ביקורת חריפה על כלי התקשורת בעקבות סיקור הפיגוע אמש בתל אביב. שר התקשורת יועז הנדל ורבים נוספים ברשתות החברתיות זעמו על האופן שבו הכתבים בשטח התנהלו מול הכוחות הלוחמים, על הפצת השמועות לגבי מיקומו של המחבל. בעקבות זאת, הוגשו עד כה מאות תלונות לרשות השנייה על שידורי החדשות אמש. נציב פניות הציבור דוד רגב פתח בבירור.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

שר התקשורת יועז הנדל כתב בפייסבוק כי התקשורת צריכה לגלות אחריות לאומית במצבים כאלה. "יש לקחים רבים להפיק מניהול הזירה גם ברמה התקשורתית. אעשה זאת מול המשטרה והגורמים הרלוונטיים. אמש היתה הפקרות. צילומי כוחות תוך כדי פעילות, שידור סרטונים של הפיגוע", כתב הנדל. 

לדבריו, "אמא לא צריכה לראות את הפנים של בנה פותח זיג בחיפוש אחר מחבל. שוטרת או חוקרת לא צריכה לבקש 4 פעמים מצלם להזיז את המצלמה כי היא באמצע תדריך. עם ישראל לא צריך לשמוע בשידור ישיר את קולות הקשר של המשטרה והצבא ובטח לא לראות חדר ניתוח בשידור ישיר. מפקד מיחידה מסווגת לא צריך לדאוג שוב ושוב שזהותו לא תיחשף בדקות הקריטיות שהוא מנהל את האירוע. מה שהיה אתמול פשוט עבר גבול ונדמה לי שמרבית מי שצפה אמש הבין זאת".

יו"ר הוועדה לביטחון הפנים בכנסת, מירב בן ארי כינתה את התנהלות התקשורת באירוע מבישה. "צילומי תקריב של לוחמים ביחידות מובחרות, כניסות לדירות פרטיות של אנשים, שידור פאניקה והיסטריה בלי הפסקה. בשלב מסוים פשוט כיביתי אבל חשבתי על ההורים של החיילים או אפילו אנשים מבוגרים שנמצאים לבד בבתים שלהם".

כזכור, אמש במהלך המרדף אחר המחבל כוחות הביטחון אף שיגרו בקשה מפורשת למערכות כלי התקשורת בבקשה להימנע מתיעוד וסיקור פעולות החיפוש אחר המחבל. 

ארגון העיתונאים והעיתונאיות מסר כי הוא "סבור שראוי להפיק לקחים משידורי הפיגוע המחריד אמש. בשבועות האחרונים אנו עמלים על הקמת מועצת עיתונות חדשה ומתפקדת, ועוד בטרם תושלם הקמתה, יתכנסו כמה מנציגיה, עם נציגי הארגון, על מנת לגבש המלצות לסיקור אירועי טרור ואסונות, באופן מיטבי מבחינה עיתונאית אך מבלי לפגוע בעבודת כוחות הביטחון, או ברגשות הצופים. הארגון שולח תנחומים למשפחות הנרצחים והחלמה מהירה לפצועים".