אחרי יותר משנתיים, הורדנו סוף סוף את המסכות מפנינו. בטיימינג מושלם, האובך הגיח משום מקום ולא באמת הצלחנו לנשום באף מקום שהוא לא ברדיוס של המזגן. אם לא בא לכם לטייל בסוף השבוע ולסבול מהחום הכבד, תעשו את הדבר המתבקש – לפתוח את הנטפליקס, ולצאת לטיול בין הסדרות והסרטים. זקוקים לעצה טובה? בשביל זה אני פה, עם כל מה שהכינו לנו השבוע בפלטפורמת הסטרימינג האמריקנית. 

לחצו לעוד המלצות חמות לצפייה בנטפליקס

הלב המסומן: The Marked Heart

ביום חתונתה עם בחיר לבה זכריאס, התמוטטה קמילה בעקבות בעיה בלבה. כשסיפרו לה שהיא זקוקה ללב חדש על מנת להמשיך בחייה כפי שהכירה אותם, ידע זכריאס שהוא ישיג לה את הלב הכי טוב, ובכל מחיר. 

במקום אחר על היבשת, ולריה, אשתו של בחור בשם סימון, נהרגת בתאונת דרכים מחרידה. אחרי זמן קצר, התברר שההתנגשות החזיתית הזו הייתה יזומה, וכשהמטרה היא לקחת את לבה הבריא והחזק, ולהעביר אותו לקמילה ללא ידיעתה. 

הימים עברו, קמילה התאוששה, והיא עדיין לא כל כך הבינה ממי התרומה שהצילה אותה. בפועל, גם אף אחד לא טרח לספר לה. סימון מצדו, ההוא שלקחו לו את ולריה בהינף יד, החליט שהוא נחוש לנקום, מה שהכניס אותו לאחד התחומים המסוכנים והאפלים בעולם - המכונה המשומנת של הסחר באיברים. כששניהם מחפשים תשובות, קמילה וסימון, כל אחד מכיוון אחר, הם הולכים להיפגש, וזה יהיה מפגש שהם ממש, אבל ממש לא הולכים לשכוח. 

באותה נשימה שמבעית לראות מה קורה כשכמויות של כסף גורמות לאדם לקחת את החוק לידיים, מטורף עוד יותר להתחקות אחרי העלילה המקורית והייחודית הזו. וואו. מחסיר פעימה. 

תחזיקו חזק: Hold Tight
ואיך אפשר בלי עוד ספר של הסופר היהודי אמריקני עטור הפרסים הרלן קובן, שזוכה לעוד רימייק מותח במיוחד של נטפליקס. 

הפעם, תישאבו למותחן פסיכולוגי מפותל באזור אמיד במיוחד בוורשה שבפולין. כמו בסיוט הכי גדול של כל הורה בערך, בחור צעיר ומוצלח נעלם באורח פלא לאחר מות חברו הטוב. לפתע, כל מה שהיה מתחת לפני השטח מתחיל לצוף, ושלל אירועים מסתוריים חושפים סודות גדולים שעלולים להפוך את הקערה על פיה. 

תחזיקו חזק (צילום: מתוך נטפליקס)
תחזיקו חזק (צילום: מתוך נטפליקס)


מה פשר ההיעלמות של הנער? מהו הקשר שלה לגופה שנמצאה בשכונת מצוקה בקרבת מקום? רצף האירועים צפוף, תצטרכו לעקוב בדריכות, אך ברגע שתעלו על הרכבת הזו לא תרצו לרדת. ניסיתי לוותר על לומר את המובן מאליו אבל לא הצלחתי להתאפק - תחזיקו חזק. 

קווים אדומים: Dirty Lines 
אחרי שהכבדתי עליכם בלי כוונה עם שתי הסדרות הקודמות שבהחלט מומלצות לצפייה בהולה, הגיע הזמן להקליל קצת. מוטב שאזהיר: כדאי שתצפו בסדרה כשאתם בבית, או בכל מקום שבו המוניטין שלכם הולך לפניכם ושאין בו ילדים או בוסים שחושבים שאתם עסוקים עד מעל הראש. 

קווים אדומים (צילום: מתוך נטפליקס)
קווים אדומים (צילום: מתוך נטפליקס)


אנחנו חוזרים בזמן לסוף שנות התשעים של הולנד. החגיגות של וודסטוק כבר מאחורינו, ילדי הפרחים ניסו להתביית ולשוב לחיים הבורגניים שהשאירו אי שם בסיקסטיז, וממש לידם - אלה שניסו לעשות קיצור דרך, ולהגיע הכי גבוה בצורה מקורית במיוחד. במסע שלנו בזמן, נלווה את הקבוצה השנייה שמניתי. ובינינו, היא הרבה יותר מעניינת. 

'קווים אדומים' מגוללת את ימיה הראשונים של תעשיית שיחות הטלפון האירוטיות בתשלום. מארלי סלומון, סטודנטית צעירה שגדלה במשפחה שמרנית למדי, רוצה לפרוש כנפיים. בשביל זה, אנו יודעים, חייב כסף, וזו בדיוק הנקודה בה תצטרף לפרנק וליאון, האחים לסטארט אפ הצ'יטוטים הליליים. בהמשך תגלה מארלי את הצד השני של החיים, זה שמתעורר כשכולם הולכים לישון, וכך מה שהתחיל בתור שיחה פה ושם יהפוך לעסק שיגלגל לא מעט כסף. 

חשוב להדגיש -  לא מדובר בעוד אחת מהסדרות הללו שמציגות נשים או אפילו גברים באור שלילי, פסיבי ומביש, אלא אפילו להיפך, וזה בדיוק הקסם שלה. 'קווים אדומים' מאפשרת להסתכל על תופעה שטוב שנותרה בניינטיז במבט שהוא לגמרי ביקורתי, אבל עדיין לעקוב אחריה בדריכות ובהרבה חן של כל הנפשות הפועלות. חוץ מההולנדית שבהחלט זקוקה לזמן הסתגלות, כל זה לחלוטין שווה את הזמן שלכם. 

אמת או שקר - השעשועון: Bullshit - The GameShow
דמיינו ששואלים אתכם שאלות טריוויה קשות במיוחד. על חלק אתם עונים נכונה, ואפילו זוכים לתשואות מהקהל המשולהב. על השאר, ובכן, אין לכם מושג מה להגיד. הדבר הסביר לעשות הוא להודות בכך, ובעצם לוותר על פרס או סכום כסף שהיה עוזר לכם בחופשה הבאה שלכם בחו"ל. 
ב'אמת או שקר - השעשועון', למתמודדים הנרגשים יש אפשרות מעט שונה, והיא פשוט לשקר ללא הפסקה, אפילו מבלי להתנצל על זה. בניגוד לשעשועונים רגילים, יש מצב שזה אפילו ישתלם להם. 

הסדרה בולשיט (צילום: מתוך נטפליקס)
הסדרה בולשיט (צילום: מתוך נטפליקס)


אין הרבה לומר מלבד העובדה שהסדרה הזאת כל כך כיפית לצפייה ונגמרת מהר מן הצפוי, ואם אתם מחבבים את הקומיקאי ומגיש הטלוויזיה האמריקני האווי מנדל, הרווחתם - הוא ילווה אתכם לאורך כל פרקי העונה כמנצח על התזמורת.

בובה רוסית: Russian Doll
ונסיים בסדרה שהצליחה לעורר אי נוחות ביותר מדי צופים, מסיבות ברורות בהחלט. נדיה, מהנדסת תוכנה סרקסטית שחיה את חייה בכיף, עורכת לעצמה מסיבה לרגל יום ההולדת ה-36 שלה. כשהיא יוצאת מהבית לרגע, דורסת אותה מונית, והיא אמנם מתה, אך זה ממש לא סוף הסיפור שלה. 

נדיה תחזור עוד כמה וכמה פעמים לחיים ושוב תמות בעוד תקריות משונות וגרפיות מדי, וכשהיא שבה למוטב - זה יהיה בדיוק לאותה נקודה במסיבה. בהתחלה, היא חושבת שכל הסיפור הוא תופעות לוואי כתוצאה מסם משנה תודעה שנטלה באירוע, אך לאט לאט היא מבינה שלא, ומתחילה לאבד אמון בעצמה ובשפיות שלה. 

כל זה קורה בעונה הראשונה, במהלכה תפגוש את אלן, בחור צעיר שנתקע גם הוא בסוג של לולאה. בעונה השנייה, שעלתה רק עכשיו לנטפליקס החביב עלינו מאוד, היא אמנם ממגרת את מקרי המוות, אבל עדיין מנסה להיחלץ מהלופ המוזר הזה. 

הדמות של נטשה ללא ספק מעוררת הרבה סימפטיה, יש לה ווייב טוב והשחקנית העומדת מאחוריה מצוינת. אחרי שאמרתי את זה, אני חייבת להודות - כל השאר פשוט הופך לפסטיבל בלתי נגמר של טירוף, קרינג' ומלא דברים מוזרים ומופרכים שלא עושים חשק להמשיך לצפות אפילו לרגע. ובנימה זו, שיהיה לכם זפזופ מוצלח. 

בובה רוסית  (צילום: מתוך נטפליקס)
בובה רוסית (צילום: מתוך נטפליקס)