רומנטיקה בפריים טיים? אחת אחר השנייה נכנסו ארבעת הרווקות של "אהבה חדשה" אל בניין דירות תל אביבי מול עיניי המצלמות, במטרה אחת (לכאורה) למצוא אהבה. או כמו שדייקה את זה שני: "אני פה כדי שכולם ייראו מה אני עוברת בדייטים, כי למה שאני אסבול לבד?".

הקהל לא התאהב: "אהבה חדשה" עם נתוני רייטינג שוברי לב

בפועל, מאחוריי כל הקלישאות של לפתוח את הלב וקבלה עצמית, מה שקיבלנו על המרקע היו שורת ספיד דייטים מביכים (כי אם דייטים ראשונים זה לא מביך מספיק, תוסיפו לזה מצלמות ומעבר לדירה משותפת וקיבלתם פאניקה מוחלטת). 

ובין הבחירה במיועד, קבלת הפנים המתאמצת וארוחת הערב החגיגית עם שאר הזוגות, הצלחנו ללקט כמה רגעים שהשאירו אותנו אופטימיים (וגם כמה כאלו שגרמו לנו להבין שרווקות זה לא כזה נורא). 

דנה ועידן

מהעיניים של דנה המפגש בין השניים היה שווה ערך לאגדה של דיסני, הכל התאים לה כמו כפפה ליד. החל מהמראה החיצוני, דרך הפרחים בכניסה ועד זה שהוא "יודע את מקומו במטבח" (לא שופטים). החיבור בין השניים עלה על שרטון דווקא במקום בו היא הכי קרנה בו, המפגש הקבוצתי.

לאחר חזרתם מהפעילות, בעודם יושבים על הספה, בחר עידן להתייחס להוויה של דנה באמצעות המילים: "תנקי קצת". לא ברור אם הנוכחות שלה מפריעה לו או מאיימת עליו, מה שבטוח זה שדנה צודקת - אף אחד לא צריך לערער אותה, בטח לא בחור שנכנס לחייה דקה לפני כן. 

יישארו או יוותרו: ייגמר עוד לפני שהתחיל, וטוב שכך. 

דנה ועידן, ''אהבה חדשה'' (צילום: צילום מסך רשת 13)
דנה ועידן, ''אהבה חדשה'' (צילום: צילום מסך רשת 13)

מריאנה ורזי

מריאנה, שהסטטוס שלה בחיים קצת שונה משאר הבנות, בחרה ללכת על הבחור ה"קליל והכיפי" ונראה שהיא התחרטה על כך בשנייה שהוא נכנס בדלת. "מסתובב לי בבית מר שייק חלבון, זה מוזר", היא הסבירה ואנחנו הסכמנו.

בסעיף הראשון במדריך של איך להפוך סיטואציה לא נעימה לכזאת עוד יותר, מופיע - לפתוח את המקרר ולהכין רשימה קניות (כי מי מאיתנו לא עשה את זה). רגע מעורר תהייה נוסף נרשם כשמריאנה סיפרה לו על בנה, והוא השיב מולה בהתעניינות אך מאחורי הקלעים הביע את חוסר התלהבותו. ללא ספק החיבור ביניהם לא סיפק רגעים בולטים והניצוצות לא עפו שם באוויר - גם זה קורה. 

יישארו או יוותרו: יוותרו. 

מריאנה ורזי, ''אהבה חדשה'' (צילום: צילום מסך רשת 13)
מריאנה ורזי, ''אהבה חדשה'' (צילום: צילום מסך רשת 13)

שני ומיכאל 

עורכת הדין שמתקשה עם גילה וכל מה שמשתמע מכך, בחרה להעביר את שלושת הימים (כן נו, לכולנו ברור שמדובר בפרק זמן מוגבל) עם "הצעצוע הכי יפה".

וכיאה לבחירתה, מיכאל הרופא לאסתטיקה אכן ענה על כל הציפיות – החל מבחינת כל קמט וקמט (רזי המקצוע) ועד פלירטוט עם המוכרת (רזי המקצוע.. רגע מה?). טיפ למיכאל: אף בחורה לא רוצה שיפלרטטו עם אחרת מולה בדייט ראשון (או שני או אף פעם לצורך העניין).

אולם חוסר ההתאמה האמיתי בין השניים בלט בארוחת הערב המשותפת, כאשר שני זזה בחוסר נוחות מכל מילה שיצאה מפיו וגם לא טרחה להסתיר זאת. בתגובה מיכאל מיהר להחזיר לה בהעלאת הנושא הכי רגיש שלה לדיון מביך מול כל המשתתפים (פייר, לא מגניב).

יישארו או יוותרו? אם צפיתם בפרק, בטוח שהבנתם כמונו את התשובה. 

שני ומיכאל, ''אהבה חדשה'' (צילום: צילום מסך רשת 13)
שני ומיכאל, ''אהבה חדשה'' (צילום: צילום מסך רשת 13)

אל ואמיר

ומזוג אחד שהארוחה המשותפת הבליטה את חוסר ההתאמה שלו, לזוג שסיפק רגע של אופטימיות באותה הסיטואציה. לא נכחיש, החיבור בין השניים לא קרץ לנו בהתחלה. ההכנות לארוחת הערב סיפקו כמה רגעים לא קלים לצפייה בין האדישות של אל לרצון לעמוד במשימה של אמיר. 

השניים דילגו על המסלול של ההיכרות (בכל זאת, היה להם משהו כמו שעתיים ביחד לא?) והגיעו ישר לארוחה כשהוויכוחים כבר צפים על פני השטח. למרות שהיא הקשתה עליו עם הביחד, מה שדווקא קסם בחיבור ביניהם, היה רגע הכנות שיצרה אל כשהרגישה את עצמה מרוחקת מהסיטואציה, וההירתמות שלו לניחום עם המילים הנכונות. 

יישארו או יוותרו? צריך פה נקודה של אופטימיות, אז למה לא בעצם?

אל ואמיר, ''אהבה חדשה'' (צילום: צילום מסך רשת 13)
אל ואמיר, ''אהבה חדשה'' (צילום: צילום מסך רשת 13)

ואיך אפשר בלי מילה על המנחה? הליהוק של מאיה ורטהיימר לתפקיד התברר כמדויק, קליל וכיפי. ובדיוק האיזון שהריאליטי הזה צריך בין חיפוש אחר אהבה לאתנחתא קומית.