השחקן משה איבגי שוחרר מהכלא אתמול לאחר כחצי שנה של מאסר, מתוך 11 חודשים שנגזרו עליו לאחר שהורשע בעבירות מין. היום (שלישי) שוחח סנגורו של איבגי, עורך הדין מיכאל כרמל עם יואב מינץ ב-104.5FM רדיו צפון, והסביר מדוע למרות מה שהוא מכנה "הרעש בתקשורת והקולות הצעקניים בכיכר העיר", השחרור של איבגי דווקא עבר בקלות. בנוסף טען: "הגיע הזמן שאנשים השפויים במדינה הזאת יתנו לו להיכנס חזרה לחברה".

"איבגי הוגדר כבעל מסוכנות מינית נמוכה. כל הדו"חות בכלא היו חיוביים, אז הכל עבר חלק ובשקט. מבחינה מקצועית, הכל עבר בקלות", הסביר עורך הדין כרמל. בעקבות דבריו, המגיש מינץ הפנה אותו ישירות לדבריה של יו"ר נעמת חגית פאר, שטענה כי אי אפשר להשלים שיקום בחמישה חודשים: "אני מסכים שתקופת מאסר של 11 חודשים היא לא תקופה שאדם יכול לעבור טיפול מעמיק, לא בתחום עבירות מין ולא בתחום גניבת מעסיקים מחנויות מכולת".

משה איבגי נכנס לבית המשפט להקראת גזר דינו (צילום: יואב איתיאל, וואלה!)

"איבגי בכניסתו לכלא הוערך עם מסוכנות מינית נמוכה, מכיוון שהעבירות שיוחסו לו בוצעו בשנת 2012 ומאז לא בוצעו עבירות נוספות. הוא כן תיקן את דרכיו בזה ששינה את גישתו מן הקצה לקצה. הוא עבר מלהכחיש את העבירות ללקיחת אחריות מלאה והועדה נתנה לזה משקל. אם היה אומר בפני הוועדה 'לא עשיתי כלום, כולן שקרניות,  ורמאיות' סביר להניח שמול כל הנתונים המעולים שהביא בדו"חות, הוא לא היה משתחרר שחרור מוקדם. מי שלא מגלה אחריות לא מביע חרטה, בדרך כלל לא משתחרר שחרור מוקדם", הרחיב סנגורו של השחקן.

עוד הוא הסביר כי לקיחת אחריות בפני הוועדה היא תמיד שיקול משמעותי בהחלטה אם לשחרר אסיר, אך איבגי גם "עבר מהכחשה להתחברות לפגיעה בקורבנות. הוא הביע אמפטיה להבנה שהוא פגע בקורבנות. הוא הבין שהוא טעה בהתנהלותו בזמן המעשים שבהם הוא הורשע".

לאחר מכן, השיחה עסקה ברצונו של איבגי לשוב לעולם הבמה והמשחק: " "כל אדם שיוצא מהכלא ושילם את חובו לחברה ואם אין מגבלות חוקיות, יכול לחזור לעבוד. משה איבגי לא מוגדר עבריין מין ומבחינה חוקית יכול לחזור לעבודה. צר לו מאד שלא נותנים לו לחזור לעבוד כי הוא חושב שהוא יכול לתרום הרבה מהיכולת  ומהניסיון המקצועי שלו".

"כולנו תקווה שכל הצעקות וכל הרעש הזה ייחלש מול הזכות של אדם להתפרנס בכבוד, ולשוב ולעסוק במקצוע שהוא כל כך אוהב. צריך לתת לו להשתקם ולחזור ולתפקד כאדם מועיל ולא לשבת בבית ולא לעשות כלום ולא להתפרנס כשהוא יכול להתפרנס", טען עורך הדין.

משה איבגי עם שחרורו ממאסר (צילום: דוד כהן, פלאש 90)
משה איבגי עם שחרורו ממאסר (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

עו"ד מלכי ציין כי איבגי לא חושש, אך הוא "מציאותי. הוא מבין את הכוחות שפועלים נגדו ומקווה שהוא יוכל לשוב לעבוד. כולנו תקווה שהגורמים השפויים יתגברו על אלה שצועקים בלי לחשוב ואומרים: 'האיש הזה פסול, האיש הזה צריך למחוק אותו מהחברה'. מבחינתם  אפשר היה לסקול אותו באבנים. מבחינתם זה היה הפתרון הנכון".

"הוא שמח שהכל מאחוריו, שהוא חזר למשפחה שלו, לילדות ולנכדים. איבגי עשה חשבון נפש מאז שהפרשה התפוצצה. לפני גזר הדין, הוא ישב שש שנים בלי לעבוד, בלי להתפרנס, זה היה עוד לפני שהורשע והיה בחזקת חף מפשע. את ההלקאה העצמית ואת הענישה העצמית הוא עובר כבר שנים רבות. הגיע הזמן שאנשים השפויים במדינה הזאת יתנו לו להיכנס חזרה לחברה ולחזור להיות כאחד האדם", סיכם סנגורו של איבגי.