זהו, יום העבודה החמישי ברציפות נגמר, וסוף השבוע כבר דופק בחלון. זו סיבה מצוינת לנקות את האבק ממנוי הנטפליקס שלכם, ולצלול אל העולם המסתורי של הבינג'. אז התרווחו על הספה, לבשו משהו נוח, וקבלו את חמש הסדרות והסרטים שהותירו בי חותם. היכון, הכן, בינג'.  

בריג'רטון: Bridgerton

טוב, לרובכם אני לא צריכה לומר מה היא 'בריג'רטון', דרמה תקופתית אמריקנית שגם היא מעשה ידה של שונדה ריימס המפורסמת, שהפיקה את הסדרה. הסיפור מבוסס על הרומנים של ג'וליה קווין, המספקים הצצה אל מאחורי הקלעים של החברה הגבוהה והאליטיסטית בלונדון. למרות שבריג'רטון עלתה בנטפליקס כבר לפני שנתיים, זמן רב כיהנה כסדרה הנצפית ביותר בפלטפורמת הסטרימינג בכל הזמנים, והשבוע אף קטפה את המקום הראשון במצעד הפופולריות בישראל. 

בריג'רטון (צילום: מתוך נטפליקס)
בריג'רטון (צילום: מתוך נטפליקס)


מסע מרתק אל העבר, הבדלי מעמדות וקרבות על תארים נכספים, מזכירים לנו שוב את העלילות הסבוכות מימי הממלכה של פעם, אבל עם שינוי מרענן - החברה הלונדונית המעונבת כבר לא סגורה וחדגונית, אלא שגם לשם, הזירה השיפוטית והמעט מתנשאת סטייל אבירי השולחן העגול, התקבלו אנשים שעד כה לא התאימו לווייב הקפדני. מרענן. 

הממלכה האחרונה: The Last Kingdom

מדרמה היסטורית אחת לאחרת, שגם היא מתרחשת באנגליה. אותרד, בן למשפחת אצולה שנלקח בילדותו בשבי ויקינגים דנים, מחליט לקחת חלק בלחימה בהם כשהוא גדל, ומודיע לכולם שהוא ממש לא מתכוון לוותר לסיים את הקרב הזה בראש מורם.

אתם לא הולכים לראות פה אנשים מחויטים ובעלי מעמד רם ונישא, אבל אתם כן תראו אדם שהמלחמה הפכה עבורו לעניין אישי. מאוד אישי. האם יצליח ליצור סגירת מעגל ולנקום בוויקינגים שהפרידו אותו ממשפחתו? רוצו לראות.

הממלכה האחרונה (צילום: מתוך נטפליקס)
הממלכה האחרונה (צילום: מתוך נטפליקס)


המדריך האסטרולוגי ללבבות שבורים: An Astrological Guide for Broken Hearts

אחרי כל הטיולים הללו בממלכות עתיקות, הגיע הזמן לשוב לעולמנו אנו, ולצרות שלנו. ומה נמצא בו בגדול חוץ מהקריירה, המצב הכלכלי המורכב והדרך הסבוכה מדי אל האושר? מציאת זה או זו שאהבה נפשנו, ובמציאות של המילניאלז, זה בהחלט לא פשוט כמו פעם. 

תגידו שלום לאליצ'ה, בחורה צעירה וחביבה שהגיעה לשנות ה-30 של חייה, ולאחרונה התחילה להתייאש מלחפש את החצי השני. וכאילו זה לא מספיק, קרלו, האביר על הסוס הלבן, עזב אותה לעומת אישה אחרת שעובדת איתם באותו מקום. מה שנקרא, כשמרפי רוצה, הוא הולך על כל הקופה.

המדריך האסטרולוגי ללבבות השבורים (צילום: באדיבות נטפליקס)
המדריך האסטרולוגי ללבבות השבורים (צילום: באדיבות נטפליקס)


מצוידת בלב שבור ובשעון ביולוגי שמתחיל להעיק עליה, מנסה אליצ'ה לפנות אל השמיים שממעל, ונעזרת בכוכבים ובמפת האסטרולוגיה כדי להבין מה היא עושה לא בסדר. פתאום, עולם חדש נגלה בפניה, ואחרי ששנים חשבה שמדובר בגיבובי שטויות, היא מתעלת את נוגה וצדק לטובתה. וכן, הם הולכים לעזור לה. 

לסיום סיומת - מצחיק, מלא ברגעים מביכים מאוד שעברנו כולנו, ומקורי להפליא בנוף הקומדיות הרומנטיות. אל תגידו שלא אמרתי –  אתם תתאהבו בסדרה הנהדרת הזו בשנייה, וממש לא חשוב איזה מזל אתם. 

ברד: All Hail

אתם בטוח זוכרים פעם או פעמיים שיכולתם להישבע שצפיתם בתחזית מזג האוויר בערב, ויום למחרת נוכחתם לדעת שמזג האוויר הפוך לגמרי. זה ודאי קצת ביאס אתכם, ונאלצתם לחפש ג'קט בבגאז', אבל תחשבו מה זה עבור החזאי שסיפק למדינה שלמה מידע שגוי. 

כך בדיוק מתחיל 'ברד', סרט ארגנטינאי רווי תהפוכות, המגולל את סיפורו של מטאורולוג מפורסם שמשום מה נכשל בחיזוי סופת ברד הרסנית. כשהוא מבין את רוע הגזרה, הוא מחליט לברוח לעיר הולדתו, ולמרות שממש לא תכנן להביט אל תוך עצמו, הוא נכנס למסע מעניין של גילוי עצמי. 

חוץ מהשמחה שהחורף כמעט מאחורינו, הסרט מחזיר עטרה ליושנה בכל מה שנוגע לחלומות, למציאות, ולמה שביניהם, ופשוט עשוי טוב וכל כך כיף לצפייה. ולפעמים, לא צריך יותר מזה. 

הסדרה ברק (צילום: מתוך נטפליקס)
הסדרה ברק (צילום: מתוך נטפליקס)


עסק משפחתי - בתי יוקרה: The Parisian Agency: Exclusive Properties

יש כמה שיעורים שלימדו את כולנו לאורך ההתבגרות, כמו נגיד לא ללכת לישון כשרעבים, או לא לקבל החלטות חשובות כשעייפים. עוד משהו חשוב שתמיד טרחו לומר לי, זה להשתדל לא לערבב משפחה וכסף, או לפחות לא לפצוח עמם בעסק משפחתי. יש כאלה מביננו שעשו זאת בהצלחה, אך באשר לכל השאר – מדובר באסון. 

דירות יוקרה (צילום: מתוך נטפליקס)
דירות יוקרה (צילום: מתוך נטפליקס)


ולמה חזרתי אל החוק הכה חשוב הזה? כי 'עסק משפחתי - בתי יוקרה', המביאה את סיפורה של משפחה שהפכה לסוכנות נדל"ן בלב הבוהמה הצרפתית, מסבירה בדיוק מדוע יש להפריד לאלתר בין ההורים והאחים שלכם, לקריירה. אוליבייה וסנדרין, הורים לארבעה ילדים, אמנם מעניינים לצפייה, אך התככים והמזימות שיוצאים מהם בדרך למכירת דירה בעיקר מעייפים. 

בואו נודה על האמת, גם ז'אנר דירות הפאר כבר מיצה את עצמו, ובמקום – הוא מזכיר שקניית דירה, לפחות במדינת ישראל, היא משהו שנראה רק בטלוויזיה, ולא כל כך בחיים שלנו. למשבר הדיור שלום, וגם לסדרה הזו.