - רק על אמת, והיו לה גם הצלחות כבירות מבחינת הפיענוחים שהגענו אליהם. בגלל התוכנית נכנסות לכלא חמישה רוצחים, וגם אנסים ונוכלים". 

באשר לאפשרות שהתוכנית תחזור למרקע, אמר: "אני לא אתחיל לחזר אחרי גופי התקשורת 'אולי אתם רוצים אותי'. הייתי מנכ"ל ערוץ, עורך שני עיתונים. אני לא הולך לחזר אחרי אף אחד. יש לכולם את הטלפון שלי".

הראיון המלא עם רפי גינת יפורסם מחר ב"מעריב אונליין"